Bij Jiba kunnen de prijzen volgens hun website 'tijdens het seizoen fluctueren'. De seizoenen duren bij Jiba blijkbaar erg kort. Een bepaalde reis voor de zomer van 2011 kostte op 3 januari € 2650,-, op 8 januari € 2702,50, op 14 januari € 2722,50 en op 20 januari € 2562,50. En nee, er is geen sprake van een aktie. Het is maar dat u het weet!
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
@stacey: ja naar dat ene appartementje in Santorini zal vast veel vraag zijn (not). Vandaar dat er al weken op de site: 'nog één appartement' beschikbaar staat. Ook het aanbod blijft dus hetzelfde, behalve de prijs...
[quote=vakantie klant schreef op zaterdag 22 jan 2011, 22:14]@stacey: ja naar dat ene appartementje in Santorini zal vast veel vraag zijn (not). Vandaar dat er al weken op de site: 'nog één appartement' beschikbaar staat. Ook het aanbod blijft dus hetzelfde, behalve de prijs...
Dan biedt je toch een lager bedrag als je denkt dat ze het niet kwijt raken. Nee heb je...
--Jiba Méér Vakantie werkt met fluctuerende prijzen, welke gebaseerd zijn op basis van vraag en aanbod. Hierdoor kan het soms voorkomen dat de reis welke u boekt later goedkoper of wellicht duurder wordt aangeboden. Daarnaastwerken wij vaak met last-minutes en aanbiedingen. Dit houdt dus in dat de prijzen tijdens het seizoen kunnen fluctueren.--Jiba
Nogmaals: er is geen sprake van een last-minute of andere aanbieding. Gewoon het reguliere zomeraanbod. Dat de prijzen tijdens het seizoen kunnen fluctueren heb ik aangegeven. Maar binnen 3 weken 3 keer is toch wel erg vreemd. Dit heeft gewoon helemaal niks meer met vraag en aanbod te maken. Bij Jiba valt bovendien niets te bieden, zoals rjw aangeeft. Ik waarschuw alleen maar de mensen die bij Jiba willen boeken. Daar zijn dit soort consumenten websites voor, nietwaar?
[quote=vakantie klant schreef op zondag 23 jan 2011, 00:06]Nogmaals: er is geen sprake van een last-minute of andere aanbieding.
Niet voor jou wellicht............ Maar wel van (hotel)aanbieder voor Jiba waardoor ze de prijs (kunnen) aanpassen verwacht ik en dan zal ook vraag en aanbod gelden in dat geval.
[quote=stacey schreef op zondag 23 jan 2011, 00:13][quote=vakantie klant schreef op zondag 23 jan 2011, 00:06]Nogmaals: er is geen sprake van een last-minute of andere aanbieding.
Niet voor jou wellicht............ Maar wel van (hotel)aanbieder voor Jiba waardoor ze de prijs (kunnen) aanpassen verwacht ik en dan zal ook vraag en aanbod gelden in dat geval.
Oh ja, die hotelaanbieder krijgt van Jiba dan vast ook de ene week ineens € 52,50 meer, een week later nog € 20 meer en weer een week later ineens € 160 minder. Geloof je het zelf...? Nou ja dat zal wel, gezien je vasthoudendheid. Ik geloof 't in elk geval niet en daarom waarschuw ik mijn mede consumenten graag nogmaals voor de wel erg snel wisselende prijzen bij Jiba!
Een waarschuwing tegen boeken bij Jiba slaat nergens op. Ze vermelden netjes op de website dat prijzen kunnen fluctueren, en dat klopt dus inderdaad ook. Ik zie bij andere reisorganisaties ook dat de prijzen binnen een dag weer anders zijn. En dat hoeft niet aan dat ene appartement op Santorini te liggen, dat kan ook te maken hebben met vliegtuigstoelen. Niet zeuren, maar lekker je vakantie boeken!
@ Vakantie klant. Sowieso moet je Santorini boycotten, heb je enig idee wat ze daar met ezels doen? Die laten ze met te zware toeristen erop een trap van zo'n 1000 (ongelijke) treden op en aflopen. Santorini is mooi maar zolang er zoveel toeristen komen blijft het zeuren met die ezels. Of beter gezegd met de ezels die op die ezels willen rijden omdat ze te beroerd zijn 1000 treden te nemen. Jiba gooi de prijs maar weer omhoog en adopteer een ezel!.
Oké mensen, nou begrijp ik ook alweer niet dat vliegtuigstoelen eerst in 2 weken tijd 2 x duurder worden en een week later weer goedkoper. Maar ik geef toe, het ligt vast aan mij, want iedereen hier vindt 't de normaalste zaak van de wereld. Gelukkig denkt de Consumentenbond er met mij anders over, zo vond ik na enig 'gegoogel': dit artikel.En ja, ik geef toe, dit artikel is al van 2007, dus deze ezel had het echt allemaal kunnen weten. Die bijdrage over ezels is overigens de enige echt steekhoudende tot nu toe...
Precies, ik vind dit soort misleidende prijzen niet kunnen en dat post ik dan ook op de twee consumenten websites die ik ken. Mag dat ook al niet? Of zitten er wellicht minder consumenten op deze websites dan mensen die beroepshalve iets met de reisbranche te maken hebben? Jij kijkt op beide sites (en dat doe je ook niet voor niets), ik kijk en post op beide sites. Punt.
De Nederlandse Mededingings Autoriteit is deze week begonnen aan een onderzoek naar prijsafspraken binnen de reisbranche. Meerdere reisorganisaties hebben een bezoek gehad, hebben alle medewerking geleverd en zeggen alle vertrouwen te hebben in de uitslag van het onderzoek. Ik denk dat een hoop mensen benieuwd zijn!
Reisorganisaties delen de seizoen op in kleinere stukken aan de hand van de verwachte vraag en hangen daar een bepaalde prijs aan. Als de verwachte vraag hoog is, zal de prijs ook hoger zijn. Uiteraard kijken ze ook naar het aanbod dat ze in die periode hebben.
Hierdoor kunnen reissommen per week (en zelfs per dag) verschillen. Niks raars aan, gewoon vraag en aanbod oftewel de basisbeginselen van economie.
Ook hier Jiba zwart aan het maken vakantie klant, ook wel bekend als Eneco klant?! Je kan toch gewoon elders boeken als je het niet met de prijzen eens bent? Jiba legt precies uit wat ze doen, niets geheimzinnigs of verkeerds aan, en mensen als jij maar zeiken omdat ze het er niet meer eens zijn en zo'n bedrijf vervolgens zwart maken op diverse forums. Schaam je. Boek gewoon ergens anders (aanbieders zat, het internet staat er vol mee) en laat Jiba lekker doen wat ze op de webiste aankondigen; spelen met prijzen kijkende naar vraag en aanbod van vluchtplaatsen.
Jiba legt precies uit wat ze doen? Dit staat er op hun site: Klik :
Reissom De vermelde prijzen zijn per persoon. De prijzen kunnen tijdens het seizoen fluctueren. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen van juni 2008. Indien zich na dit tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behoudt Jiba het recht deze kosten door te rekenen. De luchthavenbelasting is bij de reissom inbegrepen.
Niet echt up to date en transparant. Onbegrijpelijk dan ook de meeste reacties hier. Tenzij er sprake is van beroepsmatige belangenverstrengeling. Mensen die zelf op 2 consumentenwebsites actief zijn, willen niet dat iemand anders op diezelfde 2 websites een voor collega consumenten waarschuwend bericht post. Om over de onzinnige redenaties waarom prijzen van één en dezelfde reis binnen 3 weken diverse malen omhoog en omlaag zouden moeten gaan maar te zwijgen. Ook de Consumentenbond heeft hier problemen mee, waarom zou ik dat dan niet mogen hebben? Nou ja, ik doe er verder maar het zwijgen toe. Veel te veel liefhebbers van de reisbranche hier. Lekker spelen met prijzen, bah!
[quote=vakantie klant schreef op woensdag 26 jan 2011, 20:55]. Lekker spelen met prijzen, bah!
Nee, niks geen bah, als ze dat niet meer (mogen of gaan ) doen betaal je straks gegarandeerd altijd de Hoogste prijs.............. want zich voor lange tijd vastleggen op de laagste prijs gaan ze dus echt ff niet doen............... Dus je kunt nu als je beetje goed je best doet nog een vakantie voor een leuke prijs in de wacht slepen door de schommelingen.
[quote=marieke79 schreef op woensdag 26 jan 2011, 21:21]Tja, had je ook geklaagd als ze er binnen 1 dag €300 af hadden gedaan?
Excuses, ik doorbreek nu al mijn voorgenomen zwijgen omdat er om wordt gevraagd... Ze hebben binnen 1 week € 160 van de prijs afgedaan. Daar klaag ik niet over, maar daar waarschuw ik voor.
[quote=vakantie klant schreef op woensdag 26 jan 2011, 21:47][quote=marieke79 schreef op woensdag 26 jan 2011, 21:21]Tja, had je ook geklaagd als ze er binnen 1 dag €300 af hadden gedaan?
Excuses, ik doorbreek nu al mijn voorgenomen zwijgen omdat er om wordt gevraagd... Ze hebben binnen 1 week € 160 van de prijs afgedaan. Daar klaag ik niet over, maar daar waarschuw ik voor.
Mij hoor je niet klagen hoor, dan pak ik mooi die (met) 160,00 korting ;-) Tja even geduld hebben kan lonen hè
@stacey: dus nu zeg je dat je beter even geduld kan hebben voordat je bij Jiba boekt? Dan ga je verder dan ik. Ik waarschuw er alleen maar voor dat de prijzen bij Jiba snel omhoog en omlaag kunnen gaan.
[quote=vakantie klant schreef op woensdag 26 jan 2011, 23:59]@stacey: dus nu zeg je dat je beter even geduld kan hebben voordat je bij Jiba boekt? Dan ga je verder dan ik. Ik waarschuw er alleen maar voor dat de prijzen bij Jiba snel omhoog en omlaag kunnen gaan.
Als je weet dat de prijzen schommelen, wat ze ook aangeven, lijkt het mij logisch het even in de gaten te houden en Pas wanneer de prijs laag genoeg is naar jou zin iets te gaan boeken, daar kun je dus je voordeel mee doen. Bij dat soort organisaties moet je dus niet gelijk blind boeken zodra je iets ziet, maar de prijzen even tijdje in de gaten houden. Ik zie dus niet wat daar verkeerd aan zou zijn, zeker niet als ze dat ook netjes aangeven.
Bij dat soort organisaties moet je dus niet gelijk blind boeken zodra je iets ziet, maar de prijzen even tijdje in de gaten houden.
Moet je natuurlijk wel eerst weten dat Jiba zo'n soort organisatie is. En daarom ook mijn waarschuwingen aan iedereen die dit nog niet wist. Begint het nu door te dringen...?
Ik zie dus niet wat daar verkeerd aan zou zijn, zeker niet als ze dat ook netjes aangeven.
En dat doen ze nou net niet netjes, maar verstopt, verouderd en onduidelijk. Zie mijn eerdere posting:
Reissom De vermelde prijzen zijn per persoon. De prijzen kunnen tijdens het seizoen fluctueren. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen van juni 2008. Indien zich na dit tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behoudt Jiba het recht deze kosten door te rekenen. De luchthavenbelasting is bij de reissom inbegrepen.
[quote=vakantie klant schreef op zondag 23 jan 2011, 00:06]Nogmaals: er is geen sprake van een last-minute of andere aanbieding. Gewoon het reguliere zomeraanbod. Dat de prijzen tijdens het seizoen kunnen fluctueren heb ik aangegeven. Maar binnen 3 weken 3 keer is toch wel erg vreemd. Dit heeft gewoon helemaal niks meer met vraag en aanbod te maken. Bij Jiba valt bovendien niets te bieden, zoals rjw aangeeft. Ik waarschuw alleen maar de mensen die bij Jiba willen boeken. Daar zijn dit soort consumenten websites voor, nietwaar?
Waarom zou Jiba niet mogen spelen met de prijs? Jij bepaalt toch niet wat ze moeten doen of vragen voor een reis? Bij veel luchtvaartmaatschappijen gaat het ook ongeveer zo. Door cookies op je PC achter te laten kunnen ze zien welke vlucht je al hebt bekeken, en afhankelijk daarvan de prijs omhoog doen (om er maar voor te zorgen dat je snel boekt omdat je bang bent dat de prijs later nog hoger wordt). Zoals al een aantal maal aangegeven hier, als de werkwijze van Jiba je niet bevalt, dan boek je toch ergens anders.
[quote=vakantie klant schreef op zaterdag 22 jan 2011, 22:08]Bij Jiba kunnen de prijzen volgens hun website 'tijdens het seizoen fluctueren'. De seizoenen duren bij Jiba blijkbaar erg kort. Een bepaalde reis voor de zomer van 2011 kostte op 3 januari € 2650,-, op 8 januari € 2702,50, op 14 januari € 2722,50 en op 20 januari € 2562,50. En nee, er is geen sprake van een aktie. Het is maar dat u het weet!bechouw het maar als een aandelenbeurs,de sport is op het juiste moment boeken/kopen dat geld van Jibba tot AH
[quote=vakantie klant schreef op zaterdag 22 jan 2011, 22:08]Bij Jiba kunnen de prijzen volgens hun website 'tijdens het seizoen fluctueren'. De seizoenen duren bij Jiba blijkbaar erg kort. Een bepaalde reis voor de zomer van 2011 kostte op 3 januari € 2650,-, op 8 januari € 2702,50, op 14 januari € 2722,50 en op 20 januari € 2562,50. En nee, er is geen sprake van een aktie. Het is maar dat u het weet!
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer