KLM voucher, maar niet voor geboekte extra's? 120 dagen anders vervallen deze?
Wij hebben een voucher gekregen van KLM die 1 jaar geldig is, maar het bedrag op de voucher is niet het bedrag dat ik betaald heb. Ze hebben de extra opties eraf getrokken. Via messenger contact gezocht. KLM geeft volgende aan:
"Goedemiddag, bedankt voor je bericht. De vouchers die worden uitgegeven zijn ter waarden van het ticketbedrag.
De extra opties, zoals stoelreserveringen of bagage, worden niet meegenomen bij deze voucher. Deze kun je gebruiken binnen één jaar na oorspronkelijke uitgifte. Houd er rekening mee dat de voucher voor de extra opties binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten zijn. Het EMD/vouchernummer vind je terug in de e-mail die je ontvangen hebt nadat je de extra optie(s) gekocht hebt."
In mijn ogen geeft dit aan dat ik dus binnen 120 dagen een nieuwe reservering moet maken daar anders mijn betaalde extra opties vervallen. Dat is dus geen voucher die 1 jaar geldig is. Weer een bericht naar KLM via messenger, maar krijg geen antwoord op mijn vragen. Ze draaien eromheen.
Kunnen jullie helpen?
Topantwoord
Kijk eens bij eerdere vragen over het KLM voucher en 'weglaten'extra's. Bij 'Zoek en vraag'met zoekterm KLM voucher en dan ziet u o.a (naast niet KLM zaken) gelijksoortige vragen met de gegeven antwoorden.
Dank. Heb dit ook gedaan,maar mijn vraag is toch anders daar KLM hier praat over 120 dagen waarbinnen de extra's aan een reservering gekoppeld moeten worden. Wil weten of dit mag. Heb Conzuwijzer ook een mail gestuurd.
Raar verhaal. En zeker dat stuk: Het EMD/vouchernummer vind je terug in de e-mail die je ontvangen hebt nadat je de extra optie(s) gekocht hebt.
Moet u die weer opnieuw kopen?
Hier staat het hele verhaal:
https://www.klm.com/travel/aw_nl/customer_support/customer_support/refunds_and_compensation/refund_of_extra_option_costs.htm
Fijn! Bedankt!
Net weer bericht gekregen van KLM dat het inderdaad zo is dat ik binnen 120 dagen de extra's, waar ik al voor betaald heb, moet kunnen koppelen aan een nieuw reserveringsnummer anders ben ik dat geld kwijt.
Vind dat niet ok! Helemaal gezien de onzekere periode waar we ons nu in bevinden. De voucher zou 1 jaar geldig zijn en dan kan je niet zomaar de extra's een periode van 120 dagen geven. Is hier nog wat aan te doen?
Oh, jij hebt hem dusal ontvangen, ik wacht nog op mijn voucher.
nee, u moet alle gemaakte kosten vergoed krijgen, in de vorm van een voucher danwel in geld terugbetaald. De voucher zou eigenlijk gewoon een waardebon met een jaar geldigheid moeten zijn die het toataslbedrag dekt.
klm, net als veel andere bedrijven, maakt misbruik van de klant, dit terwijl zij en hun personeel op veel overheidssteun kunnen rekenen. De klant betaalt dubbel: belasting en voor de extras op het ticket.
U schrijft dat de extra's binnen 120 dagen aan een nieuwe reservering gekoppeld moeten worden.
Dat kan ik op twee manieren uiteggen.
U moet de extra's binnen 120 dagen van af nu aan een boeking koppelen of u kan meerdere boekingen doen maar u bent verrplicht om die extra's binnen 120 dagen bij een bepaalde boeking te doen.
U schrijft namelijk niet dat er een erval datum op staat.
Je hoeft niet akkoord te gaan met vouchers. Je kan ook gewoon je geld terugvragen. Zijn ze (logischerwijs) niet blij mee.
het is simpel, u heeft recht op AL uw geld terug of een voucher met daarop AL uw geld....
laat KLM weten dat u OF een voucher wenst voor het totaalbedrag OF dat u uw geld terugeist...
hier zullen ze nu niet direct van schrikken maar u kunt bij de rechter dan wel aantonen dat u uw goede wil heeft laten zien....
Ze maken het bij KLM volgens mij expres lastig om geld/vouchers terug te vragen voor je geannuleerde reis. Want wie bedenkt dat als je een reis, inclusief 'extra' bagage boekt, dat je dan voor de extras appart je geld terug moet gaan vragen. En dat is zowel voor de heen als de terug reis, dus bagage voor de heenweg en bagage voor de teugweg appart terugvragen. Ik heb trouwens mijn geld terug gevraagd, mede doordat je die voucher voor de extra's binnen 120 dagen zou moeten gebruiken, dat is echt absurd kort. Maar ik heb tot op heden nog niets gehoord, laat staan ontvangen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer