Refund Opodo
Wij hadden onze vlucht op 27 April 2020 naar La Réunion geboekt via Opodo. Deze werd geannuleerd omwille van Corona. Na veel bellen, e-mailen en chatbots wachten wij nog steeds op ons geld. Wij vragen ons af hoe we het ons beloofde refund zsm kunnen afdwingen.
Wie heeft de vlucht geannuleerd? Als u zelf geannuleerd heeft hebt u geen recht op uw geld terug, als de airline geannuleerd heeft kunt u altijd een incassobureau inschakelen.
Geachte Charlotte,
Uw vraag is al vaker hier gesteld.
Kassa heeft er een item aan besteed, klik op de volgende link :
https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisbranche-moet-voor-de-zomer-nog-miljoenen-uitkeren
Voor dwingen maakt het praktisch nogal wat uit of het bedrijf in Nederland gevestigd is. Is er een Nederlandse vertegenwoordiging die u kunt "beetpakken"?
feitelijk moet u bij de luchtvaartmaatschappij uw geld terug vorderen, het is nu de vraag of deze geld al teruggestort heeft aan opodo, hebben ze dit gedaan dan schrijf hen aan dat u geld binnen 15 dagen terug wilt hebben en dat u anders de vordering uit handen zult geven!
Hebben ze dit niet gedaan schrijf dan de luchtvaartmaatschappij aan dat u uw geld terug wilt hebben en geef ook hen een termijn van 15 dagen waarbinnen u dit geregeld wilt hebben....
Hmmm. Opodo lijkt niet erg begaan met de klant:
- https://www.klacht.nl/opodo/
- https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/opodo/
- https://nl.trustpilot.com/review/opodo.nl
Bij deze veel meer info die er al is m.b.t. dit soort probleem:
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Annulering corona: In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarvan ik gee
Ik moest van de onderhoudsmonteur Eneco een digitaal form tekenen waarop zijn bevindingen werden geplaatst en waarvan ik geen kopie ontvang. Heb ik recht op een kopie zodat ik kan zien waarvoor ik heb moeten tekenen. Volgens de monteur was het slechts een handtekening van bevestiging dat hij langs was geweest maar ik kon een gedeelte van het form. zien waarop een aantal punten door hem waren ingev ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer