as
door astrid173 Jun 5, 2007 om 00:07
Vakantie & reizen

Mahan air

Hallo,

Ik twijfel of ik een vliegreis via Mahan Air moet boeken. Het gaat om een vliegreis naar Thailand, de gemiddelde prijs hier naartoe ligt rond de 700/800 euro, bij veel maatschappijen nog meer... (ik wil in januari gaan). Via Mahan Air is de prijs beduidend lager (300 tot 500 euro), maar heb ik een overstap in Iran.

Heeft iemand ervaring met deze maatschappij en dan met name in/over de overstap in Iran?

Alvast bedankt!

Groetjes, Astrid

1804 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 5, 2007 om 07:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Astrid

Kijk even via Google bij Mahan Airlines en bij Thailand Reisforum kan je heel wat lezen . Met name over het dragen van een hoofddoek tijdens de overstap. Hierna kun je misschien je twijfel wegnemen.

Vr. gr Wil. R

ve
door verwijderd - Jun 5, 2007 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ga na welke garanties u heeft als de vlucht vertraagd is of zelfs geannuleerd zou woreden. Met andere woorden, ga na of u bij problemen recht heeft op vergoedingen etc.

Goedkoop kan duurkoop zijn. Let ook op eventuele andere consequenties als u via Teheran reist m.b.t. vermelding evt. in paspoort. Dat kan nadeleig voor u zijn m.b.t. andere latere reisplannen m.b.t. opgelegde sancties aan Iran.

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

zou twijvels hebben over Mahan air mijn dochter wilde in novemer met mahan air vliegen naar bangkok via dusseldorp nu bleek dat mahan air een vliefverbod had om op dusseldorp te vliegen mijn dochtert moest een ander tichet kopen en er word belooft dat ze het geld binnen ses week terug zou krijgen we leven nu maart 2008 en nog steeds geen geld en het reisbureau de vries uit drachten zegt we kunnen niks doen voor u dus mensen opgepast met mahan air

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

oppassen met mahan air vraag informatie overal

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op hun site zeggen ze de modernste vliegtuigen te hebben maar,

Hun jongste vliegtuig = 10 jaar en het oudste 27 jaar?

Hoe lang gaat een vliegtuig mee?

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Johan,

Mahan Air reeds maanden verbannen uit het europese luchtruim. Dus rechtstreeks vanuit Europa vliegen met deze maatschappij is niet mogelijk.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

Bestaat er een lijst met geboycotte luchtvaart maatschappyen die  beschikbaar is voor iedereen?

hans

ve
door verwijderd - Mar 3, 2008 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://ec.europa.eu/transport/air-ban/list_nl.htm

Klik op  Lijst van
luchtvaartmaatschappijen met een exploitatieverbod in de EU

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

niet gezien dat de vraag uit JUNI 2007 stamde??

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom betaalt mahan air de tickets niet terug die mijn dochter heeft gekocht bij mahan air mahan air mocht niet landen of opstijgen van vliegveld dusseldorp ze moesten andere tichets kopen en het geld zou mahan air terug storten binnen 6 weken dat was in oktober 2007 nu maart 2008 nog geen euro terugbetaalt mahan air waar blijft u met uw grootspraak

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

grootspraak van wie?

Het moet u toch ondertussen duidelijk zijn dat Mahan Air een "ban"heeft in Europa en ik sluit niet uit dat ze ook behoorlijke financiéle problemen hebben. Als u op hen wilt vorderen, dat kan natuurlijk altijd maar u zult m.i de vordering dan in Turkije moeten doen en op basis van Turks recht.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gerrit,

Post toch in het gewone lettertype. Het cursief en vet begint te vervelen en
komt uiterst drammerig over.

Je zit er bovendien helemaal naast met je grootspraak en
Turkse recht. Mahan Air is gevestigd in Iran.

Ljublinka,

Vanaf 13 september 2007 is Mahan Air verboden om van
Dusseldorp te vliegen. Op hun website (laatste up date 06.12.2007) beloven ze
iedereen terug te betalen, maar ik vrees dat dat een mooi schriftelijk gebaar
is. Op de website van Mahan stelt N. de Vries Reizen zich voor als de

Preferred Passenger Sales
Agent - Benelux.

Als de tickets voor een vlucht in oktober was, dan was De
Vries Reizen lang voor het vertrek op de hoogte van deze ban. Op de website
voert De Vries Reizen het SGR vignet. Heb je daar al eens geînformeerd of die
iets voor uw dochter kunnen doen of misschien een advies hebben? Ik ben niet zo
bekend met de reiswereld, dus geen idee of dit hout snijdt.

Of (zo maar uit de lucht gegrepen) een brief in het Engels
aan de Ambassade van Iran met het verhaal en de mededeling dat “hun”
luchtvaartmaatschappij met deze werkwijze (niet terugbetalen ondanks hun
toezegging op de website http://www.mahanair.nl/)
hun land in een kwaad daglicht stellen.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 4, 2008 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Bedankt voor al jullie antwoorden! Aangezien mijn vraag inderdaad van vorig jaar is, was ik zelf ook achter het vliegverbod gekomen. Helaas dus op zoek naar een ander alternatief...

Groetjes, Astrid

ve
door verwijderd - Mar 5, 2008 om 09:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Nou dan is het toch simpel Iraans recht! Dram

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een collega die ook een ticket had gekocht bij Mahan-Air en in
dezelfde periode. Ook zijn vlucht werd afgelast onwille van de
blacklisting van Mahan. Hij had rechtstreeks op de website van Mahan
Duitsland geboekt en ongeveer 1 maand na annulatie had hij zijn geld
terug op zijn creditcard. We spreken dan ongeveer November 2007. Als
jij jouw geld nog niet terug hebt gekregen moet je dringend op tafel
gaan kloppen bij De Vries. Hij zal zich waarschijnlijk gaan verschuilen
achter het feit dat hij zijn geld nog niet heeft terug gekregen van
Mahan, maar dat mag voor jou geen probleem zijn. Jij hebt immers aan De
Vries betaald, hij is de zakenman die het risico moet dragen.

Over
Mahan-Air, ik heb het geluk gehad om 2 maal met deze maatschappij naar
Bangkok te vliegen en beide keren waren een echte verademing in
vergelijking met Westerse maatschappijen. All de vluchten waren stipt,
de bemanning uiterst vriendelijk, de tussenstop in Teheran is zeer
relax op een moderne en zeer kalme luchthaven. Tijdens de overstap
krijg je gratis broodjes, koffie en gebak aangeboden. Uiteraard zijn er
veel Iranezen als medepassagiers maar deze mensen zijn zeer
vriendelijk, beleefd, kalm en stil. Ik vind het zeer spijtig dat Mahan
op de blacklist staat. De reden hiervan zou het gebrek zijn van radar
apparatuur om botsingen in de lucht te vermijden. Volgens mij zitten er
politieke en commerciële redenen achter, elke dag snoepte Mahan enkele
honderden passagiers af van de gevestigde waardes. De prijzen die ik
betaalde waren 499 Euro in 2006 en 479 Euro in 2007, dit alles
inclusief taxen en zelfs aangetekende verzending van de tickets vanuit
Duitsland. Als Mahan ooit terug mag vliegen zal ik zeker terug bij hen
vliegen.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2008 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

En heb je er al eens bij stilgestaan waarom die vliegtuigen zo oud zijn?

Het vrije USA heeft beslist dat Iraanse luchtvaartmaatschappijen geen vliegtuigen mogen kopen die jonger zijn dan 7 jaar. Ook mogen ze geen vliegtuigen rechtstreeks kopen van gevestigde fabrikanten zoals Boeing en Airbus.

Mahan Air probeert dit te omzeilen door sommige toestellen te registreren in Armenië onder de naam Blue Airways.