KLM boeking gewijzigd door partnermaatschappij
Via de website van KLM hebben wij een vlucht geboekt van Amsterdam naar Bangkok en vervolgens van Bangkok naar Siem Reap. De overstaptijd bedraagt 1uur en 10 minuten. Nu krijg ik bericht van Bangkok Air dat mijn vlucht van Bangkok naar Siem Reap gewijzigd is naar een latere vlucht, waardoor de overstaptijd nu 7 uur en 15 minuten wordt. De reden is dat de overstaptijd te kort is; dit moet minimaal 1 uur en 15 minuten zijn.
Aantal dingen verbaast mij.
1) Ik heb de vlucht geboekt bij KLM, maar Bangkok Air wijzigt mijn vlucht. Wie voert de regie op mijn boeking?
2) KLM heeft mij een vlucht laten boeken wat klaarblijkelijk niet aan de juiste voorwaarden voldoet.
3) KLM geeft mij alleen toestemming om de vlucht van Bangkok naar Siem Reap aan te passen, de rest staat vast. Als ik dit van tevoren had geweten, had ik waarschijnlijk een andere keuze gemaakt. KLM bood een vlucht aan met de kortste overstaptijd tegen een hogere prijs. Ik vind het onterecht dat ik nu dezelfde prijs betaal met een veel langere overstaptijd.
Voor de terugweg hebben we hetzelfde probleem met de overstaptijd, alleen daarvan heb ik nog geen bericht gekregen.
U wil een lagere prijs omdat u een langere overstaptijd heeft? Vreemd want de kosten veranderen niet of u nou snel of langzaam overstapt.
Waar ik vindt dat u wel een punt heeft is dat als KLM u een niet bestaande optie heeft verkocht u naast een eenzijdige aanpassing ook de mogelijkheid tot kostenloos annuleren zou moeten krijgen. Hebt u dat al geprobeerd of wilt u dat niet?
Inderdaad, lijkt mij het vanuit KLM niet handig om dit zo te regelen.
Kan het zijn dat de vertrektijd van de vlucht van Bangkok naar Siem Reap is aangepast en dus eerder vertrekt? Of komt KLM later aan op Bangkok? KLM heeft natuurlijk geen invloed op de vertrektijden van een andere partij, zij verzorgen namelijk deze vlucht niet.
Hierdoor kan een situatie ontstaan zijn waardoor de bagage niet op tijd van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig verplaatst kan worden.
Blijft onverlet dat ik hier wel een klacht over zou indienen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Pictogram op beginscherm plaatsen
Op mijn desktop met Windows 11 staan op het beginscherm meerdere pictogrammen, die ik vaak gebruik. Nu wil ik er eentje bij zetten, maar ik heb dat al zolang niet meer gedaan dat ik niet meer weet hoe dat moet. Wie kan en wil me helpen? Lees meer
Ervaringen met Poluno Amsterdam?
Ik heb wat besteld bij Poluno Amsterdam. Omdat ik een track&trace button kreeg die niet werkte en contact met klantenservice vreemd aanvoelde ben ik gaan zoeken bij revieuws.
Later vond ik ergens in een mail een track&trace code, die me verwijst naar een buitenlandse site en de status al 11 dagen hetzelfde is.
Bij Trustpilot zijn heel veel klachten over deze webshop.
Oa over ver
...
Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer