jo
door jora41 Aug 11, 2011 om 23:50
Vakantie & reizen

Pas op met huren bij REKREDESK

Hierbij wil ik mijn ervaring kenbaar maken omtrent een geboekte vakantie via REKREDESK.
De eigenaren / verhuurders zijn [edit - redactie].
Zij verhuren meerdere huisjes op : Parc des Trois Frontieres te Gemmenich in Belgie.

Via marktplaats kwam ik in contact met hun site genaamd REKREDESK.

Wij hebben bij hun een huisje geboekt ( huisje 101 ) .
Toen ik een week voor vertrek het volledige bedrag had betaald en hun heb gemaild dat het betaald was kreeg ik van hun een mail terug dat ze verhuisd waren en dat alle huurders in huisje 84 kwamen, het lag er volgens hun ook veel mooier en dus een beter uitzicht.( Het uitzicht was inderdaad te doen )
Bij aankomst lag de sleutel onder de deurmat zoals afgesproken maar bij binnenkomst stond ons een zeer ongename verrassing te wachten namelijk het volgende :

1- de hele woning stonk vreselijk naar rook.
2- de vloer beneden was heel vies en vettig.
3- de wc was verstopt.
4- de douchevloer loopt verkeerd af waardoor er 3 cm water in blijft staan.
5- lamp kapot in de douche.
6- douchekophouder stuk dus je moest de douchekop in je hand houden.
7- lamellen stuk ( kon niet dicht ).
8- overal spinnenrag.
8- vaatwasser defect terwijl ze hiermee wel adverteren op marktplaats.
9- schuifdeur naar balkon wil niet dicht nadat je hem geopend hebt.
10- hendel van keukenmengkraan was stuk en hadden ze aan elkaar geplakt met gevolg een snijwond door de scherpe randen.
11- de oliegestookte ketel maakt ontzettend veel lawaai , het leek wel of er een vliegtuig ging opstijgen.
12- afstandsbedieningen die niet werken.
En zo kan ik nog even doorgaan.

Wij hebben deze klachten kenbaar gemaakt waarop ze mailden dat we onder 1 hoedje speelden met de buren van huisje 85 om zodoende korting af te dwingen .

Deze mensen hadden ook een huisje via hun gehuurd maar die mensen kende ik niet eens dus wat een lulverhaal.
Deze mensen vertelden nog wel dat de vorige huurders s'morgens waren vertrokken en dat er niemand meer geweest was totdat wij s'middags aankwamen.
Wij moesten wel 30 euro betalen voor de schoonmaakkosten en dat terwijl en helemaal niet is schoongemaakt ( dat bewees de vieze vloer wel ).
Toen wij hun dit kenbaar maakte mailde ze mij dat ze het vervelend vonden en dat ze het zouden oplossen.
Wij hadden ook 90 euro borg betaald waarvan we 20 euro gebruikt hebben ( heb dit vanaf begin bijgehouden ).
Bij thuiskomst heb ik hun gemaild wanneer de restantborg en korting i.v.m de klachten zou worden teruggestort,waarop ik een mail kreeg dat er niets meer zou worden teruggestort en wel om het volgende :
Volgens hun zou 1 van onze kinderen wellicht een wc rol in de wc pot hebben gegooid waardoor de wc verstopt was en hadden ze een monteur moeten laten komen om dit te laten reperareren.
Dit was volgens hun zo kostbaar geweest waardoor er niet meer kon worden terugbetaald omdat het volgens hun onze schuld was.
Verder was de douchekop houder stuk en de lamellen .
DIT WAS AL BIJ AANKOMST HET GEVAL.

Nadat ik hun kenbaar had gemaakt wij daar niet mee accoord gingen werd het stil en hoorden wij niets meer totdat ik een dreigende toon heb aangeslagen via de mail.
Na enig aandringen wilden ze 40 euro van de borg terugstorten wat we uiteindelijk maar geaccepteerd hebben .
Ik heb ook de politie van belgie gemaild met dit verhaal maar die mailde terug dat ze niets konden doen en dat we anders de vrederechter moesten benaderen, nou dat werd me te dol.

Wij hebben sterk het vermoeden dat ze deze truk vaker toepassen bij meerdere huurders om zodoende ook de volledige borg op te strijken.

Daarom mensen : HUUR GEEN VAKANTIEWONING BIJ REKREDESK WANT JE KOMT BEDROGEN UIT.

Hierbij de link van hun site: http://rekredesk.com/

1094 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

stacey
door stacey - Aug 12, 2011 om 00:52
10352 Antwoorden / 12 Vragen
0

Ik zou zeggen plaats dit even bij Discussie, daar kunnen wellicht medegedupeerden reageren, je zit nu in de vraag en antwoordrubriek en je hebt geen vraag............

Verder, ze zijn zeker nergens bij aangesloten ?
Anders zou je daar nog met je klacht terecht kunnen.

chris74
door chris74 - Aug 12, 2011 om 09:44
567 Antwoorden / 44 Vragen
0

Een goeie voor red mijn vakantie. Dan worden ze gedwongen om alles op te lossen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer