Ro
door Robdg46 Dec 7, 2016 om 14:48
Vakantie & reizen

Reisverzekering van Zilveren Kruis naar Centraal Beheer (verslechtering ?)

In oktober 20116 van Zilveren Kruis bericht ontvangen, dat de doorlopende reisverzekering  een nieuwe naam krijgt en  wordt voortgezet door Centraal Beheer. Beiden handelsnamen van Achmea Schadeverzekeringen N.V.

Welnu heden nieuwe polis ontvangen van Centraal Beheer met een ernstig afwijkende ongevallendekking voor personen van 70 jaar en ouder. Zowel bij overlijden of blijvende invaliditeit wordt slechts 50% vergoed ten opzichte van personen tot 70 jaar.

Naar aanleiding van het programma Kassa van 3 maart 2012, had het Zilveren Kruis de leeftijdsongelijkheid (tot 1 januari 2012) bij de ongevallendekking laten vervallen en dit beleid tot nu gehandhaafd. Centraal Beheer deelde heden mede, dat deze korting hun beleid is en losstaat van de voortzetting van het overnemen/doorlopen van de polis van het Zilveren Kruis. Is hier sprake van leeftijdsdiscriminatie of handig beleid ?  Ook ervaring ?

2324 6 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 7, 2016 om 15:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je het daar niet mee eens ben, kun je natuurlijk de verzekering beëindigen.

tijger1
door tijger1 - Dec 7, 2016 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u door CB ook attent gemaakt bent op de verschillen met de voorgaande verzekering?

Als u zich daar niet in kunt vinden, dan overstappen naar een ander.

Wo
door Woody-Ellen - Dec 19, 2016 om 23:20
4 Antwoorden / Vragen

Je kunt natuurlijk over stappen, maar dat gaat voorbij aan het punt dat dit soort dingen altijd "sneaky" gebeuren. Ik had ook een resiverzekering van Zilveren Kruis. Ik deed dit, omdat ik daar ook mijn ziektekosteverzekering heb lopen, en geen zin heb in gezeur tussen verzekeringen als er iets gebeurt. Nu is Centraal Beheer welliswaar van dezelfde groep, maar verzekeraars zijn notoir vervelend als het op betaling aan komt, en wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Ik ben er klaar mee dat verzekeraars continu schuiven met producten en merken.

pi
door pieterwolters Dec 19, 2016 om 23:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

"maar verzekeraars zijn notoir vervelend als het op betaling aan komt"

Ik heb die ervaring niet hoor. Als iets onder de dekking valt betalen verzekeraars gewoon. Het gaat vooral fout als mensen aannemen dat dingen onder de dekking vallen maar het helemaal niet in de polis staat.

Wo
door Woody-Ellen Dec 30, 2016 om 16:45
4 Antwoorden / Vragen

Maar het gaat ook fout, als de ene verzekeraar naar de andere wijst als het op betaling aan komt. Bij een reisverzekering met extra ziektekosten dekking ben je (deels) dubbel verzekerd. Daarom vond ik het prettig om beide verzekeringen onder één dak te hebben.

tijger1
door tijger1 - Dec 19, 2016 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@woody-ellen

Nou dat "sneaky" vakt wel mee. De meeste mensen lezen helaas hun polis nooit, en beginnen pas te jammeren als ze iets claimen wat niet gedekt is.

En wat bedoelt met dat u "er klaar mee bent"? U bent niet verplicht zich te verzekeren.

Gerry1969
door Gerry1969 - Dec 20, 2016 om 11:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ik heb de voorwaarden eens gelezen maar kan niets over een leeftijdsgrens bij overlijden vinden.
Zie pagina 14 van de voorwaarden
https://www.centraalbeheer.nl/CB%20Downloads/Voorwaarden_Doorlopende_Reisverzekering_afgesloten_tot_oktober_2016.pdf