Fa
door Fam Wobma Feb 10, 2023 om 13:07
Vakantie & reizen

Reisvouchers kruidvat problemen met boeken

Goedendag,

Graag wil ik het volgende bij u onder de aandacht brengen:
Kruidvat bood vorig jaar ( juni 2022) een 8 daagse zonvakantie aan voor euro 199,00 p.p. Deze hebben wij toen gekocht.
Inmiddels is het februari en hebben wij geen vakantie kunnen boeken.
De vouchers hadden een geldigheid tot 01-01-2023, echter was het niet mogelijk om een de voucher te verzilveren binnen 2 maanden voor vertrek terwijl wij in maart een reis naar Zadar zouden willen boeken. Hierop heb ik 22-12-2022 een reis geboekt naar Zadar, vertrek vanuit Eindhoven. Binnen 7 dagen zouden wij de boekingsbevestiging ontvangen die wij echter niet hebben ontvangen. De vliegmaatschappij is FlyWise, zij beweren dat onze vouchers waren verlopen op het moment van boeking?!
Wij hebben meerdere mailcontacten gehad met zowel kruidvat als met Flywise. Het is het welbekende klassieke verhaal "van het kastje naar de muur".
Het vervelendste is dat wij ons geld en vrijgevraagde week kwijt zijn. Online hebben wij meerdere klachten gelezen over de maladife werkwijze van flywise. Heeft u hierover meer klachten ontvangen? Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Fam Wobma

3077 2 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2023 om 13:34
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Ik probeer een link te geven. (Meestal lukt het me niet).

https://nl.trustpilot.com/review/flywise.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 10, 2023 om 15:25
16908 Antwoorden / 202 Vragen

Wij kunnen u als vrijwillige vraagbeantwoorders u niet helpen en is uw vraag denk ik bestemd voor de redactie van kassa: kassa@bnnvara.nl

H
et kan ook zinvol zijn om dit te melden bij Meldpunt van Omroep Max waar men ook veel aandacht besteed aan dit soort zaken https://www.maxmeldpunt.nl/meld-uw-klacht/

@
TENORMIN verwees al naar trustpilot en nu ik de reviews daar ook zie neem ik aan dat een en ander mogelijk al wel bekend zal zijn en gelet op de zeer slechte ervaring vrees ik 'het ergste'. U kunt ook proberen via een ingebreke stelling uw geld terug te krijgen en zie dan https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ te benutten. Of dat wat oplevert???? en dan weer gelet op de slechte reaacties