ti
door tien Feb 25, 2019 om 13:44
Vakantie & reizen

Mag Sunweb een kortingsaanbieding intrekken?

In december kreeg ik een mail van Sunweb met een kortingscode van € 75,00 en deze was geldig tot 6 januari 2019. Op 5 januari boekte ik een reis en gebruikte deze kortingscode. Toen ik terug kwam van vakantie in januari zag ik dat die korting van € 75,00 niet door Sunweb was meegenomen in de factuur. Sunweb bood toen aan om bij de volgende boeking de reserveringskosten van € 25,00 in mindering te brengen. Hier was ik het niet mee eens en mailde dat ook. Daarna kreeg ik een mail van Sunweb dat ze niet anders konden doen dan hun eerdere voorstel. Mijn vraag is: Mag Sunweb dit doen?

6141 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 25, 2019 om 13:47
16851 Antwoorden / 202 Vragen

Neen, als de kortingsbon geldig was tot en met 5 januari. Sunweb is aangesloten bij de ANVR en de geschillencie. reizen dus daar een klacht indieien.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2019 om 14:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar je ziet bij het boeken toch de te betalen prijs? Je krijgt toch niet een factuur achteraf? Je moet toch EERST betalen en gaat dan pas op vakantie.
Je hebt dus niet gezien bij het boeken dat je kortingscode niet toegepast was?
Want je had dan natuurlijk METEEN moeten reageren.
Nu wordt het lastig om aan te tonen dat je van die kortingscode gebruik hebt gemaakt.
Zou ze toch nog maar eens een brief sturen met daarbij een kopie van die mail met kortingscode en een kopie van de boeking van 5 januari.
Lijkt me dat ze alsnog kunnen terugbetalen.
En anders proberen via de Geschillencommissie reizen, maar ......
Kosten
De kosten van de behandeling van een klacht bij de Geschillencommissie Reizen bedragen:
€ 77,50 voor factuurbedragen tot € 500,-
€ 102,50 voor factuurbedragen van € 500,- tot € 1.500,-;
€ 127,50 voor factuurbedragen vanaf € 1.500,-.
U krijgt dit terug wanneer de commissie u in het gelijk stelt. Lees meer over het klachtengeld.

marita5
door marita5 - Feb 25, 2019 om 14:19
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tien ,

Sunweb is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in , klik op de rode regels .

https://www.thuiswinkel.org/consumenten/klacht-indienen

https://www.sunweb.nl/keurmerken

ti
door tien - Feb 27, 2019 om 12:19
32 Antwoorden / 21 Vragen

Na nogmaals meerdere emails van mij dat ik het er niet mee eens ben, heeft Sunweb alsnog de beloofde korting toegekend dus ik ben tevreden.

mo
door mof - Feb 27, 2019 om 12:49
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, u heeft uzelf aan de voorwaarden gehouden, voor subweb geldt hetzelfde. Sunweb moet u de 75 euro op uw rekening storten.

ti
door tien - Feb 27, 2019 om 12:56
32 Antwoorden / 21 Vragen

Het geld wordt inderdaad op mijn rekening gestort.

marita5
door marita5 - Feb 27, 2019 om 13:12
11514 Antwoorden / 15 Vragen

@Tien ,

Fijn om te horen dat het probleem is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

wimmi20
door wimmi20 - Feb 27, 2019 om 17:19
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hou toch op !
Je kunt nergens een reis boeken als je niet vooraf betaald hebt.
En dan zie je gelijk dat de rekening niet klopt.