Mag Sunweb een kortingsaanbieding intrekken?
In december kreeg ik een mail van Sunweb met een kortingscode van € 75,00 en deze was geldig tot 6 januari 2019. Op 5 januari boekte ik een reis en gebruikte deze kortingscode. Toen ik terug kwam van vakantie in januari zag ik dat die korting van € 75,00 niet door Sunweb was meegenomen in de factuur. Sunweb bood toen aan om bij de volgende boeking de reserveringskosten van € 25,00 in mindering te brengen. Hier was ik het niet mee eens en mailde dat ook. Daarna kreeg ik een mail van Sunweb dat ze niet anders konden doen dan hun eerdere voorstel. Mijn vraag is: Mag Sunweb dit doen?
Neen, als de kortingsbon geldig was tot en met 5 januari. Sunweb is aangesloten bij de ANVR en de geschillencie. reizen dus daar een klacht indieien.
Maar je ziet bij het boeken toch de te betalen prijs? Je krijgt toch niet een factuur achteraf? Je moet toch EERST betalen en gaat dan pas op vakantie.
Je hebt dus niet gezien bij het boeken dat je kortingscode niet toegepast was?
Want je had dan natuurlijk METEEN moeten reageren.
Nu wordt het lastig om aan te tonen dat je van die kortingscode gebruik hebt gemaakt.
Zou ze toch nog maar eens een brief sturen met daarbij een kopie van die mail met kortingscode en een kopie van de boeking van 5 januari.
Lijkt me dat ze alsnog kunnen terugbetalen.
En anders proberen via de Geschillencommissie reizen, maar ......
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen:
€ 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.
Hallo Tien ,
Sunweb is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .
https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen
https://www.sunweb.nl/keurmerken
Na nogmaals meerdere emails van mij dat ik het er niet mee eens ben, heeft Sunweb alsnog de beloofde korting toegekend dus ik ben tevreden.
Nee, u heeft uzelf aan de voorwaarden gehouden, voor subweb geldt hetzelfde. Sunweb moet u de 75 euro op uw rekening storten.
Hou toch op !
Je kunt nergens een reis boeken als je niet vooraf betaald hebt.
En dan zie je gelijk dat de rekening niet klopt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer