Huur huisje Cadzand
Ik heb voor een weekend een huisje van een particulier gehuurd op een vakantiepark in Cadzand. De huurprijs is vooraf gestort. Bij aankomst bleek het huisje niet goed schoongemaakt en bleek en niet of nauwelijks warm water uit de kraan te komen. Heb hier direct melding van gemaakt bij de eigenaar. Deze heeft de volgende dag een monteur laten komen, die onmiddellijk wist wat het euvel was, nl. verkalkte leidingen. Dit is een bekend gegeven op dit park. Inmiddels heeft 75% van de huizenbezitters dit probleem laten verhelpen, echter onze verhuurder niet. Het probleem was zodanig groot dat het vol laten lopen van het bad 2 uur in beslag nam. Ik heb de huiseigenaar bij thuiskomst schriftelijk nogmaals onze klacht gemeld en hem verzocht een oplossing te zoeken. Hij ontkent het probleem in die zin dat hij zegt dat de warmwaterdruk welliswaar minder is, maar dat is volgens hem niet zo'n probleem. Hij stelt voor om bij een volgende boeking in zijn huisje een korting te geven. Ik ben hier niet op ingegaan, omdat het probleem voor ons wel groot was. De verwachting was lekker uitwaaien aan zee en vervolgens lekker ontspannen in bad. Dit was er dus niet bij en ik heb hem dus gevraagd om terugstorting van een deel van de huursom. De huiseigenaar gaat hier echter niet op in. Mijn vraag: hebben wij als huurders van deze vakantiewoning rechten en kunnen wij hier iets mee? Nu is het zijn woord tegen het onze. Het weekend krijgen we niet terug, maar teruggave van een deel van de huursom lijkt me reeël?
Hallo,
Is het huisje aangesloten bij het park - ik bedoel dus of het park aan ta spreken is?
Groeten,
Joyce.
Ik denk niet dat de huurwet hier van toepassing is zoals bij "normale" huurwoningen. U kunt een civiele procedure starten, maar voor een weekeindje is dat niet zinvol. Overigens heeft de verhuurder wel zijn goede wil getoond, de volgende dag was er immers een monteur? Nergens staat vastgelegd hoe snel een gemiddeld bad gevuld moet kunnen worden met water van een vastgestelde temperatuur ? Hoewel, even brussel bellen...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?
Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer
Ski jas is ingescheurd,
Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden,
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.
w
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer