Reis geboekt
Hallo,
wij hebben een pakketreis geboekt afgelopen januari bij een reisburo wat aangesloten is bij de anvr.Echter hebben wij nog niks aanbetaald. Dit hoeft pas 6 juni ivm een actie tijdens het boek moment. Wat is ons recht? We zouden dan betalen voor iets wat je niet weet of het nog plaats kan vinden.
groetjes
U heeft het recht op de betaling op te schorten tot u zekerheid heeft verkregen over het doorgaan van de reis.
Besankt voor uw bericht
Helaas moet u toch betalen. Velen hebben dit probleem. Tenzij rutte besluit geen vliegvakantie tot 1 augustus zitten wij veilig. Wel mag u eisen uiterlijk 14 dag ipv 6 WK van te voren te betalen .
( Wij gaan 14 juli) . Wij moeten uiterlijk 30 juni betalen ( 2wk ipv 6 WK van te voren ivm Corona)
Zolang de reis niet geannuleerd wordt heeft u de plicht te betalen. Wordt hij later geannuleerd krijgt u voucher . Annuleerd u zelf kost dat u een percentage en mag u ook geld gaan wegbrengen .
Succes
Je mag van alles eisen. Maar waar staat dat je kunt eisen dat de periode ingekort moet worden tot twee weken?
Bedankt voor uw bericht
Je mag de betaling opschorten ivm onzekerheid. Ga het voor je opzoeken .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Puntje 5
Hallo San1986 ,
De kans is groot dat mijn pakketreis niet doorgaat. Moet ik nog betalen?
Wel betalen als uw aanbieder kan leveren
Zegt de aanbieder dat ze de reis nog gewoon kan uitvoeren volgens de afspraken? Dan moet u volgens de reisvoorwaarden gewoon de rekening betalen. Maar er zijn een paar uitzonderingen:
Niet betalen als uw aanbieder annuleert
Neem altijd eerst contact op met de aanbieder. Mogelijk geeft die zelf al aan dat u niet meer hoeft te betalen, omdat zij de reis zelf moeten annuleren. Als de aanbieder de reis niet uitvoert, hoeft u er ook niet voor te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug (zie vraag 1).
Niet betalen als u kosteloos mag annuleren
Soms mag u door corona een pakketreis zelf kosteloos annuleren. Dat mag als de situatie tijdens uw reis zo erg is, dat de reis niet door kan gaan (zie vraag 2). U hoeft dan niets meer te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug.
Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat
Heeft de aanbieder nog niet zelf geannuleerd? Maar is er een heel grote kans dat de reis niet door kan gaan? Bijvoorbeeld omdat er voor uw reisdata al een inreisverbod bekend is? Dan hebt u het wettelijke recht om uw betaling op te schorten. Dat betekent dat u wacht met betalen. U moet de aanbieder in een brief of e-mail uitleggen waarom u wacht met betalen.
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
Uw recht, om preciezer te zijn, uw plicht is om te betalen. Heel veel is onzeker voor iedereen, om allerlei redenen, maar dat ontslaat niemand van zijn (betaal) verplichtingen. Les verder de voorwaardenscheppende kijk op de website van de reisorganisatie, en lees de voorwaarden van uw annuleringsverzekering.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer