Hotel Antalya eist extra geld
Via Stayforlong heb ik een hotel geboekt voor mij en mijn Engelse partner. Dit heb ik op de Engelse website gedaan omdat dit goedkoper was. Het hotel eist nu we hier aangekomen zijn extra geld omdat ik Nederlands ben en de prijzen duurder zijn voor Nederlanders. Wij zijn echter een contract aangegaan met Stayforlong voor de geboekte prijs. Stayforlong weigert mee te werken. Wat zijn mijn rechten?
Als stay for long weigert mee te werken zal het Nederlandse hotel wel eens gelijk kunnen hebben en u beter op de Nederlandse site had kunnen boeken.
Rechten zie ik niet.
https://nl.trustpilot.com/review/stayforlong.com
Topantwoord
Hallo Suzanne, wat staat daarover in de algemene voorwaarden? Daar staat een lastig te begrijpen zin in: 'het niet toe te staan om als lokale bevolking te boeken tegen speciale contracttarieven die buiten dat land worden verkocht.' Of dat op u van toepassing is?
Hebt u uw eigen gegevens gebruikt of die van uw Engelse partner? Als dat laatste het geval is lijkt mij de opstelling van het hotel niet correct.
Wat geeft het hotel exact aan als reden? Verschillende prijzen schrijft u maar waarom? Zit het 'm bijvoorbeeld in wisselkoersen bij verschillende valuta waardoor ze benadeeld worden? Of iets anders?
Maar wat u ook kunt doen: een ander hotel zoeken waar u geen gedoe hebt over het tarief. Gevoelsmatig misschien ook beter.
Als u uw geld niet terug kunt krijgen via het hotel kunt u bij een credit card betaling bij de maatschappij eens kunnen informeren of u een charge back procedure op kunt starten zodat u van de cc maatschappij uw geld terugkrijgt.
Goeie vakantie gewenst.
Om via een creditcard je geld terug te eisen moet er wel een echte aanleiding zijn en die zie ik hier niet.
Topantwoord
hetlijkt me niet dat men dit kan eisen al ken ik niet de exacte voorwaarden die zij hanteren, zij zijn akkoord gegaan met de boeking en ik neem aan dat u geen vraag hebt gezien tijdens het boeken welke nationaliteit u heeft, omdat zij, en u, een overeenkomst hebben gesloten moeten beidde partijen zich hieraan houden.
en ja, u heeft gelijk, de overeenkomst die u gesloten heeft is met de reisorganisatie en niet met het hotel, verwijs het hotel daarom ook naar de organisatie en ga er niet tussen zitten!!!!
En wat doe je als je daar met je koffers staat en het hotel eist nog steeds extra geld?
toch verwijzen naar degeen waar je geboekt hebt, daar doen zij zaken mee en niet met jouw!
Volgens de regeltjes heb je helemaal gelijk (als de regel in Turkije tenminste vergelijkbaar zijn met hier). Maar in de praktijk is het toch behoorlijk lullig als je daar staat en je komt het hotel niet in. Er zijn dan ook geen EU regels waar je op terug kunt vallen.
RJW, als Nederlander hebben we een enorm besef om op tijd te betalen en dat te betalen wat we ook moeten, op zich niets mis mee trouwens, soms echter moet je je poot stijf houden en voor lief nemen dat men je de toegang weigert tot het hotel als dat voorkomt, op dat moment ga je naar de reisorganisatie met dit feit en dan zullen zij aktie moeten ondernemen, zij hebben hotel geboekt dus zij moeten regelen dat je een hotel hebt wat in ieder geval vergelijkbaar is!!!!
Topantwoord
Hallo Suzanne1511 ,
Stayforlong is gevestigd in Barcelona , neem eens contact op met ECC , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.eccnederland.nl/nl/neem-contact-met-ons-op
Ik herinner mij dat een NL bewoner via een duitse website (dacht tui, niet zeker) die een vakantie
had geboekt voor een lagere prijs. Kreeg toen geen gelijk.
Topantwoord
De eerste vraag is toch wel gewoon wat er in de boekingsovereenkomst (en bijbehorende voorwaarden) staat. Je schrijft dat je een overeenkomst hebt met stayforlong en dat kan best kloppen - maar het zou me ook niet verbazen als dit een platform is en de daadwerkelijke overeenkomst direct met het hotel gesloten wordt?
Hoe dan ook, in de bevestiging zal staan dat je geboekt hebt voor de prijs die je betaald hebt. Als voor bepaalde nationaliteiten een toeslag geldt, moet deze vermeld staan in de algemene voorwaarden van de contractpartij (die tijdens het boekingsproces beschikbaar moeten zijn). Is dit niet het geval, dan mag er geen toeslag geheven worden.
Als er wel melding gemaakt wordt van zo'n toeslag, lijkt me dat alsnog dubieus. Een hotel mag best verschillende prijzen hanteren op verschillende websites, maar voor verschillende nationaliteiten? Ik kan me niet indenken dat dat volgens Europees recht toegestaan is - maar u heeft mogelijk met Turks recht te maken en dan kan dat weer anders zijn.
Ik stel me voor dat het nog wel eens lastig kon worden om uw recht te krijgen wanneer u dit moet afdwingen bij dat Turkse hotel... Gaat het om een groot bedrag?
Topicstarter heeft geboekt via een Engelse site. Europese wetgeving is daarop niet van toepassing.
Ik zie dat Stayforlong geregistreerd staat in Spanje. Maar de vraag welk recht van toepassing is op de overeenkomst is pas relevant wanneer er daadwerkelijk dubieuze bepalingen in staan...
Als een reisorganisatie zicht richt op de Engelse markt en diensten verkoopt aan Engelse klanten dan is toch het Engelse recht van toepassing? Ik vind het een vreemde gang van zaken. Als de partner van de topicstarter had geboekt, dan was er wellicht niks aan de hand geweest.
Dank voor jullie reacties allen! Er is nog geen eindresultaat.
Stayforlong houdt telefonisch poot stijf. We hebben hen voorgesteld van start te gaan met een cancellation procedure, maar ze kunnen ons niet vertellen of we dan ons geld terugkrijgen, dat hangt weer af van het hotel zeggen zij. Klopt natuurlijk ook niet helemaal gezien zij zich niet aan hun contract houden. Cancellation manager is pas maandag (vandaag) aanwezig dus we bespreken het vandaan verder.
Wanneer wij tegen het hotel zeggen dat ze het met Stayforlong moeten uitzoeken worden ze vrij onbeleefd en is zelfs een keer gezegd dat ze onze kamer zullen 'locken' als wij niet betalen. Ze hebben zelf ook contact gehad met Stayforlong maar Stayforlong is niet bereid voor ons te betalen.
Stayforlong is inderdaad gevestigd in Spanje, voorwaarden zijn dan ook in het Spaans. Wanneer deze in het Engels/Nederlands wordt geopend staan er enkele onbegrijpelijke zinnen over tonen bewijs residentie/speciale tarieven lokale bevolking. Is dus niet duidelijk.
Ons plan is in elk geval om niet te betalen. Als ze ons uit het hotel zetten vragen we ze dit schriftelijk op papier te zetten zodat we hiermee wellicht het geld terug kunnen krijgen via mijn creditcard maatschappij (zoals genoemd is in de reacties). Genoeg mooie hotels om de hoek hier. Eccnederland, zoals ook genoemd in de reacties, wil ik ook nog contact mee opnemen als het Stayforlong het niet oplost.
Stayforlong heeft nog niet op onze laatste e-mail gereageerd van gistermiddag waarin we hen nog een keer verzoeken het op te lossen gezien niet in de voorwaarden staat dat alle gasten dezelfde nationaliteit moeten hebben als de currency waarin geboekt is etc..
als er enkel staat speciale tarieven voor de locals dan valt u daar zeker niet onder maar enkel de mensen die daar wonen!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Fixit faster
Wie ook een rekening gehad bij fixit faster
ik heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing
niet de juiste gevonden nu wel rekening van 30€
moet betalen zeggen ze
maar ik ben echt niet van plan
ik heb nergens gelezen dat 30€ kost voel me genept
wie je ook ervaring met dit nep bedrijf
wie ook niet betaald
Lees meer
Betalingsherinnering Postnl
Kreeg van Postnl een paar weken geleden een kaart om €4,56 te betalen: iemand had mij iets gestuurd waar te weinig postzegels op was geplakt. Met hen in contact getreden van wie de post zou moeten zijn. De afzender was helaas onbekend. Aangezien ik (tegenwoordig) alleen nog post ontvang van de Bank, mijn Zorgverzekering en de Belastingdienst, (en 1 keer per jaar Eneco): heb ik niets ontvangen. I ... Lees meer
Drift trike
Geachte heer/mevrouw,
Mijn zoon wil van zijn spaargeld een drift trike kopen, alleen ben ik niet bekend met de wetgeving omtrend deze elektrische voertuigen.
Ook het zoeken op de pagina van de rijksoverheid en RDW heeft mij niet verder geholpen. Waar kan ik teruglezen welke voertuigen toegestaan zijn op de weg of stoep? Op de pagina van de rijksoverheid staat wel een overzicht van
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer