Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:40
Vakantie & reizen

Reis geboekt

Hallo,

wij hebben een pakketreis geboekt afgelopen januari bij een reisburo wat aangesloten is bij de anvr.Echter hebben wij nog niks aanbetaald. Dit hoeft pas 6 juni ivm een actie tijdens het boek moment. Wat is ons recht? We zouden dan betalen voor iets wat je niet weet of het nog plaats kan vinden.
groetjes

1262 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

alfatrion
door alfatrion - May 2, 2020 om 19:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen
1

U heeft het recht op de betaling op te schorten tot u zekerheid heeft verkregen over het doorgaan van de reis.

Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:55
Antwoorden / 1 Vragen

Besankt voor uw bericht

lo
door lovewinnie - May 2, 2020 om 19:43
1212 Antwoorden / 1 Vragen
0

Helaas moet u toch betalen. Velen hebben dit probleem. Tenzij rutte besluit geen vliegvakantie tot 1 augustus zitten wij veilig. Wel mag u eisen uiterlijk 14 dag ipv 6 WK van te voren te betalen . 
( Wij gaan 14 juli) . Wij moeten uiterlijk 30 juni betalen ( 2wk ipv 6 WK van te voren ivm Corona) 
Zolang de reis niet geannuleerd wordt heeft u de plicht te betalen. Wordt hij later geannuleerd krijgt u voucher . Annuleerd u zelf kost dat u een percentage en mag u ook geld gaan wegbrengen .
Succes

tijger1
door tijger1 May 2, 2020 om 19:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je mag van alles eisen. Maar waar staat dat je kunt eisen dat de periode ingekort moet worden tot twee weken?

Sa
door San1986 May 2, 2020 om 19:54
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor uw bericht

lo
door lovewinnie May 2, 2020 om 19:57
1212 Antwoorden / 1 Vragen

Je mag de betaling opschorten ivm onzekerheid. Ga het voor je opzoeken .

lo
door lovewinnie May 2, 2020 om 20:00
1212 Antwoorden / 1 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

Puntje 5

marita5
door marita5 - May 2, 2020 om 20:37
11545 Antwoorden / 15 Vragen
0

Hallo San1986 , 

De kans is groot dat mijn pakketreis niet doorgaat. Moet ik nog betalen?

Wel betalen als uw aanbieder kan leveren

Zegt de aanbieder dat ze de reis nog gewoon kan uitvoeren volgens de afspraken? Dan moet u volgens de reisvoorwaarden gewoon de rekening betalen. Maar er zijn een paar uitzonderingen:

Niet betalen als uw aanbieder annuleert

Neem altijd eerst contact op met de aanbieder. Mogelijk geeft die zelf al aan dat u niet meer hoeft te betalen, omdat zij de reis zelf moeten annuleren. Als de aanbieder de reis niet uitvoert, hoeft u er ook niet voor te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug (zie vraag 1).

Niet betalen als u kosteloos mag annuleren

Soms mag u door corona een pakketreis zelf kosteloos annuleren. Dat mag als de situatie tijdens uw reis zo erg is, dat de reis niet door kan gaan (zie vraag 2). U hoeft dan niets meer te betalen. Als u al iets betaald had, hebt u recht op geld terug.

Wachten met betalen als er een heel grote kans is dat de reis niet doorgaat

Heeft de aanbieder nog niet zelf geannuleerd? Maar is er een heel grote kans dat de reis niet door kan gaan? Bijvoorbeeld omdat er voor uw reisdata al een inreisverbod bekend is? Dan hebt u het wettelijke recht om uw betaling op te schorten. Dat betekent dat u wacht met betalen. U moet de aanbieder in een brief of e-mail uitleggen waarom u wacht met betalen.

U mag alleen wachten met betalen als u echt goede redenen hebt om te vrezen dat uw aanbieder de afspraken op uw reisdata en bestemming niet kan nakomen. Verwacht de aanbieder wel dat hij kan leveren? En hebt u hierover een meningsverschil? Dan kan de aanbieder u aanmanen te betalen en daarna incassokosten in rekening brengen. Of hij beëindigt de overeenkomst met u, omdat u niet betaalt. En hij brengt u hiervoor dan kosten in rekening. 

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

aurora1
door aurora1 - May 2, 2020 om 20:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Uw recht, om preciezer te zijn, uw plicht is om te betalen. Heel veel is onzeker voor iedereen, om allerlei redenen, maar dat ontslaat niemand van zijn (betaal) verplichtingen. Les verder de voorwaardenscheppende kijk op de website van de reisorganisatie, en lees de voorwaarden van uw annuleringsverzekering.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer