ca
door cajos Mar 4, 2008 om 00:28
Vakantie & reizen

Mag dit?? Vliegen!!

Een vriend van mij is een campsite in Uganda begonnen. Ik wil hem bezoeken. Als ik een vlucht boek AMS - EBB dan ben ik ongeveer 1000 euro kwijt. Als ik Düsseldorf - EBB boek dan heb ik een overstap in Amsterdam en vervolgens stap ik op dezelfde KLM vlucht als in het eerste voorbeeld, alleen kost dit mij maar 650 euro. Scheelt toch 350 euro!! Kijk zelf maar (periode 22maart-6april). Ik heb traveljungle, bookxpress, cheaptickets en nog een paar andere geprobeerd zelfde resultaat.

Mag ik de eerste vlucht missen/annuleren en dan in Amsterdam opstappen?

1247 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Mar 4, 2008 om 08:12
1918 Antwoorden / 10 Vragen

nee ,dat zal niet gaan omdat alleen voor u een heel incheck team moet klaar staan om u en uw bagage aan boord te brengen. door er met de trein naar toe te gaan en dan on duitsland op het vliegtuig te stappen scheelt het toch 250 euro dan. Is ook de moeite waar toch ?

labswans

vladja
door vladja - Mar 4, 2008 om 10:07
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Labswans,

Er wordt overgestapt in Amsterdam op de KLM vlucht. Dus alle passagiers, die in Amsterdam instappen in de KLM vlucht moeten in Amsterdam inchecken. Er is dus een incheckbalie open op Schiphol.

Vladja

ca
door cajos - Mar 4, 2008 om 11:20
4 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. Wat ik meen (en ik heb redelijk veel  zakelijk gevlogen) als ik naar Dus rij en incheck krijg ik 4 tickets (nl Dus-AMS AMS-EBB EBB-AMS en ams-dus), in zover het geen eticket is. Zeker weten doe ik dit niet. Overigens is dit niet de enige vlucht waar het zoveel scheelt.

Blijft de vraag of er juridisch een blokkade is.

ja
door janb0 - Mar 4, 2008 om 11:21
6 Antwoorden / 0 Vragen

Als je tickets hebt voor een vlucht vanaf Düsseldorf, kun je niet op Schiphol inchecken (daar zijn jouw gegevens niet bekend), dus je zult inderdaad eerst een reisje naar Düsseldorf moeten maken, daar inchecken, door de douane em instappen en overstappen op Schiphol.

ri
door righard - Mar 4, 2008 om 11:38
33 Antwoorden / 4 Vragen

Nee, helaas kan dit niet. Het ticket is van Dusseldorf naar Uganda via Amsterdam. Bij het niet inchecken op Dusseldorf wordt automatisch de resterende vluchtdelen geannuleerd. Afhankelijk van de ticketvoorwaarden kunt U dan het ticket wijzigen in een andere datum voor het vliegen, of een annulereing (of u geld kwijt zijn bij een non-refundable ticket).

Wat wel kan is op de terugreis inchecken in Uganda en zorgen dat uw bagage NIET wordt doorgelabeld naar Dusseldorf. Dan kunt U op Schiphol uw koffer ophalen en niet opdagen voor de vervolgvlucht. Niet netjes, maar dat komt vaak voor. Dit is 1 van de redenen waarvoor een vlucht overboekt is.

De reden dat de vlucht vanuit Dusseldorf over Schiphol goedkoper is dan direkt van Schiphol kan oa  promotionele redenen hebben om, in dit geval, meer passagiers uit Duitsland met de KLM te laten vliegen. Prijzen kunnen dan nogal eens verschillen. Dit is niet verboden. Andere redenen kunnen oa belastingen zijn: bij het gebruik van Schiphol als start/eind plaats dienen er (hogere) luchthavenbelastingen betaald tw worden tov transfer-passagiers. Denk ook aan de zgn ECO-tax die hier in Nederland wordt ingevoerd op reizen beginnend en eindigend in Nederland.

Verschillende prijzen komen heel vaak voor. Het is bijvoorbeeld goedkoper om te vliegen van Seattle-Amsterdam-Seattle dan Amsterdam-Seattle-Amsterdam. Dit heb ik al vele malen meegemaakt als ik daar zit en snel even terug moet.

flipjeburum
door flipjeburum - Mar 4, 2008 om 12:44
155 Antwoorden / 6 Vragen

Daarnaast...

Je boekt een vlucht DUS-EBB. Dat deze vlucht via Schiphol verloopt doet niet ter zake. Je bent daar transit passagier en komt dus ook niet op Nederlands grondgebied.

De vlucht AMS-EBB is een heel andere vlucht. (weliswaar in hetzelfde vliegtuig en tegen een andere prijs)

Het is om die reden dus niet mogelijk in Amsterdam in te stappen.

Flipje

ca
door cajos - Mar 4, 2008 om 14:03
4 Antwoorden / 2 Vragen

Wordt het toch met de auto of trein naar Düsseldorf (is maar 52 euro retour). Al met al scheelt dat 300 euro (30%). is toch de moeite waard in ruil voor een beetje tijd.

Uitstappen in Amsterdam kan wel? Mits ik mijn bagage goed laat labelen in EBB?

ca
door cajos - Mar 4, 2008 om 14:05
4 Antwoorden / 2 Vragen

Het is de KLM, hoe zit dat met een e-ticket, kan je van thuis toch in checken?

poltol
door poltol - Mar 4, 2008 om 14:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Cajos,

ik weet niet waar u woont maar heen en terug, via DUSS, kan heel aantrekkelijk zijn. Geen file en geen gedoe op/om Schiphol en lekker in de trein alvast verheugen op en terug uitrusten van. Het voordeel heeft u dan maximaal. En niet onbelangrijk, bij de KLM raken de meeste koffers kwijt met name van transit passagiers.

Prettige reis via Duss. poltol

ca
door cajos - Mar 4, 2008 om 14:27
4 Antwoorden / 2 Vragen

Tja 20 minuten van Schiphol ;-). Ik wil voor een weekje of zo dus mijn jungle broek ;-) en schone onderbroeken mee, past allemaal wel in een kleine trolley en dat is weer handbagage.

Vraag me toch af, er zijn ook vluchten/tijdstippen waar je  moet overnachten: dus - ams HOTEL ams - ebb hoe gaat dat dan?

labswans
door labswans - Mar 4, 2008 om 18:23
1918 Antwoorden / 10 Vragen

zeker nooit overgestapt , het gaat om een begin reis in amsterdam terwijl begin ticket duitsland is  .Dat is het probleem