ro
door rosette Aug 2, 2012 om 12:29
Vakantie & reizen

Misleiding bij Booking.com

Ik boekte een hotel bij Booking.com. Daarna ontdekte ik dat de info op de site niet klopte, het was geen hotel maar B&B en de badkamer en toilet moesten gedeeld worden, terwijl op de bevestiging stond dat bij de kamer een eigen badkamer was. Ik heb dat doorgegeven aan Booking.com, de tekst op de site is aangepast, maar nog steeds staat er eigen badkamer en toilet.

Bij een ander hotel dat ik reserveerde bij Booking.com stond dat bij het hotel een pendeldienst gereserveerd kan worden voor luchthavenvervoer. Dat staat zowel op de site als op de bevestiging van de reservering.
Maar ook dat klopt niet.

Nu moet ik met koffers de metro nemen, maar omdat ik slecht ter been ben kan ik niet met koffers op de roltrap. Dan wordt het een taxi, en daarmee wordt de reis direct 50 à 60 euro duurder.
Booking.com doet er niets aan, ze bedanken me voor de mededeling en wijzen elke verantwoordelijkheid af.

Als ik geld genoeg had zou het geen probleem zijn, hoewel het ook dan niet klopt, maar nu maakt het alles wel heel moeilijk.

Volgens de jurist die ik heb geraadpleegd sta ik in mijn recht en moet Booking.com leveren wat ze verkopen, maar ik vertrek al deze week en ik weet niet hoe ik het op een dergelijk korte termijn nog kan afdwingen.

Ik wil hierbij ook iedereen waarschuwen niet alles te geloven wat op de site van Booking.com staat.

8830 16 Rapporteer

abarth
door abarth - Aug 2, 2012 om 13:13
845 Antwoorden / 19 Vragen

In de algemene voorwaarden artikel 1 2e alinea staat duidelijk dat zij niet verantwoordelijk zijn voor eventuele fouten op de site over hotels/voorzieningen aangezien ze de beweringen van het hotel letterlijk overnemen.

U heeft waarschijnlijk een vinkje gezet met ik heb kennis genomen van de algemene voorwaarden en ik heb ze begrepen.
Dat u ze niet heeft gelezen kan Booking.com niet worden aangerekend.
Kortom pech gehad.

Probeer hierdoor uw vakantie niet te laten verpesten.

donna
door donna - Aug 2, 2012 om 13:46
207 Antwoorden / 43 Vragen

Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden? En hoe kun je controleren of iets klopt? Als ik op een dergelijke site een hotel boek ga ik ervan uit dat ik een eigen badkamer heb als er staat dat dat zo is. Als ik dan in de rij moet staan om te douchen zou ik ook zeggen dat het niet klopt bij degene bij wie ik geboekt heb.

jo
door jorisw - Aug 2, 2012 om 15:41
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=donna schreef op donderdag 2 aug 2012, 13:46]Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden?

Je hoeft het niet te lezen, maar als je zonder lezen toch akkoord gaat met de voorwaarden heb je geen poot om op te staan (even ervan uitgaande dat de voorwaarden juridisch goed in elkaar steken natuurlijk).

abarth
door abarth - Aug 2, 2012 om 16:37
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=donna schreef op donderdag 2 aug 2012, 13:46]Zeg eens eerlijk, wie leest er alle algemene voorwaarden? En hoe kun je controleren of iets klopt? Als ik op een dergelijke site een hotel boek ga ik ervan uit dat ik een eigen badkamer heb als er staat dat dat zo is. Als ik dan in de rij moet staan om te douchen zou ik ook zeggen dat het niet klopt bij degene bij wie ik geboekt heb.

Ik controleer rechtstreeks via de site van het hotel of de kamer is zoals voorgesteld.
Verder kijk ik of de prijs overeenkomt of dat rechtstreeks boeken goedkoper is.
Ook kijk ik via google/zoover wat de referenties zijn

En als je de voorwaarden niet leest moet je niet zeuren achteraf.
o zijn er ook legio's mensen die komen klagen dat ze iets gekocht hebben en het vervolgens goedkoper zien ze niet meer mogen ruilen...

ro
door rosette - Aug 2, 2012 om 17:03
11 Antwoorden / 3 Vragen

Op de website bij Booking staat: de pendeldienst is op aanvraag beschikbaar en dient gereserveert te worden. Op de site van het hotel staat dat ook. Hoe moet ik dan voor ik boek weten dat dat helemaal niet klopt?
Als ik een tweepersoonskamer boek bij booking,com moet ik dan eerst het hotel gaan bellen om te vragen of dat echt een tweepersonskamer is?
Als ik bij booking.com iets boek dan moet wat op de site staat kloppen met wat ik krijg toch, hoe kun je anders ooit nog een kamer boeken als je niet krijgt wat ze aanbieden. En ik kan toch niet de hele wereld over gaan bellen om te vragen of het bij booking wel klopt?

Ik heb van booking.com een bevestiging gekregen van de reservering en daar staat ook op dat de pendeldienst gereserveerd moet worden.

Maar ik wil maar zeggen dat je bij booking dus niet te snel moet reserveren en niet moet denken dat je altijd krijgt wat je daar koopt.

naitsoezn
door naitsoezn - Aug 2, 2012 om 17:20
842 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rosette schreef op donderdag 2 aug 2012, 17:03]Op de website bij Booking staat: de pendeldienst is op aanvraag beschikbaar en dient gereserveert te worden. Op de site van het hotel staat dat ook. Hoe moet ik dan voor ik boek weten dat dat helemaal niet klopt?
In hoeverre is het dan de schuld van Booking dat het niet klopt? Als het hotel het zelf aanbiedt, waarom kun jij daar dan geen gebruik van maken?

abarth
door abarth - Aug 2, 2012 om 18:07
845 Antwoorden / 19 Vragen

Dat het er staat zal best maar:

Wij besteden veel aandacht en zorg aan het aanbieden van onze diensten, maar wij zullen de informatie niet verifiëren en kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor welke fout dan ook (inclusief in het oog springende en typografische fouten), welke onderbreking dan ook (of deze nu door (tijdelijke en/of gedeeltelijke) defecten, herstelwerkzaamheden, opwaardering, onderhoud van onze website of iets anders optreedt), inaccurate, misleidende of niet-waarheidsgetrouwe informatie of het ontbreken van informatie. Elk hotel is zelf te allen tijde verantwoordelijk voor de nauwkeurigheid, volledigheid en juistheid van de (beschrijvende) informatie (inclusief tarieven en beschikbaarheid) die op onze website wordt getoond

is betreffende stukje tekst van de voorwaarden.

Al staat er dat je op handen naar je hotel wordt gedragen hoeft het niet te kloppen.

Dat het vervelend voor u is en dat het hotel het ook verkeerd doorgeeft is booking.com niet aan te rekenen.
Neem even rechtstreeks contact op met het hotel en vraag hoe het zit.

ro
door rosette - Aug 2, 2012 om 18:49
11 Antwoorden / 3 Vragen

Wat wilt u nou eigenlijk zeggen abarth? Dat ik gelijk heb dat je als je bij booking.com iets boekt niet weet wat je krijgt?

En ik heb contact gehad met het hotel en zo ben ik er achter gekomen dat er geen airportshuttle is, ondanks dat het op hun site staat en dat het bij booking op de site staat.

En nee, ik hoef er niet op handen naar toe gedragen worden, ik heb dit geboekt met mogelijkheid gebruik te maken van de shuttle en ik zie niet waarom dat zo verkeerd is.
Ik heb dat vervoer nodig omdat ik slecht ter been ben en niet met koffer op de roltrap van de metro kan en het geld niet voor het oprapen heb, een taxi kost minimaal 50 euro retour volgens het hotel en dat is een enorme aanslag op het geld dat ik voor deze vakantie gespaard heb.

En annuleren kan wel, maar ik krijg geen cent terug.

diumenge
door diumenge - Aug 2, 2012 om 20:05
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geef eens antwoord op de vraag van naitsoezn, het staat bij bookers en op de site van het hotel zelf dat er een shuttle service is volgens jou. Hoe weet je dan dat die service er niet is?

ro
door rosette - Aug 2, 2012 om 21:02
11 Antwoorden / 3 Vragen

@diumeng

=rosette schreef op donderdag 2 aug 2012, 17:03: En ik heb contact gehad met het hotel en zo ben ik er achter gekomen dat er geen airportshuttle is, ondanks dat het op hun site staat en dat het bij booking op de site staat.

diumenge
door diumenge - Aug 2, 2012 om 21:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@rosette, oke daar had ik overheen gelezen, dan ligt de fout toch bij het hotel en niet bij booking.

abarth
door abarth - Aug 2, 2012 om 22:24
845 Antwoorden / 19 Vragen

Rosette,

Ik wil zeggen dat je mening over misleiding bij booking.com niet terecht is.
Booking.com zegt wat wij op de site zetten is niet door ons gecontroleerd en als het verkeerd is moet je niet bij ons zijn.

Ik wil niet zeggen dat het niet vervelend voor u is maar uw boosheid is op verkeerde partij gericht.

Het voorbeeld van op handen gedragen was slechts een voorbeeld.

jan-w
door jan-w - Aug 2, 2012 om 23:51
25 Antwoorden / 8 Vragen

Ik ben allang huiverig voor deze sites, als er wat fout gaat heb je geen poot om op te staan. Je boekt bij Booking.com, maar die zijn nergens verantwoordelijk voor, en bij het hotel heb je niet geboekt, dus daar kom je ook niet verder.
Ik lees op de site bij Over Booking.com:
Onze Visie
......Ons doel is ...... de mogelijkheid te bieden om te zoeken in ons brede aanbod van accommodatie en te boeken, waar ter wereld zij zich ook bevinden.
Het gaat over ons aanbod ik denk dan niet dat het niet hun aanbod is en dat ik niet bij hun boek.
Maar misschien ben ik niet zo slim.

in
door inkiedee - Aug 3, 2012 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Quote: Bij een ander hotel dat ik reserveerde bij Booking.com stond dat bij het hotel een pendeldienst gereserveerd kan worden voor luchthavenvervoer. Dat staat zowel op de site als op de bevestiging van de reservering. Maar ook dat klopt niet.

Beste Rosette,

Het lijkt erop dat Booking.com zich goed heeft ingedekt door te vermelden dat "elk hotel zelf verantwoordelijk is voor de informatie ... etc.". Maar het feit dat OOK op de bevestiging van de reservering staat dat er een pendeldienst beschikbaar is, geeft volgens mij aan dat je inderdaad in je recht staat.
Om de vakantievoorpret niet nog meer te verpesten, heb ik 2 tips voor je:
1) vervoer per Schipholtaxi (moet je zelf bellen) betekent volgens mij vaak dat de kosten worden gedeeld door het aantal personen dat gebruik maakt van dezelfde rit naar (en van) Schiphol. Voor de zekerheid nog wel even navragen bij het taxibedrijf, maar het kan dus wèl in de kosten schelen.
2) vraag in elk geval nu alvast een klachtenformulier aan bij Booking.com of kijk op de website hoe je een klacht kunt indienen. Dat moet je dan binnen een bepaalde termijn na je vakantie doen. Laat de juriste die je hebt geraadpleegd, je daarbij helpen of ga naar een Rechtswinkel of het Juridisch Loket. Die zitten in veel plaatsen en ik dacht dat het eerste consult gratis is.
Hopelijk heb je toch nog een fijne vakantie!

Hartelijke groeten,
"inkiedee"

in
door inkiedee - Aug 3, 2012 om 19:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

@Rosette: Niet vergeten! En o ja, Rosette: natuurlijk niet vergeten om de bon of factuur van de (Schiphol) taxi te vragen! Succes!

Hartelijke groeten,
"inkiedee"

ro
door rosette - Aug 4, 2012 om 21:48
11 Antwoorden / 3 Vragen

@inkiedee: dank je wel voor het meedenken. Het probleem zit niet in Nederland, hier red ik het wel, maar in Spanje. Ik zal zeker een klacht gaan indienen als ik terug ben. Het is van Booking wel heel gemakkelijk om alle verantwoordelijkheid af te schuiven, maar ik denk ook dat dat niet zomaar kan. Er zijn wel algemene voorwaarden, maar er zijn ook wetten en die gaan voor.