Mj
door Mjvanasch Sep 6, 2016 om 17:08
Vakantie & reizen

Hoe te handelen bij klachten grote reisorganisatie

We zijn onlangs in spanje (santa susanna) geweest met sunweb.
Op Barcalona vliegveld werden we ontvangen door reisleider v gogo tours deze melde dat bij uitstappen er welkomsenveloppe zij zijn
Helaas bij uitstappen kregen wij deze niet en bij navraag  zei hij deze krijgt u van sunweb reisleiding.
maar tot onze spijt hebben we deze totaal niet gezien.
ook niet bij de 2 e dag nadat er brand in keuken v hotel was geweest, men had wel vernomen dat er brand was maar viel allemaal wel mee.
Bij het vluchten v hotelkamer vanwege deze brand hebben we wel nog onze mob telefoons i pads vliegtickets enz meegenomen incl fotocamera van ca 3, 5 jr oud van 399 euro.
helaas ben ik deze op de een of andere manier kwijtgeraakt , verloren laten liggen gestolen geen idee.
Mijn dochter en ik hebben 2 nachten erg slecht geslapen . De hele week geen reisleiding gezien . Volgens de info klapper zouden er 2 dames in een een of ander restaurant zitten rond 18.00 u . Maar waar die zit weet ik niet daarbij komt dat dit een tijdstip is van opfrissen en eten in ons eigen hotel . We hebben gewoon niemand gezien , behalve bij het ophalen om terug tegaan naar vliegveld barcalona.Bij thuiskomst dien ik klacht in en uiteraard hadden wij ook met nederland kunnen bellen en we hadden ter plaatse kunnen bellen met een vd dames . Toevallig dat ik heb gesmst naar een v deze maar kreeg antwoord dat ik foute nr had.Als ik daar had geweten dat ik aangifte had moeten doen had ik mijn camera bij reisverzekering kunnen declareren nu dus niet. Sunweb geeft een coulance van 25 euro welke bij een volgende vakantie in mindering wordt gebracht. Ik wil deze 25 euro graag bij een nieuw camera leggen , daar bij komt dat wij 1 x per 2 jaar een luxe vakantie kunnen veroorloven . en ik weet niet of ik onze volgende reis bij sunweb wil boeken . Wat kan ik hier nog meer aan doen ?? Zeer teleurgesteld in Sunweb , ik hoor graag van u

5472 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 6, 2016 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt helaas de boel in Spanje verkeerd aangepakt. Als u niet weet waar u de reisleiding kon bereiken, had u navraag moeten doen. Ook had u kunnen weten dat als u het een en ander kwijtraakt in het buitenland, u ter plekke aangifte moet doen om dat dan bij uw reisverzekering te kunnen claimen. En de vraag is nog maar hoeveel u voor die camera had teruggekregen, want slechts de dagwaarde wordt vergoed.

Ook kon Sunweb niets doen aan die keukenbrand. Ik neem aan dat u nadien gewoon in het hotel hebt kunnen eten. En ja dat u schrikt en daardoor slecht slaapt, lijkt me logisch.

Dus ik zie niet dat u Sunweb zoveel te verwijten zou hebben.

ne
door neodutchio - Sep 6, 2016 om 17:47
5165 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft geen reisleiding gezien omdat u er zelf niet naar gezocht hebt. Ze zijn op vaste tijdstippen aanwezig in een restaurant, maar het komt niet in u op om bij de receptie van uw eigen hotel te vragen waar dat restaurant is? En als dat precies is op een tijdstip dat u zich graag wilt opfrissen dan frist u zich toch een half uurtje eerder op.
Ook na het versturen van een sms naar een fout nummer probeert u het niet nogmaals met het juiste nummer?
Wat is uw definitie van een vakantie, dat de hele reis uw handje wordt vastgehouden?

Sunweb kan niets doen met uw gestolen camera, en of u nu in Spanje bent of in Nederland, er moet altijd aangifte gedaan worden. U geeft zelf aan dat u eens in de 2 jaar een luxe vakantie boekt, het lijkt mij toch dat u iets beter voorbereid aan de reis begint.

pi
door pieterwolters - Sep 6, 2016 om 18:07
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit serieus?

edrick3
door edrick3 - Sep 6, 2016 om 18:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hoop voor je dat je zoiets niet meer meemaakt, maar mocht dit wel zo zijn ..... zelf eens wat alerter reageren.
Zaken gaan niet vanzelf.
t dat dit een tijdstip is van opfrissen en eten in ons eigen hotel .
Dat het belangrijker is om contact met de reisleiding op te nemen is dus niet in je opgekomen?!
we hadden ter plaatse kunnen bellen met een vd dames
Maar dat heb je dus niet gedaan!
Fout nummer? En niet even aan één van de medereizigers vragen?
En geen aangifte doen van de camera.
Tja ......
Sommige mensen kunnen dus beter niet op reis gaan. ;-)

tenormin
door tenormin - Sep 6, 2016 om 18:33
16849 Antwoorden / 108 Vragen

U maakt iedere 2 jaar een luxe reis. Ik zou me dan kunnen voorstellen dat u wel het een en ander weet wat te doen als er klachten, problemen o.i.d. zijn. De reisleiders/sters, daar ben ik van overtuigd, zijn altijd te vinden op de lokatie die u in uw appartement, hotel als mededeling kan vinden op het info bord. Ook moet of zou u moeten weten dat, bij calamiteiten of wat dan ook, altijd de reisleiding te verwittigen en bij verlies, diefstal ook aangifte te doen. Dat het uur u niet uitkwam omdat u zich wilde opfrissen, ja, dat is natuurlijk een lachertje. Zeker als u uw camera kwijt was. Dan had ik me iets later opgefrist. Naar mijn mening heeft u weinig tot niets ondernomen om de reisleiding te spreken te krijgen. Ik zou niet teleurgesteld zijn in Sunweb, maar in mezelf.

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 6, 2016 om 18:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

1 wat zijn uw verwachtingen van een welkomsenveloppe hooggespannen.
2 zo ook van de reisleiding die u niet kon vinden.
3 camera?  kijk Radar van afgelopen maandag even terug, ding is allang afgeschreven.
4 luxe vakantie en Sunweb??  Dat is helemaal ongeloofwaardig.
Diewilik

ekiem
door ekiem - Sep 6, 2016 om 19:59
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Jammer van deze vervelende ervaring. Maar u heeft in deze toch een "inspannings verplichting " , u had zoizo i.v.m de zoek geraakte spullen aangifte moeten doen bij de politie. Dit i.v.m uw reis verzekering. Daarnaast had u ook wat meer moeite moeten doen om in contact te komen met de reisleiding. Het hotel had u daarbij kunnen helpen of anders via Sunweb in Nederland.

Ik denk dan ook dat u weinig hoeft te verwachten van een eventuele compensatie.

ekiem

gerbera
door gerbera - Sep 6, 2016 om 22:07
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Mischien handig om teweten als u weer op reis gaat.
De reisleiding heeft meerdere hotels onder hun hoede. Als u naar de info was gegaan (al was het maar 1 keer) had u alle informatie gekregen, ook de welkomsenveloppe. In het infoboek wat in het hotel aanwezig is staat aangegeven waar u het bewuste restaurant had kunnen vinden, maar ook de receptie had u kunnen helpen. Dat het telefoonnummer niet juist zou zijn klopt niet, heeft u blijkbaar iets niet goed gedaan. Sunweb werkt geregeld met reisleiding van andere reisorganisaties samen. Over de camerea is hier al gereageerd. De reisleiding is er om u te ondersteunen niet om de hele vakantie uw hand vast te houden. Ben zelf regelmatig met Sunweb op reis geweest en de door u geschetste problemen nooit ondervonden.

ok
door okkievanos - Sep 7, 2016 om 23:19
4 Antwoorden / 7 Vragen

VIA COSTA Cruises had ik een cruise geboekt, maar 3 maanden later kregen nieuwe boekers 65% korting op de reis.
Toen ik ze daarop aansprak was hun antwoord: Dit zijn valutaschommelingen
Zo kan ik er ook onderuit komen. Kan dit zomaar, want dit zijn last minute aanbiedingen.

jo
door jorisw Sep 8, 2016 om 09:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Voortaan dan maar wachten en hopen dat je ook van zulke kortingen kunt profiteren.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2016 om 23:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@okkievanos

Het is niet gepast en ook niet handig uw vraag in een ander topic te stellen, want dan zult u weinig reacties krijgen.

Maar om u antwoord te geven, ja, dat kan zomaar en dat zijn natuurlijk geen valutaschommelingen, maar juist zoals u zelf al aangeeft, last-minute boekingen. En hij kan maar vol zijn.