Reizen
Voor een reis naar Spanje moet ik digitaal een fcs formulier invullen. Nu heb ik Tui gevraagd of zij mij hierbij willen helpen. Het antwoord was kort. Deze sevice bieden zij niet. Ik ben zeer teleurgesteld hierover.
Tui niet maar hier bent u aan het juiste adres:
https://spanjeineennotendop.eu/hoe-vul-je-het-fcs-formulier-in-en-hoe-krijg-je-de-qr-code/
Hallo Scheveningen99c! ,
Hier vind u het formulier , klik op de rode regels .
https://www.spth.gob.es/
Hopelijk helpt deze handleiding ,
https://eventtravel.be/wp-content/uploads/2021/06/Handleiding-QR-cod
Ik geef TUI groot gelijk: het is uw verantwoordelijkheid om te zorgen voor de benodigde papieren/documentatie om naar een land te kunnen reizen. Ze helpen u tenslotte ook niet met de aanvraag van uw paspoort. Ze zullen het al druk genoeg hebben met al het geregel rondom reizen en corona en dan ook nog eens die service gaan bieden, hebben ze gewoon geen capaciteit voor. En als het dan verkeerd wordt ingevuld, krijgen zij nog de schuld ook.
Tenzij als extra service betaald, helpen reisorganisaties nooit met het verkrijgen van de overheidsdocumenten die je als reiziger moet hebben/aanvragen om een bepaald land in te mogen reizen. Dit doen ze niet bij je paspoort aanvraag, niet bij het regelen van een visum en ook niet bij het regelen van verplichte vaccinaties en bijbehorende bewijzen.
En ja, er zal al jarenlang in de algemene voorwaarden van TUI vermeld staan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het regelen van de juiste documenten die door de overheid verlangd worden.
Heeft Tui dan wel een taxiservice om u van huis naar het vliegveld te brengen? En komen ze ook bij u thuis om uw koffer in te pakken?
uU bent teleurgesteld omdat ze u geen service bieden die ze ook helemaal niet aanbieden. Bij mijn bakker krijg ik ook geen advies over broodbeleg, terwijl het wel met elkaar gegeten wordt. Tui heeft u een reis verkocht en aan u is het om met de juiste papieren en de juiste maat zwembroek/bikini op het juiste moment op het juiste vliegveld te staan.
KIjk op deze site van de overheid wat je nodig hebt om naar Spanje te reizen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje/reizen/reisadvies
Staat er ergens in de voorwaarden dat ze dit soort services wel moeten leveren? Nee? Dat dacht ik al.
Maar goed, u lijkt me de beste leverancier voor uw klanten. U levert ongetwijfeld alles wat maar nodig is om de klant te helpen, zonder dat ze daar voor hoeven te betalen. Weet uw werkgever dat ook?
Beetje rare opmerking dat u teleurgesteld bent in Tui. Daar is Tui toch helemaal niet voor. Zij gaan voor u geen reisdocumenten aanvragen of invullen. U gaat Tui toch ook niet vragen om u te helpen met uw belastingaangifte.
Tui (G)?
Ze geven wel iets meer service dan online boeken maar als ze jou niet helpen, gewoon geen reis boeken!
Een plaatselijk kantoor is duurder en daar betaalde je ook voor de service en hulp.
Als Tui geen extra service geeft volgende keer elders boeken die wel helpt met dit soort zaken.
Vele kleinere doen voor diverse landen ook de Visa of papieren die nodig zijn wel.
Net als Vaccinatie naar nog iets verder landen.
Als ik voor een ver en onbekend land alles moet uitzoeken, blijf ik wel thuis....
Of ga naar klein plaatselijk kantoortje met ervaren personeel die snel en voordelig alles foutloos ingevuld heeft.
Mijn Talen kennis is naast Nederlands vooral beTALEN....
Ook via dit soort meer service gevende kom je er ook achter dat je niet alles hoeft te regelen.
In Tunesië vervoer van vliegveld tot Hotel f45,- toen nog.
Maar slechts 350 meters lopen met rolkoffer is gratis!
Prima advies en ik wist nu ook dat ik ze regelmatig overdag zag vliegen!
7x per dag landen en opstijgen bleek alles te zijn.
Maar als Tui plaatselijk geen service bied, gewoon verder zoeken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer