ha
door hans_bouchans Feb 14, 2023 om 20:20
Vakantie & reizen

Hoge water/gas/energietarieven, CCTV, slecht onderhouden en niet zoals omschreven. Welk recht heb ik als huurder van een belvilla?

Hey,


 


Afgelopen weekend hebben een aantal vrienden en ik genoten van een weekendje weg in de (Aangezien de plaats er niet echt toe doet, laat ik dit even in het midden ;-)). Om eerlijk te zeggen zijn we thuisgekomen met een bittere nasmaak in onze mond. Hieronder een korte samenvatting.


 


1. De energietarieven voor gas en stroom lagen procentueel vele malen hoger dan het watertarief (g +50%, s +20%, w +10%)


2. Het pand was erg slecht onderhouden, denk aan vochtschade (en dus ook schimmel) en hele slechte isolatie


3. Bij aankomst was het pand volledig koud (het was dus niet bepaald een "warm welkom", badum tss)


4. CCTV camera's die ons 24/7 in de gaten hielden (waaronder een op het privé zwembad)


5. De jacuzzi, waar wel mee werd geadverteerd, was opeens niet meer aanwezig. De vrijdag bij aankomst "werd er gekeken naar een oplossing", de zondag bij vertrek "moesten we het regelen met belvilla". Deze was overigens sinds 3 weken niet meer aanwezig. We hebben langer dan drie weken geleden geboekt, maar volgens de verhuurder hadden we de omschrijving goed moeten lezen. 


6. Niet iets wat de verhuurder direct af te rekenen valt, maar het hele huis was zowat beplakt met waarschuwingen en reglementen. Bij overlast zou de politie worden ingeschakeld, er was tegens een buitenlamp die aan zou gaan bij overlast. Deze hong overigens onder de CCTV camera, dus we hebben het vermoeden dat ofwel de buren ofwel de verhuurder deze controleerde. Bij overlast zou er een boete gelden. 


 


Naar aanleiding hiervan rest mij een aantal vragen:

1. Heeft er iemand al eens een soortgelijke ervaring gehad? En in hoeverre werd hier onze privacy gescholden?
2. Mochten er navenant moeilijke worden gedaan over bijvoorbeeld de teruggave van de borg, in hoeverre staan wij dan in ons recht om actie te ondernemen? Don't get me wrong; alles is prima verlopen, de verhuurder was erg tevreden met ons bezoek en we hebben verder geen klachten of opmerkingen ontvangen. Wel nog een vette rekening voor het gas/water/licht; 450 euro.

1595 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Feb 14, 2023 om 20:38
11477 Antwoorden / 51 Vragen
1

Wat de tarieven betreft: Bij een carracvan park of bungalowpark heb je ook andere tarieven als de inkoop van de verhuurder/eigenaar. Vaak zijn dat kosten om de electra en gas bij de plaats te brengen. Dus duurder als de inkoop van de verhuurder/eigenaar.

hereistom
door hereistom Feb 14, 2023 om 23:17
727 Antwoorden / 1 Vragen

En dan vindt u €450,- voor een weekendje normaal bovenop de huur?

mahadma
door mahadma Feb 15, 2023 om 08:03
11477 Antwoorden / 51 Vragen

Het is een forse winst, maar zouden de ekectra enz prijzen ook niet vooraf bekend geweest kunnen zijn? Niet iedereen keest alles bij iets huren. Ook is het mogelijk dat de verhuurder grote zakken heeft.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2023 om 22:44
16802 Antwoorden / 108 Vragen
0

Zoals u het omschrijft bent u al snel tevreden. Wat een ideale gast voor "waar u de naam van wilt beschermen". Maar voor 1 weekendje weg met vrienden, alles betaald hebbende voor boeking en het weekend ook nog eens €450,00 moeten betalen voor gas, water, licht? Zou toch wel graag de naam van die verhuurder willen weten, d.w.z. de keten, want die mag u gerust plaatsen als.... alles correct is zoals u schrijft.

hereistom
door hereistom - Feb 14, 2023 om 23:15
727 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het ligt aan de 'huur' prijs die u heeft betaald, vaak zit daar de energierekening al in verekend.
Echter is onduidelijk waar die energierekening precies uit is opgemaakt, via meterstanden o.i.d.?
Met €450,- voor een weekend zou ik echter niet akkoord gaan als die prijs niet vooraf duidelijk was.

rj
door rjw - Feb 14, 2023 om 23:45
3205 Antwoorden / 5 Vragen
0

Was dit in Nederland? (I.v.m. geldende regelgeving)

ha
door hans_bouchans - Feb 27, 2023 om 12:19
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hi allen, sorry voor de late reactie. Dit was niet in Nederland, dit was bij onze zuider buren :-)

 

Een korte update, inmiddels wachten we nog steeds op onze borg, en heeft de verhuurder snel alle foto's gewijzigd op de pagina van Belvilla. Gelukkig hebben we op de dag van aankomst nog screenshots genomen, want belvilla reageert nu dat er nooit spraken was van een jacuzzi. 

Wij willen eerst even de borg afwachten en een eventuele tegemoetkoming. Mocht er iets niet aan kloppen, dan deel ik hier alle info :-) 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Romysondaar - Feb 24, 2024 om 15:49
Huishouden & energie
Lederen bankstel

Lederen bankstel

Wij hebben een lederen bankstel geleverd op 2-10-23 door lederland Amsterdam 
al sinds week 1 al klachten ( doorzakken leer uitgerekt en stiksel Schots en scheef en niet op maat) 
week 2 iemand geweest van lederland en die constateerde dat deze niet doet aan onze verwachtingen 
we zijn nu 5 maanden verder en willen ze ons nieuwe vullingen gaan geven maar er wordt nu steeds gezegd ... Lees meer

rinuszwam
rinuszwam - Feb 24, 2024 om 12:39
Geldzaken & recht

Het financieel en economisch systeem creëert de tweedeling in de samenleving !

De gevolgen zijn vaak mensonwaardig , [super] Rijken versus Armoede ! de tegenstellingen zijn daardoor groot tussen indivuele en groepen mensen in dit soort maatschappivorm , het begrip samenleving is dan helaas niet van toepassing !
Het wordt tijd voor een echte menselijke maatschppijvorm waarin ieder Mens tot zijn/haar Recht kan komen !!
Vraag:
Hoe en welke mogelheden zijn er om t ... Lees meer

Ro
Robin Martens - Feb 22, 2024 om 12:08
Elektronica & tv
KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

KPN opzegging stilzwijgend geannuleerd

Op 10-12-23 heb ik mijn kpn abonnement via hun online formulier opgezegd (Liep tot 18-01-24), helaas hebben ze dit zelf geannuleerd toen ik de telefoon niet heb opgenomen. Mevrouw aan de telefoon zei dat er in de notitie stond "Klant niet gesproken, klant blijft bij KPN", ook zei ze dat ik niet online kon opzeggen zonder dat ze me zouden spreken.
In hun mail staat echter:
"Om uw opzegg ... Lees meer