Mo
door Mookie64 Apr 14, 2020 om 13:02
Vakantie & reizen

KLM voucher, maar niet voor geboekte extra's? 120 dagen anders vervallen deze?

Wij hebben een voucher gekregen van KLM die 1 jaar geldig is, maar het bedrag op de voucher is niet het bedrag dat ik betaald heb. Ze hebben de extra opties eraf getrokken. Via messenger contact gezocht. KLM geeft volgende aan:

"Goedemiddag, bedankt voor je bericht. De vouchers die worden uitgegeven zijn ter waarden van het ticketbedrag.

De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn. Het EMD/vouchernummer vind je terug in de e-mail die je ontvangen hebt nadat je de extra optie(s) gekocht hebt."

In mijn ogen geeft dit aan dat ik dus binnen 120 dagen een nieuwe reservering moet maken daar anders mijn betaalde extra opties vervallen. Dat is dus geen voucher die 1 jaar geldig is. Weer een bericht naar KLM via messenger, maar krijg geen antwoord op mijn vragen. Ze draaien eromheen.
Kunnen jullie helpen?

7703 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2020 om 13:04
16851 Antwoorden / 202 Vragen
11

Kijk eens bij eerdere vragen over het KLM voucher en 'weglaten'extra's. Bij 'Zoek en vraag'met zoekterm KLM voucher en dan ziet u o.a (naast niet KLM zaken) gelijksoortige vragen met de gegeven antwoorden.

Mo
door Mookie64 Apr 14, 2020 om 13:18
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank. Heb dit ook gedaan,maar mijn vraag is toch anders daar KLM hier praat over 120 dagen waarbinnen de extra's aan een reservering gekoppeld moeten worden. Wil weten of dit mag. Heb Conzuwijzer ook een mail gestuurd.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2020 om 13:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Raar verhaal. En zeker dat stuk: Het EMD/vouchernummer vind je terug in de e-mail die je ontvangen hebt nadat je de extra optie(s) gekocht hebt.

Moet u die weer opnieuw kopen?

panter22
door panter22 - Apr 14, 2020 om 13:28
6599 Antwoorden / Vragen
1
Mo
door Mookie64 Apr 14, 2020 om 16:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Fijn! Bedankt!

Mo
door Mookie64 - Apr 14, 2020 om 16:31
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Net weer bericht gekregen van KLM dat het inderdaad zo is dat ik binnen 120 dagen de extra's, waar ik al voor betaald heb, moet kunnen koppelen aan een nieuw reserveringsnummer anders ben ik dat geld kwijt.
Vind dat niet ok! Helemaal gezien de onzekere periode waar we ons nu in bevinden. De voucher zou 1 jaar geldig zijn en dan kan je niet zomaar de extra's een periode van 120 dagen geven. Is hier nog wat aan te doen?

mo
door mof - Apr 15, 2020 om 12:04
3619 Antwoorden / 3 Vragen
1

Oh, jij hebt hem dusal ontvangen, ik wacht nog op mijn voucher.
nee, u moet alle gemaakte kosten vergoed krijgen, in de vorm van een voucher danwel in geld terugbetaald. De voucher zou eigenlijk gewoon een waardebon met een jaar geldigheid moeten zijn die het toataslbedrag dekt.

klm, net als veel andere bedrijven, maakt misbruik van de klant, dit terwijl zij en hun personeel op veel overheidssteun kunnen rekenen. De klant betaalt dubbel: belasting en voor de extras op het ticket.

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Apr 15, 2020 om 12:47
104 Antwoorden / Vragen
0

U schrijft dat de extra's binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten worden.
Dat kan ik op twee manieren uiteggen.
U moet de extra's binnen 120 dagen van af nu aan een boeking koppelen of u kan meerdere boekingen doen maar u bent verrplicht om die extra's binnen 120 dagen bij een bepaalde boeking te doen. 
U schrijft namelijk niet dat er een erval datum op staat.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Apr 15, 2020 om 12:55
48 Antwoorden / 0 Vragen
2

Je hoeft niet akkoord te gaan met vouchers. Je kan ook gewoon je geld terugvragen. Zijn ze (logischerwijs) niet blij mee.

1paul
door 1paul - Apr 16, 2020 om 09:15
3149 Antwoorden / 0 Vragen
0

het is simpel, u heeft recht op AL uw geld terug of een voucher met daarop AL uw geld....

laat KLM weten dat u OF een voucher wenst voor het totaalbedrag OF dat u uw geld terugeist...

hier zullen ze nu niet direct van schrikken maar u kunt bij de rechter dan wel aantonen dat u uw goede wil heeft laten zien....

sandrie
door sandrie - Apr 17, 2020 om 17:42
28 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ze maken het bij KLM volgens mij expres lastig om geld/vouchers terug te vragen voor je geannuleerde reis. Want wie bedenkt dat als je een reis, inclusief 'extra' bagage boekt, dat je dan voor de extras appart je geld terug moet gaan vragen. En dat is zowel voor de heen als de terug reis, dus bagage voor de heenweg en bagage voor de teugweg appart terugvragen. Ik heb trouwens mijn geld terug gevraagd, mede doordat je die voucher voor de extra's binnen 120 dagen zou moeten gebruiken, dat is echt absurd kort. Maar ik heb tot op heden nog niets gehoord, laat staan ontvangen.

MS
door MSL - Apr 23, 2020 om 22:33
1 Antwoorden / Vragen
0

Weet u al hoe het zit met die 120 dagen?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:02
Geldzaken & recht

Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?

Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht  is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan?  We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

da
daveyd5444 - Apr 27, 2024 om 22:12
Winkels & webshops

Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t

Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer