lo
door lo May 23, 2019 om 15:18
Vakantie & reizen

Hotel en travel

Ben net gebeld door een bemidelings buro dat ik binnen 2 weken had moeten reageren op een mail van hotel en travel
en nu komt de deurwaarder voor een bedrag van rond de 400 euro
denken ze dat je uit een ei komt ofzo
zijn er meer mensen hiermee lastig gevallen???

1359 9 Rapporteer

ju
door juliomariner - May 23, 2019 om 15:32
1326 Antwoorden / 2 Vragen

velen, de consumenten fora staan er vol mee. Als u ff had gezocht had u dat zelf ook ontdekt.

marita5
door marita5 - May 23, 2019 om 15:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Lo ,

Zal wel weer èèn of ander louche incassobureau zijn , laat u niet bang maken .
Een incassobureau kan niks doen , volledig negeren en vooral niet betalen , zie hier :

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/vormen-van-oplichting/aan-telefoon/lijst-van-televerkopers-en

tenormin
door tenormin May 23, 2019 om 15:34
16829 Antwoorden / 108 Vragen

We zitten wel alle drie op 15:32 @marita5. ;-)

marita5
door marita5 May 23, 2019 om 15:35
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , we hebben op dezelfde tijd geboekt bij Hotel en Travel ;-))

tenormin
door tenormin May 23, 2019 om 15:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, marita5.

tenormin
door tenormin - May 23, 2019 om 15:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, ben hiermee niet lastig gevallen. Maar als u niets geboekt hebt, heeft u niets te vrezen, al helemaal niet voor een deurwaarder. Dat men zou moeten reageren op een niet gevraagde e-mail is uiteraard ook van de zotte: dus laat ze maar komen met hun dreigement. Maar zou nergens op reageren, hoor.

edrick3
door edrick3 - May 23, 2019 om 15:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nergens op reageren en je niet bang laten maken.
(Er van uitgaande dat je niets besteld/getekend hebt)

marita5
door marita5 - May 23, 2019 om 15:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Lo ,

Op internet lees ik dat het , het incassobureau Direct Solutions is , dus al helemaal negeren .

tijger1
door tijger1 - May 23, 2019 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou de koffie nig maar niet klaarzetten voor de deurwaarder, want die komt niet. Zonde van de koffie.

me
door mein33 - May 23, 2019 om 16:20
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Niets geboekt, dan ook niet verder reageren, de bui zal dan vanzelf overdijven.
Al kan het eerst nog wel even iets erger gaan donderen, maar dat gedonder kan veder geen kwaad.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 23, 2019 om 22:09
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Even aanvullend: ter uwer info, als er een deurwaarder komt dat komt hij om om vordering te betekenen waar dan ook en oproep voor een rechtbankzitting bijhoort. Het lijkt mij dat dat bij u niet het geval is. Heb ik dat juist? Zo ja, niet reageren maar als er echts parke is van een betekening met daarbij de oproep, ga dan wel naar de zitting met al uw bewijs dat een en ander onrechtmatig is. Als u niet gaat loopu risico van een verstekveroordeling en als u wel gaat zal de rechter naar ik aanneem de eiser met de staart tussen de bene weg jagen.

Als al door andere gezegd, de dreiging zal niet van een deurwaarder komen maar van een louche incassobureau waar men ergens geld 'ruikt' en dan intimideert.

Herhaald: een echte deurwaarder komt aan de deur met een betekening/vordering/oproep voor een zitting!

En ook nog: men had u indien de vordering gerechtvaardigd zou zijn u eerst schriftelijk moeten herinneren aan een achterstallige betaling.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2019 om 01:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, ik ben niet lastig gevallen. Dergelijke telefoontjes en mails reageer ik niet op. Ik boek ook niets.
Ik kom ook niet uit een ei.
Dus als u niets geboekt heeft etc. dan al helemaal niet reageren.