anita1971
door anita1971 Dec 6, 2004 om 13:23
Vakantie & reizen

Reisverzekering

Mijn moeder gaat eind van dit jaar een paar dagen naar Berlijn om een zus van haar te bezoeken. Nu is de gezondheid van mijn moeder niet echt slecht maar ze heeft zware suiker en we moeten er dus rekening mee houden dat zij in het ziekenhuis kan komen. Nu wil ik graag weten waar en hoe zij het beste een reisverzekering af kan sluiten. Ze gaat dus met de trein en gaat bij mijn tante logeren dus een reisburo of internet reisburo komt er niet aan te pas. Ze is ook geen ANWB lid.

Alvast bedankt, Anita

462 4 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Dec 6, 2004 om 13:39
763 Antwoorden / 1 Vragen

hallo anita,

voor een reisverzekering kan je ook bij een verzekeringsmaatschappij of bank terecht, wat betreft medische kosten in het buitenland worden ook door de ziektekostenverzekering gedekt kijk hiervoor even op de polis of neem even contact op met de verzekering.

groet tuinfreak

kl
door kleineboy - Dec 6, 2004 om 19:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een reisverzekering kan je vaak ook afsluiten bij je ziekenfonds of ziektekostenverzekeraar.

Het voordeel is dat zaken dan vaak niet dubbel verzekerd zijn en je alles af kan handelen bij 1 organisatie. Afsluiten kan je meestal gewoon via de internet site

diadino
door diadino - Dec 6, 2004 om 20:32
49 Antwoorden / 2 Vragen

hoi anita,

als je moeder lid is van de DVN, de diabetesvereniging nederland, dan kan ze daar ook een reis en annuleringsverzekering afsluiten.

groeten mike

vladja
door vladja - Dec 6, 2004 om 21:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Als uw moeder een particuliere ziektekostenverzekering heeft, dekt deze de ziektekosten in Duitsland.

Als uw moeder in het ziekenfonds zit, dan dekt het duitse "ziekenfonds" (=Krankenkassen) wat in Duitsland voor ziekenfondsverzekerden geldt. Je moet dan bij het eigen ziekenfonds een formulier ophalen dat geldig is in Duitsland. Het is even uitzoeken wat de duitse krankenkassen verzekeren in vergelijking met het nederlandse ziekenfonds. Ik denk dat daar niet zoveel verschil in zit. Dan hoeft je moeder geen aparte reisverzekering te sluiten.

Het risico bij een aparte reisverzekering is dat ze al bestaande kwalen uitsluiten, omdat dan te verwachten is dat ze kosten kunnen/moeten maken. Dat betaal je dus geld voor een verzekering die geen dekking geeft. Als je een verzekering afsluit even doorvragen of bestaande ziektes gedekt zijn.

Persoonlijk denk ik dat een internationaal ziekenfondsbewijs (formulier nr. ????) de meest goedeoplossing is.

Veel plezier voor uw moeder. Vladja