Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ja dat weet ik. ik kwam namelijk heel veel tegen over die bedrijven van anderhalf jaar geleden. Wij zijn er deze week achter gekomen dat het geen zuivere koffie is en daarom mijn vraag of er dit jaar ook mensen zijn die er geen goed gevoel bij hebben.
ze hebben bij een verkoopdemonstratie een matras gekocht van maw shop. Ze hebben daarbij deze goedkope vakantie gekregen naar Turkije van holiday 1 bv. Nu blijkt dat deze bedrijven hetzelfde telefoon nummer hebben en vertrouwden het niet.
Ja ze willen van de overeenkomst af. We hebben vrijdag gelijk een brief gestuurd weer dat we van de koopovereenkomst af willen. Nu afwachten of we reactie krijgen.
We hebben inderdaad een aangetekende brief verstuurd en hebben automatische incasso stop laten zetten. Maar kan niet vinden of er de afgelopen maanden ook mensen zijn geweest met dit probleem. Zijn het nog steeds oplichters?
[quote=marjandg schreef op dinsdag 3 dec 2013, 12:59]We hebben inderdaad een aangetekende brief verstuurd en hebben automatische incasso stop laten zetten. Maar kan niet vinden of er de afgelopen maanden ook mensen zijn geweest met dit probleem. Zijn het nog steeds oplichters?
Uiteraard. Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.
Ik weet waarover ik het heb. Heb zelf jaren getracht mijn ouders daarvan te weerhouden, met als resultaat, dat ze het mij niet meer vertelden maar toch gingen met de nodige onzinnige dure aankopen tot gevolg. Helaas.
We hebben de politie ook op de hoogte gesteld dus hoop dat er meer mensen zijn die te maken hebben gehad met deze bedrijven afgelopen maanden. Misschien kunnen ze er wat mee
Helaas heeft mijn vader in november bij een verkoopdemonstratie een matras gekocht bij MAW Shop. Dit matras is dezelfde avond nog geleverd, inclusief 2 flessen onderhoudsvloeistof a 49 euro (werd pas gemeld nadat het matras was afgerekend). Totaal is 1098 euro betaald, contant bij aflevering. Binnen 8 dagen is een aangetekende brief gestuurd om op basis van de wet colportage de aankoop te ontbinden. Antwoord retour gekregen van MAW Shop dat gebruikte of afgeprijsde goederen niet terug genomen worden. Ik ben dus bang dat dit een lange weg gaat worden om ervoor te zorgen dat MAW Shop het betaalde bedrag teruggeeft. Ik vind het verschrikkelijk dat een man van 73 jaar, die rond moet komen van een AOW en een heel laag pensioen, zo de dupe is van de praktijken van MAW Shop en dat dit bedrijf dit straffeloos kan doen. Wanneer er meer gedupeeerden zijn, kunnen we misschien gezamelijk actie ondernemen of misschien dat kassa bij meerdere meldingen nog een keer ondersteuning wil bieden om het recht te krijgen dat de gedupeerden wettelijk hebben.
Tineke, wij hebben dezelfde brief terug gekregen en ik ben bang dat we daar niks tegen kunnen doen. Het staat ook op het contract dat afgeprijsde artikelen niet retour kunnen en daar hebben mijn ouders en jou vader een handtekening onder gezet. Dus kunnen we ze niks maken
Marjandg, dat er een handtekening staat onder de overeenkomst met daar aanbieding op, kan wel zo zijn, maar de colportagewet is hier van kracht. Zowel mijn vader als jouw ouders mochten binnen 8 kalenderdagen van de koop afzien. MAW Shop dient de goederen terug te nemen en het volledige bedrag retour te geven. Inhouden van verzend/vracht kosten mag ook niet. Ik heb inmiddels contact gehad met deurwaarderskantoor Bouwhuis & Smit te Hoorn en we kunnen er zeker iets tegen doen. Dit deurwaarderskantoor heeft in al eerder met succes geprocedeerd tegen MAW Shop. De deurwaarder heeft aangegeven dat als wij het uit handen geven en het zelfs tot aan de rechtbank toe laten gaan, we een hele grote kans maken dat mijn vader alles terug krijgt. Geef dus niet te snel op. Misschien kunnen we gezamenlijk via de deurwaarder de zaak tegen MAW Shop indienen? Een telefoontje naar de deurwaarder kan in ieder geval geen kwaad.
dat wist ik niet. Ik vind het prima maar hoeveel gaat zoiets kosten? En heeft jou vader het matras ook al uit de verpakking gehaald? Misschien een idee om dit via de mail verder te doen?
Hallo Marjan, ik weet de kosten niet meer helemaal, hiervoor kun je het beste even contact opnemen met de deurwaarder. Zij kunnen je exact vertellen hoeveel elke stap gaat kosten. Wanneer jij ook de deurwaarder zou willen inschakelen, kunnen we aan de deurwaarder ook even vragen of wet het gezamenlijk kunnen doen en daarmee ook de kosten kunnen delen. Niet geschoten is altijd mis. Ik heb gisteren nog een keer een brief gestuurd aan MAW Shop. Krijg ik hier weer een negatieve reactie op, dan stuur ik een laatste brief met de boodschap dat ik het uit handen geef. Het duurt dus nog even voordat ik de zaak aan de deurwaarder geef. Laat nog maar een bericht achter als je de stap wilt zetten, ik zal ok een bericht plaatsen zodra we verder gaan.
ik heb dus vanmiddag ook maar gebeld met de deurwaarder en die zegt tegen mij dat we er niks aan kunnen doen omdat dus op het koopcontract staat dat afgeprijsde artikelen niet retour mogen. Dus ik denk dat wij niet verder gaan met brieven en zo sturen. Succes er mee
Dit is heel erg vreemd. Ik heb namelijk de deurwaarder gesproken en die heeft aangegeven dat de colportagewet van toepassing is en dat, ondanks dat er aanbieding staat, MAW shop het ontbinden van de overeenkomst heeft te accpeteren. Verder heeft Consuwijzer mij vandaag gebeld (ik heb een klacht ingediend over MAW Shop) en consuwijzer heeft aangegeven dat het ontbinden van de overeenkomst een dwingend recht is en boven het vermelden van aanbieding staat. Consuwijzer geeft aan dat iedereen die te maken heeft met een bedrijf dat het dwingend recht van het ontbinden (in dit geval MAW Shop) niet accpeteerd, dit te melden. Consuwijzer maakt namelijk een melding hiervan bij de Autoriteit Consument & Markt. Vervolg kan zijn dat MAW Shop een boete krijgt vanwege het overtreden van de wet. Dus hoe meer meldingen, hoe beter!
Op 14 nov 2012 in Koningslust op een show van MAW shop hebben wij ook twee dekens met kussens gekocht in de veronderstelling dat deze heel goed waren voor onze gezondheid en ze zouden levenslang meegaan. Na enkele weken begonnen bij ons div. klachten die met de bloeddruk te maken hadden . mijn hartslag werd steeds lager ondanks div maatregelen van de dokter . Ook de bloeddruk veranderde en ik werd steeds meer moe en duizelig. Al met al ben ik bijna in het zieken huis beland tot we er achter kwamen dat alles aan de matrassen lag. ( waarschijnlijk de magneten die er in zitten ) Ik heb toen direct naar maw shop gereageerd maar ik kreeg een brief terug dat zij hier niets mee te maken hadden en dat ik maar naar de dokter moest gaan .Ook kreeg ik te horen dat ik maar netjes verder moest gaan met betalen , dit heb ik niet gedaan en heb toen met klacht .nl contact opgenomen helaas is hier nog niets uit voort gekomen.Vandaag kreeg ik een brief van maw shop dat ik nog een openstaande rekening had ,hierop heb ik weer een reactie geplaatst bij klacht.nl. MAW shop geeft levenslang garantie op de gezondheidsmatrassen maar je word er doodziek van de garantie deugt dus niet. Wat kun je hiermee. Graag antwoord bvd. Wiel.
Ik heb denk vandaag ook eenmiskoop gedaan. Bij hetbedrijf medicare Postbus 70 7590 AC denekamp Kan iemand mij zeggen of ik het geld nog terug kan krijgen? Ik ga morgen een aangetekende brief versturen. Ik hoor graag ietsvanu Groetjes van dorst
[quote=tineke_w schreef op dinsdag 17 dec 2013, 10:08]Dit is heel erg vreemd. Ik heb namelijk de deurwaarder gesproken en die heeft aangegeven dat de colportagewet van toepassing is en dat, ondanks dat er aanbieding staat, MAW shop het ontbinden van de overeenkomst heeft te accpeteren. Verder heeft Consuwijzer mij vandaag gebeld (ik heb een klacht ingediend over MAW Shop) en consuwijzer heeft aangegeven dat het ontbinden van de overeenkomst een dwingend recht is en boven het vermelden van aanbieding staat. Consuwijzer geeft aan dat iedereen die te maken heeft met een bedrijf dat het dwingend recht van het ontbinden (in dit geval MAW Shop) niet accpeteerd, dit te melden. Consuwijzer maakt namelijk een melding hiervan bij de Autoriteit Consument & Markt. Vervolg kan zijn dat MAW Shop een boete krijgt vanwege het overtreden van de wet. Dus hoe meer meldingen, hoe beter!
[quote=vandorst schreef op woensdag 30 apr 2014, 22:23]Ik heb denk vandaag ook eenmiskoop gedaan. Bij hetbedrijf medicare Postbus 70 7590 AC denekamp Kan iemand mij zeggen of ik het geld nog terug kan krijgen? Ik ga morgen een aangetekende brief versturen. Ik hoor graag ietsvanu Groetjes van dorst
Als u iets wilt vertellen moet u niet op de quoteknop klikken, maar in het lichtblauwe veld onder Reageren uw verhaal typen en daarna op Reageer onder het lichtblauwe veld klikken.
U bent hopelijk niet het volgende slachtoffer van Holiday?
[quote=tineke_w schreef op maandag 9 dec 2013, 13:55]Helaas heeft mijn vader in november bij een verkoopdemonstratie een matras gekocht bij MAW Shop. Dit matras is dezelfde avond nog geleverd, inclusief 2 flessen onderhoudsvloeistof a 49 euro (werd pas gemeld nadat het matras was afgerekend). Totaal is 1098 euro betaald, contant bij aflevering. Binnen 8 dagen is een aangetekende brief gestuurd om op basis van de wet colportage de aankoop te ontbinden. Antwoord retour gekregen van MAW Shop dat gebruikte of afgeprijsde goederen niet terug genomen worden. Ik ben dus bang dat dit een lange weg gaat worden om ervoor te zorgen dat MAW Shop het betaalde bedrag teruggeeft. Ik vind het verschrikkelijk dat een man van 73 jaar, die rond moet komen van een AOW en een heel laag pensioen, zo de dupe is van de praktijken van MAW Shop en dat dit bedrijf dit straffeloos kan doen. Wanneer er meer gedupeeerden zijn, kunnen we misschien gezamelijk actie ondernemen of misschien dat kassa bij meerdere meldingen nog een keer ondersteuning wil bieden om het recht te krijgen dat de gedupeerden wettelijk hebben.
Mijn verhaal is net als van Tineke .Ik heb ook een matras gekocht. Ondanks ik binnen 48 uur telefonisch gereageerd heb willen ze de matras niet ruilen. Ik wilde een aangetekende brief sturen maar hun adres klopt niet. (postbus en postcode). Wat moet ik nu doen?
[quote=zoekster schreef op zaterdag 11 okt 2014, 12:16]Als u het matras na 14 juni 2014 heeft gekocht, dan heeft u inmiddels 14 dagen bedenktijd. Eerst heb ik wat vragen aan u:
Heeft u al betaald? En indien ja, hoe heeft u betaald? Over hoeveel geld gaat het?
Op 8-10-2014 heb ik bij een verkoopdemonstratie een matras gekocht. Ik heb gemeld dat ik de maat van mijn bed niet wist. De bezorger die aanwezig was zei dat hij alle maten in de bus had. Die middag is het matras geleverd. Mijn bed is 80 x 1.90 m en dit heb ik doorgegeven aan de bezorger,maar ik kreeg toch een matras van 90 x 1.95m. Ik heb het €998 contant betaald . Ik heb geprobeerd een aangetekende brief te sturen waarin staat dat ik de aankoop wil ontbinden, maar dat lukte niet want postbusnummer en postcode kloppen niet.(pob 70 7590 AC Denekamp) Inmiddels heb ik op het postcode nummer 7590 AB Denekamp (op internet gezocht) een aangetekende brief gestuurd. Ook heb ik voor een 3 daagse reis Rijn / Moezel betaald. Hoop dat ik mijn geld terug kan krijgen.
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd. Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap? Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend. Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer