door 316 Dec 25, 2011 om 21:43
Vakantie & reizen

Prijs van een vliegticket

Hoe weet je nu wat de uiteindelijke prijs is van een vliegticket? Sommige online winkels includeren alle belastingen, bij andere online winkels moet je alles nog erbij tellen. Bij de ene online winkel kan een prijs van een ticket 627 euro zijn, bij een ander 608 euro, maar misschien komen bij de 608 nog veel kosten bij waardoor de ticket uiteindelijk meer kost dan de duurdere ticket van 627. Heeft iemand advies?

6135 12 Rapporteer

merryweather
door merryweather - Dec 30, 2011 om 11:42
50 Antwoorden / 0 Vragen

Men is verplicht bij de 1e klik zeg maar de totaalprijs te tonen,inclusief alle toeslagen en belastingen.Dit doen o.a Transavia,Easyjet en KLM prima.Doet een leverancier dat niet dan zijn ze feitelijk strafbaar!

Vergelijken is de enige optie dus gewoon de site's afstropen.Je ticket kiezen en net niet de laatste finale stap zetten om te boeken maar gewoon de eindprijs bekijken ,onthouden en uiteindelijk de goedkoopste boeken

Let er wel op dat héél goedkoop ook soms betekend met tussenstop dus via een ander land met soms wel 10 uur overstaptijd ertussen.Gewoon goed lezen en vergelijken is al wat je moet doen.Het is echt niet zo lastig als het soms lijkt

Succes ermee!

ka
door katelijntje - Dec 30, 2011 om 11:56
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ben het volkomen eens met merryweather, Goed shoppen, vergelijken (en noeteren van hoe en wat) en idd de laatste stap(definiteve boekingen) niet zetten. Het loont. Ik ben momenteel ook bezig methet vergelijken van tickets en vergelijk ook alles met elkaar.

door 316 - Dec 30, 2011 om 12:04
35 Antwoorden / 22 Vragen

Dank je, ik probeer dit ook. Het punt is dat ik niet op elke website mijn persoonlijke gegevens achter wil laten. Volgens mij krijg je pas de totale reissom nadat je je persoonlijke gegevens hebt ingevuld.

merryweather
door merryweather - Dec 30, 2011 om 12:19
50 Antwoorden / 0 Vragen

Nee hoor 316,dat hoeft helemaal niet.Een site die dat van je vraagt voordat je de definitieve prijs krijgt moet je gewoon mijden

Transavia,Easyjet,KLM,Vuelling enz hoeft dat helemaal niet Op cheaptickets trouwens ook niet.Probeer Transavia maar eens

ro
door rondol - Dec 30, 2011 om 12:22
43 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=merryweather schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:42]Men is verplicht bij de 1e klik zeg maar de totaalprijs te tonen,inclusief alle toeslagen en belastingen.Dit doen o.a Transavia,Easyjet en KLM prima.Doet een leverancier dat niet dan zijn ze feitelijk strafbaar!

Succes ermee!

Bovendien zijn ze, als het Exclusief BTW is, verplicht dit te melden! Als dit niet zo is, kun je er vanuit gaan dat het inclusief is.

bharmsen
door bharmsen - Dec 30, 2011 om 13:15
32 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=merryweather schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:42]Men is verplicht bij de 1e klik zeg maar de totaalprijs te tonen,inclusief alle toeslagen en belastingen.Dit doen o.a Transavia,Easyjet en KLM prima.Doet een leverancier dat niet dan zijn ze feitelijk strafbaar!

Dit is wel erg kort door de bocht? bij bv transavia zie bij de 1e klik wat de vlucht kost bij de 2e klik of je eventueel een koffer wil mee nemem als ruimte bagage (hand bagage maximaal 10kg) zo ja dan komt er geld bij en bij de derde klik moet je aangeven of je wel of geen verzekering wilt en dan zie je de echte prijs.

groetjes ben2

tolsma1945
door tolsma1945 - Dec 30, 2011 om 13:58
229 Antwoorden / 6 Vragen

Meestal is boeken rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij het voordeligst.Vaak kan je de stoelen ook al bespreken(vastleggen).
Succes ermee.

merryweather
door merryweather - Dec 30, 2011 om 14:28
50 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=bharmsen schreef op vrijdag 30 dec 2011, 13:15][quote=merryweather schreef op vrijdag 30 dec 2011, 11:42]Men is verplicht bij de 1e klik zeg maar de totaalprijs te tonen,inclusief alle toeslagen en belastingen.Dit doen o.a Transavia,Easyjet en KLM prima.Doet een leverancier dat niet dan zijn ze feitelijk strafbaar!

Dit is wel erg kort door de bocht? bij bv transavia zie bij de 1e klik wat de vlucht kost bij de 2e klik of je eventueel een koffer wil mee nemem als ruimte bagage (hand bagage maximaal 10kg) zo ja dan komt er geld bij en bij de derde klik moet je aangeven of je wel of geen verzekering wilt en dan zie je de echte prijs.

groetjes ben2

De prijs van de ticket zie je wel bij de eerste klik Extra opties zijn géén verborgen kosten en komen pas daarna en zijn jouw keuze maar niet verplicht.Je hoeft geen verzekering te nemen als je een doorlopende hebt,ga je kort weg dan volstaat een kleine trolley met een verschoning als handbagage en komen die kosten er dus ook niet bij voor bagage. Volgens mij is het enige wat je er nog bij krijgt aan kosten €15 voor zogenaamde extra beenruimte( verplicht) Daar komt bij dat o.a Transavia onder het kopje service op de website( bovenin) duidelijk heeft staan waarvoor extra berekend wordt en je dus niet voor verassingen komt te staan.KLM dito.Wij boeken hier minimaal 6x per jaar een losse ticket voor het gezin ivm familiebezoek en ik moet zeggen dat wij tot op heden altijd Transavia hebben gevlogen en Easyjet.De ene keer is de één goedkoper en vice versa.

av
door avdp - Dec 30, 2011 om 15:07
29 Antwoorden / 0 Vragen

De vraag was toch, hoe weet je de uiteindelijke prijs van een vliegtuigticket, nou simpel toch, dat is het bedrag dat je er voor betaald !

ta
door tamara81 - Dec 30, 2011 om 19:40
11 Antwoorden / 1 Vragen

Noem mij ouderwets, maar ik ga nog steeds naar het reisbureau.
Zij kunnen direct in het systeem van alle maatschappijen kijken en zien ook van alle maatschappijen meteen de kortingen en toeslagen. Als er wat mis is, kan ik altijd op hun terugvallen.
De aanbiedingsprijs van bijv KLM heeft ook uw reisbureau.
Scheelt mij een hoop zoek, puzzel en ergeniswerk.

Succes!

ma
door manwijf - Dec 31, 2011 om 19:48
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als rechtstreeks boeken bij de luchtvaartmaatschappij het voordeligst zou zijn, dan waren we er zo uit. Klopt ook niet. Laat je verbazen door een aantal reisbureau's (willekeurig waar) af te bellen bv en uiteindelijk de luchtvaartmaatschappij die op de gewenste bestemming vliegt zelf. Zitten aanzienlijke verschillen tussen. En niet altijd in het voordeel van de luchtvaartmaatschappij!
Tickets op laten sturen of klaar laten leggen op Schiphol. Zo makkelijk is het.

ga
door galop0028 - Jan 2, 2012 om 13:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Wij boeken bij
1 Rayan air. duidelijk als je hun manier van werken door hebt.
Noot: niet altijd is de goedkoopste ticket prijs de beste koop let op er zijn vlieg bestemmingen waar men op bepaalde dagen geen vliegveld belastingen betaald.
2 Jetairfly. duidelijk maar soms via reisburo goedkoper.
Waarom deze hebben vaak taxi service met flinke kortingen op de taxi.

Maar meestal is rayon air goedkoper.

Woon in zuid Nederland