Opgedrongen tussenlanding
December vorig jaar hebben wij een vakantie naar Kreta geboekt bij Corendon. We vertrekken over een paar weken. Nu lezen wij sinds kort bij ons account bij Corendon bij de vluchttijden, dat wij op de heenreis ipv Amsterdam -Heraklion een tussenlanding moeten maken in Turkije, Bodrum - Milas. Waarschijnlijk is dit om daar reizigers af te zetten en/of op te halen Dit houdt in dat we ipv van ruim 3 uurtjes nu ruim 6 uur kwijt zijn aan het vliegen plus het vervelende gedoe van een tussenlanding met de nodige wachttijd Ook arriveren we dan pas middernacht op onze vakantiebestemming! .Echt niet leuk en dat verwacht je toch ook niet op zo'n korte vlucht!! Corendon heeft ons daar van tevoren ook niet van op de hoogte gebracht. En als wij dit van tevoren hadden geweten hadden wij deze reis met deze vlucht zo uiteraard niet geboekt!!! Wij mogen als consument wel extra betalen voor extra ruimbagage (je koffer) je zitplaats (zodat je gegarandeerd naast elkaar zit want doe je dat niet, zit je vaak niet naast elkaar. Ook al meegemaakt) Maar mag Corendon dit zomaar wel doen zonder eventueel korting of tegemoetkoming voor zo'n vlucht te geven die een maal zo lang duurt? Wie of welke instantie kan mij hier een duidelijk antwoord op geven?
Waarom boek je niet gewoon een lijnvlucht? Kost ook bijna niks meer tegenwoordig.
Is er wel een lijnvlucht naar Kreta?
ja hoor vanaf Dusseldorf sowiso ietsje meer als 3 uur vliegen.
@jorisw. Ja hoor, KLM, Lufthansa, British Airway e.v.a. maatschappijen. KLM heeft zelfs 4 vluchten p.d. (in seizoen) op Heraklion.
Ok nooit geweten
U krijgt toch waar u voor betaald? Heenvlucht, verblijf en terugvlucht. Bij charters weet je dat het op ongelukkige tijdstippen is en dat er andere zaken kunnen gebeuren. Elk vliegtuig kost geld, dat moet dus zo efficiënt mogelijk gebruikt worden.
Maar welke schade heeft u er van? Er is geen afgesproken tijdstip om aan te komen, u komt aan op dag 1. U loopt geen geld mis, dus welke compenstatie heeft u dan nodig?
Nou eigenlijk niet. Ze heeft betaald voor een vlucht van 3 uur zonder tussenlanding. Ze krijgt nu wat anders.
Als je voor business class betaald en je wordt in economy gezet wordt je toch ook boos? Ookal kom je wel op je bestemming.
Qua schade lijkt het me redelijk duidelijk. Het comfort van een dubbel zo lange vlucht en een aankomst in het hotel om middernacht is beduidend minder.
Echter, Corendon dekt zich tegen dit soort onzin in in de algemene voorwaarden. Dus ze staan helaas wel in hun recht, tenzij OP duidelijk toegezegd is dat het om een 3 uur durende vlucht zou gaan.
Op dit forum komen dit soort situaties helaas vaker voor met goedkope reisorganisaties als corendon.
Als je betaald voor business class betaal je voor een reis van a naar b met een bepaalde klasse. Als je gedowngrade wordt krijg je dus niet die klasse, maar vlieg je wel van a naar b. Dan krijg je inderdaad niet waar je voor betaald hebt.
Ik moet de eerste reisbescheiden nog zien waar op de minuut in staat hoe lang het vliegen is en wat de exacte landtijd is. Normaal staat er verwachte landtijd. Je kan immers nooit weten wat je onderweg tegenkomt.
U zegt dat hier schade is, maar kunt u dat uitdrukken in geld? Later aankomen dan wat verwacht is (dus niet toegezegd) geeft geen vermogensschade. Er kan dus ook niets gecompenseerd worden.
Stel dat het wel een rechtstreekse vlucht was, maar 3 uur later zou vertrekken zou de aankomsttijd dus hetzelfde zijn. En een vertrektijd is bij charters nooit gegarandeerd.
Hallo Jettie311,
Tussenlanding .
De meeste vluchten zijn rechtstreeks. Er bestaat echter een mogelijkheid dat er een tussenlanding plaatsvindt. Een tussenlanding kan noodzakelijk zijn bij bijvoorbeeld het combineren van een vlucht om technische redenen of bij onvoldoende bezetting.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel ( scroll naar beneden )
https://www.corendon.nl/vluchtinformatie
In deze tijd met pakketreizen (= heenvlucht, transfer, verblijf, transfer en terugvlucht) voor de spreekwoordelijke "appel en en ei" waarvoor "men" dan weer wèl topkwaliteit verwacht, beter bekend als vliegtuigstoelenvulling, worden uiteindelijk chartervluchten gebruikt. Al heeft u in dec 2017 geboekt, dit is het uiteindelijke resultaat qua reistijden voor de verkoper, en dat kan elke verkoper van dit soort reizen zijn.
Dit mag Corendon gewoon doen. Waarom wilt u korting of tegemoedkoming? Niemand kan en zal u helpen om uw "schade" te vergoeden. U krijgt immers wat u besteld heeft, heenvlucht, verblijf en retourvlucht.
U had natuurlijk ook een lijnvlucht kunnen boeken en zelf een hotel boeken, maar dàt zal niet gaan voor de prijs die u nu betaald heeft.
Hartstikke vervelend natuurlijk.
mag Corendon dit zomaar wel doen zonder eventueel korting of tegemoetkoming voor zo'n vlucht te geven die een maal zo lang duurt?
Ja, dat mogen ze.
Lees de vluchtinformatie op de site.
Fijne vakantie.
Er was bij ik meen Groeten van Max een item over geweest en dat het mag. Als u een reis van zeg 12 dagen boekt dan zijn 2 dagen de reisdagen en houdt u effectief 10 dagen die u op de plaats van bestemming bent over. Correndon geeft bij de boeking wel een vertrektijd door maar dat betreft een indicatie en kan voor de vlucht nog gewijzigd worden omdat de bezettingsgraad van het vliegtuig nog niet bekend is. Bijna alle prijsvechters in de vliegvakantie werken op die manier want kunnen ze de vakantie betaalbaar houden.
Ik begrijp 'm even niet, is die wachttijd nog extra bovenop die verdubbeling van de vliegtijd? Of maak je het probleem groter dan het werkelijk is?
Dit houdt in dat we ipv van ruim 3 uurtjes nu ruim 6 uur kwijt zijn aan het vliegen plus het vervelende gedoe van een tussenlanding met de nodige wachttijd
Je weet het nu toch van te voren?
Corendon heeft ons daar van tevoren ook niet van op de hoogte gebracht.
Als het goed is, dan staat op de boekingsbevestiging een mededeling.
De vluchttijden en -routes van chartermaatschappijen worden, zoals ook op uw boekingsbevestiging wordt aangegeven, altijd vermeld onder voorbehoud en zijn onderhevig aan wijzigingen. Bij ontvangst van de vliegtickets/reisdocumenten zijn uw vluchttijden en -routes definitief. U ontvangt de reisbescheiden met de actuele vluchttijden 2 weken voor vertrek.
https://www.corendon.nl/klantenservice/vluchttijden/
Je had dus van tevoren kunnen weten dat de vlucht langer kon zijn. Maar je rekent niet op een tussenlanding.
Dat heb je met die pakketreizen. Jaren geleden had je al onverwachte tussenlandingen bij zo'n reis/
Maar ook met een lijnvlucht kun je pech hebben. Soms worden vluchten samengevoegd en kun je nog een paar uur op het vliegveld wachten. Niets aan te doen, je moet het ondergaan.
Ja hoor dat mag. Wat u verwacht en wat er volgens de algemene voorwaarden mag (en kan) zijn in dit geval twee verschillende dingen. U komt nog op dezelfde dag aan dus niet minder vakantiedagen, dag 1 en de laatste dag zijn altijd reisdagen. Dat is een gewone regel. Volgende keer toch maar een beetje meer betalen misschien of HEEL GOED de voorwaarden lezen. Trouwens: de Veluwe, Drente, Zuid Limburg of Texel of een andere Nederlandse bestemming is ook mooi en in maximaal 4 uur te berijden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer