Peterlanghout failliet????
Nou hier mijn vraag wij hebben geboekt via peter langhout
vandaag hoorde we op de radio dat ze nou echt failliet zijn wij vallen onder een andere sgr namelijk anasol.
Maar mocht peter langhout echt helemaal failliet zijn mag ik er dan vanuit gaan dat onze reis gewoon doorgaat???
ondanks wat er met peter langhout gebeurt??
of moeten wij er rekening mee houden dat de reis niet door zal gaan????
Wij vinden het erg moeilijk en blijven in onzekerheid zitten ook omdat ze bij peter langhout geen informatie geven.
http://www.zibb.nl/eigenzaak/nieuwsbericht/asp/artnr/1125138/versie/1/index.html
Service van de zaak...
In het kort :
De zaak is overgenomen door 3 particuliere investeerders.
Er is 900.000 euro ingebracht
Er ligt een bankgarantie van 1.000.000 euro
Peter Langhout is afgetreden als directeur (lijkt mij een persoonlijk drama btw) maar blijft wel adviseur (belangrijk!)
Paul Hakker is de nieuwe directeur
Er ligt een nieuwe aanvraag bij het SGR (Ik neem aan dat het ingebrachte vermogen voldoende moet zijn voor de essentiele aanvraag, welke er waarschijnlijk wel zal komen)
Er zal worden gefocusd op internetverkopen.
Bron: zibb.nl
Al met al een rigoureuze aanpak wat veel vertouwen wekt.
Waarschijnlijk is nog steeds de SGR Garantie van Annasol van toepassing maar dit kunt u misschien vragen bij Annasol OF SGR.
Beste Laurentia, Ook ik behoor tot die sufferds die bij Peter Langhout een vakantie heeft geboekt. Helaas, ze zijn (nog) niet failliet. Begin december 2005, toen over de liquiditeit nog niets bekend was, al een reisje geboekt. Vervolgens drie! bevestigingen gekregen met de reissom conform de reis op internet. Wat schetst mijn verbazing toen er, drie weken na de boeking, een 4e bevestiging op de deurmat viel: nu echter met een gewijzigde reissom! Extra toeslagje voor de meivakantie 113 euro per persoon extra. Nu zou je denken dat je dan kostenloos mag annuleren, helaas niet bij PL, want die brengt dan annuleringskosten in rekening! Annulering dient nl. binnen 3 dagen na dagtekening te gebeuren!. Dat het tussen Kerst en Nieuwjaar verzonden was en dat de postbezorging dan wat anders loopt, daar hadden ze dus geen boodschap aan. Trouwens: wie zegt dat PL de brief op de dagtekening heeft verzonden???
De informatiebalie van PL is inderdaad moeilijk bereikbaar en informatie ho maar, verder dan het standaard praatje komen ze niet en op e-mail wordt niet gereageerd.
Vooralsnog lijkt het erop dat ze een doorstart maken. Of dit betekent dat je vakantie veilig is, daarover houd ik mijn twijfels. Voorlopig houd ik mijn boeking nog aan, misschien gaan ze voor de vakantie nog failliet, krijg ik tenminste via het garantiefonds nog al mijn geld terug, zonder die annuleringskosten!
Voorlopig reken ik nog niet teveel op het doorgaan van de vakantie, want ik heb er persoonlijk een hard hoofd in.
Ik zou met ergste rekening gaan houden. Het is niet de eerste keer dat Peter Langhout zoiets flikt. Ik werk in de tourwereld en er zijn legio hotels, reisleiders, chauffeurs, touringcarbedrijven die nog heel veel geld krijgen van PL. Als het hem te heet onder de voeten wordt, dan maakt ie dat ie wegkomt, zodat ie financieel niet meer verantwoordelijk is. Nu zijn er zogenaamd weer 3 investeerders, waaronder een dierenarts (?), die het bedrijf gaan 'redden' dmv een doorstart. Het gevolg is: Heef veel mensen blijven met hun rekeningen zitten en Langhout ploetert weer lekker verder.
Sorry voor jou, maar ik hoop dat deze doorstart, (voor de zoveelste keer) niet doorgaat en dat Peter Langhout failliet gaat. Peter Langhout mag niet als Benga doorgaan. PL verziekt de hele reismarkt en moet gestopt worden.
Frank
De meeste reisorganisties in Nederland zijn aangesloten bij de ANVR. Deze ANVR behartigt de belangen van de personen die een reis hebben geboekt. Je zou eens contact met hun kunnen opnemen. Misschien kunnen ze bemiddelen.
Helaas kan ik geen antwoord geven op bovenstaande vraag. Wat me wel van 't hart moet is dat het er op gaat lijken dat er elk jaar tegen deze tijd weer iets vreselijks naars moet gebeuren met vakanties die bij toeroperators worden geboekt. Vorig jaar waren wij aan de beurt met onze reeds betaalde vakantie met vroegboekkorting bij KRAS. Toen kregen we de PHUKET AIR affaire, die maanden lang bleef voortslepen. Na veel trekken en duwen kregen we ons geld terug. Weg vakantie. Wat me nu nog het meest verbaast is dat wij nog steeds folders ontvangen van PL met allerlei aanbiedingen. Nu mijn vraag: hoe kan dat? SG.
Ik vraag me af of je blij zou moeten zijn als ze failliet blijken want ze zijn ook al een tijd geleden uit het garantie fonds gegooid dus ik betwijfel of je bij een failliesement dan nog een cent terug krijgt maar ik vrees van niet. Ik denk dat je het beste kunt hopen dat de nieuwe organisatie je reis gewoon zal uitvoeren zoals je geboekt hebt. Succes!
Beste Laurencia,
Omdat je boeking onder verantwoordelijkheid van Annasol is gemaakt, valt je reis wel onder de SGR-voorwaarden. Dat betekent dat je bij een evt. faillissement je geld wel terug krijgt (op termijn dan...) maar het betekent dan eveneens: weg vakantie en zeker voor ons, die geboekt hebben voor de meivakantie, weinig kans om nog op een andere manier die week naar Turkije te komen (volgeboekt). Nee, volgende keer toch maar weer gewoon naar een reisorganisatie die aangesloten is bij de ANVR, dat biedt toch wat meer zekerheid en in geval er met zo'n reisorganisatie iets gebeurt, wordt door andere reisorganisaties die bij de ANVR zijn aangesloten reizen overgenomen of alternatieven aangeboden.
Bij vorige reizen, waarbij we een paar keer overboekt bleken, heeft de ANVR reisorganisatie ons keurig behandeld en naast een kleine schadeloosstelling kregen we een luxe hotel met halfpension + 3 dagen gratis autohuur aangeboden, zie ik PL echt nog niet doen. Vorig jaar met die trammelant rond Onur was de service van PL ook niet om naar huis te schrijven. We kregen maar geen bericht wanneer de terugvlucht gepland stond (datum noch tijd waren bekend omdat er alternatieve vliegtuigen gecharterd moesten worden) en toen we maandagavond om half negen toch wel wat in paniek de reisleidster belden, wist ze van nog van niets en moest ze nog gaan bellen. Een half uur later kregen we te horen dat we 2 uur later opgehaald zouden worden dus toen moesten we met spoed nog koffers inpakken. Wat er was gebeurd als we niet zelf hadden gebeld????
Uit de media heb ik begrepen dat Dhr. Peter Langhout als directeur zijn taken heeft overgedragen. Verder meen ik gelezen te hebben dat hij ook juridisch geen eigenaar meer is, en dus de zaak heeft verkocht. Naar ik meen is de transactie zo opgezet dat de continuiteit van PL-reizen niet verder in gevaar wordt gebracht.
Maar u zou even kunnen googelen....
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer