Luchthavenbelasting Tripair
Beste Kassa-leden,
Ik heb vorige week dinsdag een vlucht geboekt naar Madrid (vanuit Schiphol) voor de periode 18-22 februari. Ik heb deze vlucht geboekt via Tripair.nl (gezocht op Skyscanner) en ik zou vliegen met KLM
Helaas komt dit tripje toch niet gelegen uit, en willen wij deze vlucht graag annuleren.
Het heeft ons 185 euro gekost (2 retourtjes) en na wat mailverkeer met Tripair (zeer gebrekkig Engelse communicatie) blijkt dat we 30/40 euro over houden na deze annulering. Zij hebben wel 2x luchthavenbelasting (50 pp) in mindering gebracht, na wat Googlen ben ik erachter gekomen dat ik dat terug kan eisen. Ik heb contact gehad met KLM maar volgens hen moet ik wezen bij reisagent Tripair, heeft iemand enige ervaring om dit terug te kunnen eisen?
Ik hoor graag van jullie
Topantwoord
Misschien hebt u hier wat aan?
https://www.skyscanner.nl/nieuws/luchthavenbelasting-zo-vraag-je-het-terug
Bedankt voor uw reactie.
Ja die link heb ik al kunnen vinden, ik dacht wellicht heeft iemand al ervaringen met kleinere vliegtuigmaatschappijen hiermee.
Anders bel ik morgen wel naar ANVR
Doe dat, u hebt er gewoon recht op.
Beter eerst nadenken of je wel weg kan.
Dus niet boeken en dan bedenken of het tripje wel gelegen komt.
Ik ben eigenlijk al verbáasd dit u überhaupt iets terug krijgt.
Als je mijn reden niet weet wrm het niet meer gelegen uit kwam, dan aub niet zo onzinnig reageren
Als u geen reacties wilt die u niet aanstaan ga dan in gesprek met uzelf.
Het klopt dat u dit terug kunt krijgen
Verschillende maatschappijen hebben ook verschillende voorwaarden om deze kosten terug the krijgen, meestal moet u dan binnen 3 maanden na de vluchtdatum online een claim indienen. Bij de KLM kunt u dat op de website doen maar je lijkt alleen recht te hebben op teruggave van de luchthavenbelasting bij KLM wanneer:
- De vlucht wordt geannuleerd en je geen alternatieve vlucht hebt genomen
- KLM de vlucht heeft gewijzigd en je daardoor afziet van je vervoer
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat je Europese vlucht meer dan 90 minuten vertraagd
- was én de heen- en terugvlucht waren op dezelfde dag
- Je jouw vlucht hebt geannuleerd omdat deze meer dan drie uur vertraagd was
- Je visum is geweigerd.
Uw reden "het kwam niet uit" staat hier niet tussen dus dat lijkt me vrij kansloos.
Waar heb ik deze vraag en dit antwoord eerder gelezen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer