CharlotteMJ
door CharlotteMJ Aug 27, 2021 om 10:06
Vakantie & reizen

Refund Opodo

Wij hadden onze vlucht op 27 April 2020 naar La Réunion geboekt via Opodo. Deze werd geannuleerd omwille van Corona. Na veel bellen, e-mailen en chatbots wachten wij nog steeds op ons geld. Wij vragen ons af hoe we het ons beloofde refund zsm kunnen afdwingen.

3591 10 Rapporteer

ne
door neodutchio - Aug 27, 2021 om 10:13
5159 Antwoorden / 12 Vragen

Wie heeft de vlucht geannuleerd? Als u zelf geannuleerd heeft hebt u geen recht op uw geld terug, als de airline geannuleerd heeft kunt u altijd een incassobureau inschakelen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Aug 27, 2021 om 11:50
1776 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Charlotte,

Uw vraag is al vaker hier gesteld.

Kassa heeft er een item aan besteed, klik op de volgende link :

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/reisbranche-moet-voor-de-zomer-nog-miljoenen-uitkeren

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 27, 2021 om 13:33
2084 Antwoorden / Vragen

Voor dwingen maakt het praktisch nogal wat uit of het bedrijf in Nederland gevestigd is. Is er een Nederlandse vertegenwoordiging die u kunt "beetpakken"?

1paul
door 1paul - Aug 28, 2021 om 09:47
3163 Antwoorden / 0 Vragen

feitelijk moet u bij de luchtvaartmaatschappij uw geld terug vorderen, het is nu de vraag of deze geld al teruggestort heeft aan opodo, hebben ze dit gedaan dan schrijf hen aan dat u geld binnen 15 dagen terug wilt hebben en dat u anders de vordering uit handen zult geven!

Hebben ze dit niet gedaan schrijf dan de luchtvaartmaatschappij aan dat u uw geld terug wilt hebben en geef ook hen een termijn van 15 dagen waarbinnen u dit geregeld wilt hebben....

mo
door mof - Sep 1, 2021 om 14:35
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Rechter

aurora1
door aurora1 - Sep 1, 2021 om 14:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 4, 2021 om 09:36
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Bij deze veel meer info die er al is m.b.t. dit soort probleem:

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

ANWB info: https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?digitalehandtekening=ZxrySTy3yrhkJ%2BEvNtn9u45NHGCyru0UEVhbtphg9R5AkVqcpQBPzgoU9prf%2FPN%2FtQfUCkjFtSgl6zlujRbwdk5rgwPccnNGz0qHfnpXfxA%3D&utm_source=nbinformatieservice&utm_medium=email&utm_campaign=OS_O_ANWB_NB_2020_APR-A000038343-April1-Versie%20A&utm_content=00_faq1_reisgeboekt

bnnvara.nl/kassa/artikelen/luchtvaartmaatschappijen-en-ticketbureaus-vertragen-restitutie-na-annulering-vlucht?utm_source=20201101_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa%20zondagbrief

Annulering corona: In beginsel heeft u iets betaald voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals al weer enige tijd geleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld.    https://www.maxmeldpunt.nl/