Naar Ameland
Ik heb voor 24-27 april via de VVV een lang weekend geboekt in een appartementje op Ameland en al een deel vooruit betaald. Nu krijg ik het verzoek om de rest ook te betalen.
ik wil daarmee wachten gezien de situatie door de Coronamaatregelen en dit heb ik gecommuniceerd. De VVVzegt dat ik gewoon moet betalen omdat er geen negatief reisadvies wordt gegeven.
Maar..........de overheid geeft het advies binnen te blijven en alleen bij noodzaak de woning te verlaten.
Wat nu, kan de VVV mij verplichten te betalen?
Als u niet betaald bent u in verzuim en zal de boeking, op uw kosten, geannuleerd worden.
Het advies om binnen te blijven is geen wet. Er is geen verbod om naar buiten te gaan. Er is dus ook geen verbod om op Ameland te gaan zitten. U hebt geboekt en er is geen wettelijke reden om te annuleren.
Of er iets open is zal vraag 2 zijn, maar u kun t gaan met uw gezelschap/gezin. Maar dan wel binnen blijven zoveel mogelijk.
![marita5](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/27437faaaca3fff9e729f3ebf87dd4bb57c72f22b279f4b076b1f1f31b6afd3c.png)
Hallo Rosemarie56 ,
Kan ik de losse accommodatie of het ticket kosteloos annuleren?
Gaat uw vlucht nog, maar wilt u zelf niet meer gaan? Of is uw accommodatie nog beschikbaar, maar wilt u zelf niet meer gaan of kunt u er niet meer komen? Dan kan de aanbieder de dienst nog leveren, alleen maakt u er geen gebruik meer van. Of u in dat geval kosteloos mag annuleren is afhankelijk van de voorwaarden. Vooral in voorwaarden van accommodaties staat soms dat u nog tot kort voor uw komst kosteloos mag annuleren. Als de voorwaarden dit recht niet geven, kan het zijn dat u uw geld niet terugkrijgt. Neem contact op met de accommodatie of de luchtvaartmaatschappij om te vragen of u geld terugkrijgt en hoe veel. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren .
Krijgt u geen geld of voucher terug? Maar hebt u een reisverzekering? Bekijk dan ook wat die vergoedt. Het Verbond van Verzekeraars geeft antwoord op vragen over uw verzekering en het coronavirus.
Is uw accommodatie nog wel beschikbaar, maar zijn alle faciliteiten die erbij horen dicht? Dan kunt u op grond van de wet ook een deel van uw geld terugvragen. De accommodatie levert immers niet meer alles waar u voor betaalde .
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/moet-ik-mijn-reissom-betalen-als-ik-weet-dat-mijn-vakantie-niet-doorgaat/
Welke reisvoorwaarden hanteert de VVV ?
Lees hier de voorwaarden Art 5 t/m Art 8
Klik hier voor de reisvoorwaarden van de VVV
![tenormin](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/dfba4c5a412625856e91aa5ea6c822122f807b22df8b5f984f5d9978804b1bd8.png)
Als u als gezin kan en mag gaan, en appartementje heeft een balkonnetje, dan kunt u daar zitten. Maar, op de super na, zal alles dicht zijn. En u heeft geboekt, dus betaling zal plaats moeten vinden. Dus maar doen. Iets anders dan eigen omgeving zal al iets bijzonders zijn (nu dan).
Wat is het probleem?
Inmiddels ontvluchten al veel mensen de randstad om in alle rust in een vakantiehuisje in Drenthe te gaan zitten.
Geen drukke winkels met lange rijen, niet alles uitverkocht en makkelijker om afstand te houden van anderen en toch lekker buiten kunnen zitten bij je huisje.
![justmeagain](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/29e2867ce0b05f5b3f1c823f4153f4781a4be47fd8b7ac2a8c2748c2012172e2.png)
Mag je blij zijn dat het een huisje is. Caravan, te t en campers zijn nu een no go.
Ja, ze kunnen u verplichten te betalen.
Of Ameland t.z.t. zo blij is met u valt nog te bezien. Texel was net te laat met toeristen weigeren waardoor ze nu met besmettingen zitten. Ik vrees dat de overige eilanden dit anders aan gaan pakken. Hopelijk krijgt u een voucher om het weekend later dit jaar te plannen.
![heremietkreeft](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/8bb485b83a59f81d7492eb34177ee4da1dc2c245ffa03a64d122403e376f69b8.png)
Volgens Europees recht kan de reiziger zowel de reisorganisator de overeenkomst beëindigen als door overmacht de reis niet volgens de verwachtingen van de reiziger kan worden uitgevoerd. Voor zover ik op dit moment kan nagaan kan de reis nog steeds worden uitgevoerd en lijkt het mij dat beëindigen van de overeenkomst door u en daarmee niet betalen zal leiden tot toch een vordering. Het wordt anders indien bijv. Ameland op slot gaat.
Eerst betalen en afwachten todat er een negatief reis advies afgegeven wordt. Er is nog geen sprake van een totale lock down dus kunt u met in achtneming van de adviezen naar Ameland afreizen.
Je hebt bij de verhuurder alleen de accomodatie gehuurd. Niet de activiteiten en faciliteiten daarbuiten (of beter in de huidige situatie: gebrek aan activiteiten en faciliteiten). Je kunt nog steeds naar dat appartement en af en toe naar buiten om te wandelen op Ameland (zolang je voldoende afstand houdt).
Dat jij misschien had gehoopt om daar ook bijvoorbeeld naar restaurantjes en cafeetjes te kunnen gaan is niet van belang voor de verhuurder (ik ga er even vanuit dat het appartement alle self-catering voorzieningen heeft).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
2e hands auto kapot met grote kosten
Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet
...
Lees meer
![Dynafix](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/0c9381df3ddcca8c605ba8f592bee53718eba38c.jpg)
Dynafix
Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!!
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb
...
Lees meer
Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken
Goedemiddag,
Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer