REISAGENTSCHAP NEGEERT NIEUWE REISOPTIES VAN REISORGANISATIE
Topantwoord
U hebt weliswaar uw reis terugbetaald gekregen, maar ik denk wel dat het reisagentschap iets in uw richting moet doen, zoals een andere reis boeken en, indien de reis duurder is, u wat tegemoet te komen, want u heeft die periode ook vrij genomen. Informeer eens bij het https://www.juridischloket.nl/
Uw reis is niet doorgegaan en u heeft u geld teruggekregen. Welke schade zou u dan geleden hebben?
Wij hebben geen gelijke reis kunnen vinden en hebben huurauto en parking moeten annuleren.
Het reisagentschap had ons nav bevestiging annulering van de reisorganisatie een gelijke reis moeten aanbieden.
Maar je hebt dus geen financiële schade geleden.
Parkeerkosten zijn niet volledig terugbetaald
Hoe kom je er bij om achteraf bij de reisorganisatie te informeren over de geannuleerde reis?
Of wilde je al een schadevergoeding claimen bij de reisorganisatie?
Denk je aan een schadevergoeding van €500 voor die duurdere reis?
Je hebt ingestemd met de terugbetaling van de reissom. Dan kun je achteraf niet meer terugdraaien.
Wij kwamen hierachter na het indienen van een claim bij de reisorganisatie. Daarbij werd ons gezegd dat de annulering van de vlucht niet bekend was.
Na kontakt met het reisagentschap kwam de mail van de reisorganisatie boven tafel. Bij ons eerdere bezoek, was de mail betreft de annulering van de vlucht al veel eerder naar het reisagentschap gestuurd.
Wij hebben met de terugbetaling ingestemd, omdat we niet wisten dat de reisorganisatie ons een andere optie had aangeboden en wij samen met het reisagent geen andere soort gelijke reis konden vinden.
We hadden dan zeker gebruik gemaakt van de service van de reisorganisatie en gelijk terplaatse een zelfde vakantie kunnen boeken.
Dat is echt een behoorlijke fout van het reisagentschap. En de teleustelling dat je wel op vakantie had kunnen gaan.
En het reisagentschap laat het hierbij?
We hebben het reisagentschap wel al benaderd maar nog geen antwoord ontvangen.
Topantwoord
Ja, dat kan natuurlijk maar met uw geld terug is het lastig een bedrag aan uw schade de hangen, laat staan dat u dat ook wint. We doen in Nederland niet zo aan 'emotionele' schade.
Gelukkig maar. Het missen van een vakantie zou gauw tienduizenden euro's aan emotionele schade betekenen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer