Reisbureau wil gemaakte kosten voor een uitgestelde reis verrekenen met klant
Als er van overmacht sprake is dan zal u en anderen er rekening mee moeten houden dat de kosten gedeeld worden.
De reisorganisatie zal anders failliet kunnen gaan want er zijn in deze tijd meer van dergelijke problemen.
Men doet dus een beroep op ovremacht. Ik vraag mij echter wel af of dit valt binnen de ANVR/SGR voucher regeling: https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/ met de aantekening dat er op dit moment erg veel onduidelijk is. Het lijkt mij zinvol dat u contact opneemt met een advocaat en dan evt. via www.jurischloket.nl of met de ANWB als u daar lid van bent. Ik vind vooral deze uitlsting: (citaat) 'Risico en kosten zullen gedeeld moeten worden' merkwaardig. Wel heb ik een vraag een vraag: is dit een consumentenvraag of vraagt u dit als ondernemer? Reden van de vraag: dit is geen ondernemersvraagbaak.
overmacht
Nooit bestellen op sites zonder (duidelijke) contactgevens.
Er staan duidelijke contactgegevens op de site en zijn aangesloten bij ANVR.
Geplaatst onder het verkeerde topic, waarvoor mijn excuses. Komt waarschijnlijk doordat wanneer ik inlog bij een vraag zelf om een antwoord te geven hierna een willekeurig andere vraag geopend wordt. Na het inloggen word ik dus niet terug gestuurd naar de oorspronkelijke vraag. Zal in het vervolg zelf beter opletten.
Even los van de vraagstelling zelf (daar is ook door anderen al over geantwoord) heb ikzelf een aanvullende kanttekening. Men schrijft namelijk ook: "Ook bestaat er de kans dat reeds vooruit betaalde gelden aan onze partners in Zuidelijk Afrika niet gebruikt kunnen worden voor de nieuwe reisdatum".
Dat zou inhouden dat reisgelden die de organisatie vooruit betaalde aan derden mogelijk nogmaals door u zouden moeten worden betaald bij het omboeken naar een andere datum. Dan houdt dat verhaal over omboeken geen stand. Dat zou annulering inhouden van dat deel van de huidige boeking, gewoon omdat dat deel dan nogmaals moet worden afgerekend.
Iemand hier een visie over?
Hallo Scherpslijper,
Neem contact op met de ANWB als je daar lid van bent.
Bij overmacht heb je recht op je geld terug. Zo simpel is het.
https://www.consuwijzer.nl/nieuws/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus
als zij willen dat je bijbetaald je geld terugvragen, zij annuleren namelijk de reis en niet jij, daarmee verspelen zij elk recht wat ze denken te hebben...
of zij daar invloed op hebben of niet doet niet ter zake...
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Mag corendon dit zomaar doen?
Goedemiddag,
Op 30 april boekten wij een last minute bij Corendon. We kozen een rondreis Spanje, last minute, met vertrekdatum 11 mei. Op 10 en 11 mei was de prijs van deze reis goedkoper: 446 euro pp maar vlucht vanaf Eindhoven. Geen vreemde prijs voor een last minute met 3* hotel (Logies) over 10 dagen, dachten wij. Met de koffers en alle andere extra kosten erbij kwamen we op een bed
...
Lees meer
Hoe kan ik On that ass bereiken?
Ik heb begin dit jaar fotoboeken besteld bij Albelli samen met een collega, daarbij konden we 3 producten gratis bestellen uit een lijst van verschillende leveranciers. Mijn collega ging voor een onderbox van "On that ass". Ik heb 2 eurocent betaald en zijn adres opgegeven. Nadat hij zijn "gratis" onderbox had ontvangen, kreeg hij elke maand een ander onderbox. Hij had mij na de 1e zending gebeld ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer