Er
door Erica vD Oct 13, 2022 om 13:18
Vakantie & reizen

REISAGENTSCHAP NEGEERT NIEUWE REISOPTIES VAN REISORGANISATIE

Na ontvangst van onze reisdocumenten, een week voor vertrek, bleek onze reis door de vliegtuigmaatschappij geannuleerd te zijn. Samen met het reisagentschap (welke aangaf ook niet van de annulering op de hoogte te zijn) zijn we op zoek geweest naar een vervangende reis met dezelfde bestemming en in/rond dezelfde periode. Die werd gevonden maar dan € 500.00 duurder! Dit wilden wij niet en hebben geen andere reis met het reisagentschap kunnen vinden. De betaalde reis is vervolgens door het reisagentschap terugbetaald.

Nu blijkt achteraf dat de reisorganisatie wel degelijk per mail het reisagentschap op de hoogte heeft gesteld. Deze heeft daarbij voorgesteld dat het reisagentschap ons een andere reis kon aan te bieden in/rond dezelfde periode. Ook als dat zou betekenen dat de nieuwe reissom hoger zou uitvallen. Dan was het verschil niet voor ons bestemd.

We hadden wel dus degelijk naar onze bestemming kunnen vliegen!

Kunnen wij het reisagentschap in gebreke stellen voor het onjuist/niet informeren over het voorstel van de reisorganisatie? Indien dit mogelijk is, wat kunnen we van het reisagentschap schadevergoeding verlangen?

1434 4 Rapporteer

Topantwoord

sira
door sira - Oct 13, 2022 om 13:58
2380 Antwoorden / 24 Vragen

U hebt weliswaar uw reis terugbetaald gekregen, maar ik denk wel dat het reisagentschap iets in uw richting moet doen, zoals een andere reis boeken en, indien de reis duurder is, u wat tegemoet te komen, want u heeft die periode ook vrij genomen. Informeer eens bij het https://www.juridischloket.nl/

sw
door swat1500 - Oct 13, 2022 om 14:31
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Uw reis is niet doorgegaan en u heeft u geld teruggekregen. Welke schade zou u dan geleden hebben?

Er
door Erica vD Oct 13, 2022 om 16:09
Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben geen gelijke reis kunnen vinden en hebben huurauto en parking moeten annuleren.
Het reisagentschap had ons nav bevestiging annulering van de reisorganisatie een gelijke reis moeten aanbieden.

rj
door rjw Oct 13, 2022 om 21:40
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Maar je hebt dus geen financiële schade geleden.

Er
door Erica vD Oct 13, 2022 om 23:22
Antwoorden / 1 Vragen

Parkeerkosten zijn niet volledig terugbetaald

panter22
door panter22 - Oct 13, 2022 om 15:23
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe kom je er bij om achteraf bij de reisorganisatie te informeren over de geannuleerde reis?
Of wilde je al een schadevergoeding claimen bij de reisorganisatie?
Denk je aan een schadevergoeding van €500 voor die duurdere reis?
Je hebt ingestemd met de terugbetaling van de reissom. Dan kun je achteraf niet meer terugdraaien.

Er
door Erica vD Oct 13, 2022 om 16:24
Antwoorden / 1 Vragen

Wij kwamen hierachter na het indienen van een claim bij de reisorganisatie. Daarbij werd ons gezegd dat de annulering van de vlucht niet bekend was.
Na kontakt met het reisagentschap kwam de mail van de reisorganisatie boven tafel. Bij ons eerdere bezoek, was de mail betreft de annulering van de vlucht al veel eerder naar het reisagentschap gestuurd.
Wij hebben met de terugbetaling ingestemd, omdat we niet wisten dat de reisorganisatie ons een andere optie had aangeboden en wij samen met het reisagent geen andere soort gelijke reis konden vinden.
We hadden dan zeker gebruik gemaakt van de service van de reisorganisatie en gelijk terplaatse een zelfde vakantie kunnen boeken.

panter22
door panter22 Oct 13, 2022 om 17:15
6599 Antwoorden / Vragen

Dat is echt een behoorlijke fout van het reisagentschap. En de teleustelling dat je wel op vakantie had kunnen gaan.

En het reisagentschap laat het hierbij?

Er
door Erica vD Oct 13, 2022 om 23:19
Antwoorden / 1 Vragen

We hebben het reisagentschap wel al benaderd maar nog geen antwoord ontvangen.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 13, 2022 om 16:12
2119 Antwoorden / Vragen

Ja, dat kan natuurlijk maar met uw geld terug is het lastig een bedrag aan uw schade de hangen, laat staan dat u dat ook wint. We doen in Nederland niet zo aan 'emotionele' schade.

rj
door rjw Oct 13, 2022 om 21:41
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Gelukkig maar. Het missen van een vakantie zou gauw tienduizenden euro's aan emotionele schade betekenen.