tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 22:26
Vakantie & reizen

Postcodeloterij

Ik geloof niet meer in de "eerlijkheid" van de Postcodeloterij. Zoveel toevalligheden bij 1 plaats, vorige weken ook al: de notaris is niet meer te zien en ook: toen ik zag dat mijn Gemeente er weer bij zat, dacht ik, nog voor er een vraag gesteld was: zij gaan alweer naar huis met de fiets. Op zich niets mis mee, maar voor de derde keer? Vraag mijnerzijds is dus: gaat het er wel dan niet eerlijk aan toe? Mijn categorie staat er niet bij: Loterijen.

2486 10 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Sep 22, 2019 om 22:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Het zal er best wel eerlijk aan toe gaan echter de praktijk leert dat de prijzen altijd bij anderen vallen.;-))

tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 23:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, ik speel nooit mee: vraag me alleen af hoe het, telkens in een zelfde vak terechtkomt. Die 5 miljoen is er een keer (bijna) uitgegaan, alleen drukte die man op de knop en kreeg hij maar €125,000. Waar nog lang "over gevochten werd". Maar heb het nu over: hoe kan het dat er telkens in 1 vak alle winnaars zitten?

gerbera
door gerbera Sep 23, 2019 om 08:49
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Ik begrijp nu dat u het over het TV programma heeft. Als ik mij niet vergis komen de winnaars uit het vak waarook de "deelnemer" komt die volgens mij willekeurig gekozen wordt.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2019 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt voor de derde keer een fiets gewonnen? Mooi.

Waarom gooien mensen eigenlijk geld weg aan loterijen? Onbegrijpelijk die hebzucht.

tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 23:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1. Wat een onzinnige reactie. Het gaat om het postcode nummer. Mijn buurvrouw heeft al een heel andere postcode. En ook, waar schrijf ik dat ik meedoe aan deze loterij? Ik vroeg me alleen af: hoe eerlijk het er aan toe gaat. En de twee plusjes hebben het ook niet begrepen. Mijn basis vraag is: hoe eerlijk is die Postcode loterij.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2019 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat kan het u schelen, als u niet meedoet?

marita5
door marita5 - Sep 22, 2019 om 23:02
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tenormin ,

 zij gaan alweer naar huis met de fiets

Hopelijk geen fiets van Stella , anders is het nog maar de vraag of ze thuis komen ;-))

tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 23:14
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, is een gewone fiets met terugtraprem, en met fiets gaan de deelnemers natuurlijk niet naar huis. Duurt nog een tijd voor...

marita5
door marita5 Sep 22, 2019 om 23:17
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hier in de straat is nog nooit èèn prijs gevallen , mensen die al jaren meespelen , is geluk hebben .

tenormin
door tenormin Sep 22, 2019 om 23:29
16829 Antwoorden / 108 Vragen

In mijn straat ook nog nooit één prijs gevallen, maar speel ook niet mee: maar verdraaid: als Leidschendam erin zit, al diverse malen: zij winnen een fiets. Vandaar mijn vraag of het er wel eerlijk aan toe gaat. Telkens iemand uit één vak: en dan ook (telkens) dezelfde persoon: toeval bestaat, maar zo vaak, vooral die eerste 3 uitzendingen. Ik geloof het gewoon niet meer. Nou ja, nog 3 te gaan. Kijk er wel graag naar, alleen om een grote klapper te zien.

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2019 om 00:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw buurvrouw kan geen heel andere postcode hebben. Alleen het huisnummer verschilt.

Maar afgezien daarvan, weggegooid geld al die loterijen. Alleen de organisatoren lopen binnen.

tenormin
door tenormin Sep 23, 2019 om 00:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Je kletst uit je nek, maar dat weet je zelf ook wel. Mijn buurvrouw heeft wel degelijk een andere postcode: de eerste 4 cijfers zijn al niet identiek: de letters van het alfabet zijn ook anders. En ook alweer: ik speel niet mee, gaat het ook niet om. Maar reageren om te reageren heeft voor mij weinig zin. Dat je bij je dochter op eigen terrein woont zal je ook eenzelfde postcode hebben (misschien) maar dat zegt niets over buren in een flatgebouw.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2019 om 08:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan heeft zij die postcode zelf gekozen, want in een flat zijn de postcodes hetzelfde,

Hoe zijn postcodes opgebouwd?

De Nederlandse postcode bestaat uit vier cijfers, een spatie en twee letters. Dit geeft een postcode de vorm: 1234␣AB. De cijfers geven de stad, het dorp, de buurt of wijk aan, de letters zijn specifieker en geven de straat of een deel daarvan aan. Het komt slechts zeer zelden voor dat twee plaatsnamen dezelfde cijfers hebben.

ma
door malty Sep 23, 2019 om 09:23
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@tenormin Zoek de postcode van uw buurvrouw eens op
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/

de
door deduivel Sep 23, 2019 om 09:46
2 Antwoorden / Vragen

@ Tijger 1

Je kletst idd hier ook weer uit je nek.
Haar buurvrouw kan gewoon met haar oude postcode meespelen als ze verhuisd is.
De prijs komt wel op haar huidige adres maar de prijs valt op het oude.

Gisteren was dat wederom duidelijk te zien met de TON.

Ik speel zelf mee met mijn oude en nieuwe postcode dat kan en mag gewoon, dus lees nu eerst eens een keer iets voor je gewoonweg weer wat typt wat niet klopt.

Donuts
door Donuts Sep 23, 2019 om 10:31
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@de duivel Tenormin schrijft dat haar buurvrouw een andere postcode heeft, ze heeft het niet over meespelen met een andere postcode.

de
door deduivel Sep 23, 2019 om 13:22
2 Antwoorden / Vragen

@graspollen

En ook dat kan dat in een flat 2 a 3 x een andere postcode voorkomt het is niet standaard maar kan wel hebben hier ook een aantal flats die dubbel zijn uitgevoerd nl van 2 flats 1 gemaakt en die hebben 2 verschillende postcodes

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 23, 2019 om 06:03
16848 Antwoorden / 202 Vragen

Het is en blijft een loterij en wettelijk zal er wel degelijk toezicht zijn op de verloting. Als u twijfelt aan de eerlijkheid, waarom doet u dan mee? Of doet u niet zelf mee?

sj
door sjoppy - Sep 23, 2019 om 09:39
129 Antwoorden / Vragen

Gelukkig gaat er ook nog wat naar goede doelen, misschien verzacht daardoor het gevoel over oneerlijkheid een beetje.
https://www.postcodeloterij.nl/over-ons/nieuws

Donuts
door Donuts - Sep 23, 2019 om 09:48
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik zie geen enkele reden waarom het er bij de trekkingen van de PCL niet eerlijk aan toe zou gaan.

Overigens lijkt het bij de deelnemers aan deze loterij hoofdzakelijk te gaan om het steunen van de goede doelen. Een geldprijs winnen lijkt van zeer ondergeschikt belang.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2019 om 10:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men ern goed doel wil steunen, kan men dat beter rechtstreeks geven ipv de zakken te vullen van de organisatie van de postcodeloterij.

Donuts
door Donuts Sep 23, 2019 om 10:54
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn opmerking was uiteraard sarcastisch bedoeld. Overigens ben ik jaren bij een goede doel organisatie werkzaam geweest, had bepaald geen klagen over de hoogte van mijn salaris.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2019 om 10:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

gaat het er wel dan niet eerlijk aan toe?
Je mag er van uitgaan dat het er eerlijk aan toe gaat.
Zo'n organisatie heeft er niets aan als er gesjoemeld zou kunnen worden.
En ja ... toeval speelt een grote rol en dat hetzelfde vak in de prijzen valt ... Kan gebeuren.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2019 om 12:17
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@Malty bedankt voor die link over Postcodes. Wat ik uiteraard al wist: mijn postcode en die van mijn buurvrouw zijn verschillend en dus niet....

zoals @tijger1 stelt dat in 1 flatgebouw de postcodes gelijk zouden zijn. Of dat zij zelf de postcode zou hebben uitgezocht. Kersvers vanuit Marokko? Denk niet dat dit prioriteit nr. 1 was.

gerbera
door gerbera - Sep 23, 2019 om 13:19
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Als ik het goed begrijp heeft u het over het TV programma.  Als ik mij niet vergis komen de winnaars uit het vak waarook de "deelnemer" komt die volgens mij willekeurig gekozen wordt.