Sc
door Scheveningen99c! Oct 19, 2021 om 06:47
Vakantie & reizen

Reizen

Voor een reis naar Spanje moet ik digitaal een fcs formulier invullen. Nu heb ik Tui gevraagd of zij mij hierbij willen helpen. Het antwoord was kort. Deze sevice bieden zij niet. Ik ben zeer teleurgesteld hierover.

3796 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 19, 2021 om 07:17
7194 Antwoorden / 3 Vragen
marita5
door marita5 - Oct 19, 2021 om 07:18
11517 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Scheveningen99c! ,

Hier vind u het formulier , klik op de rode regels .

https://www.spth.gob.es/

Hopelijk helpt deze handleiding ,

https://eventtravel.be/wp-content/uploads/2021/06/Handleiding-QR-cod

ti
door tilpend - Oct 19, 2021 om 07:54
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ik geef TUI groot gelijk: het is uw verantwoordelijkheid om te zorgen voor de benodigde papieren/documentatie om naar een land te kunnen reizen. Ze helpen u tenslotte ook niet met de aanvraag van uw paspoort. Ze zullen het al druk genoeg hebben met al het geregel rondom reizen en corona en dan ook nog eens die service gaan bieden, hebben ze gewoon geen capaciteit voor. En als het dan verkeerd wordt ingevuld, krijgen zij nog de schuld ook.

Iv
door Ivo W - Oct 19, 2021 om 08:01
729 Antwoorden / Vragen

Tenzij als extra service betaald, helpen reisorganisaties nooit met het verkrijgen van de overheidsdocumenten die je als reiziger moet hebben/aanvragen om een bepaald land in te mogen reizen. Dit doen ze niet bij je paspoort aanvraag, niet bij het regelen van een visum en ook niet bij het regelen van verplichte vaccinaties en bijbehorende bewijzen.

En ja, er zal al jarenlang in de algemene voorwaarden van TUI vermeld staan dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het regelen van de juiste documenten die door de overheid verlangd worden.

ne
door neodutchio - Oct 19, 2021 om 08:07
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Heeft Tui dan wel een taxiservice om u van huis naar het vliegveld te brengen? En komen ze ook bij u thuis om uw koffer in te pakken?

uU bent teleurgesteld omdat ze u geen service bieden die ze ook helemaal niet aanbieden. Bij mijn bakker krijg ik ook geen advies over broodbeleg, terwijl het wel met elkaar gegeten wordt. Tui heeft u een reis verkocht en aan u is het om met de juiste papieren en de juiste maat zwembroek/bikini op het juiste moment op het juiste vliegveld te staan.

panter22
door panter22 - Oct 19, 2021 om 08:28
6599 Antwoorden / Vragen

KIjk op deze site van de overheid wat je nodig hebt om naar Spanje te reizen:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/spanje/reizen/reisadvies

rj
door rjw - Oct 19, 2021 om 08:33
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Staat er ergens in de voorwaarden dat ze dit soort services wel moeten leveren? Nee? Dat dacht ik al.

Maar goed, u lijkt me de beste leverancier voor uw klanten. U levert ongetwijfeld alles wat maar nodig is om de klant te helpen, zonder dat ze daar voor hoeven te betalen. Weet uw werkgever dat ook?

sira
door sira - Oct 19, 2021 om 09:31
2345 Antwoorden / 24 Vragen

Beetje rare opmerking dat u teleurgesteld bent in Tui. Daar is Tui toch helemaal niet voor. Zij gaan voor u geen reisdocumenten aanvragen of invullen. U gaat Tui toch ook niet vragen om u te helpen met uw belastingaangifte.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 20, 2021 om 10:00
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Tui (G)?

Ze geven wel iets meer service dan online boeken maar  als ze jou niet helpen, gewoon geen reis boeken!

Een plaatselijk kantoor is duurder en daar betaalde je ook voor de service en hulp.

Als Tui geen extra service geeft volgende keer elders boeken die wel helpt met dit soort zaken.

Vele kleinere doen voor diverse landen ook de Visa of  papieren  die nodig zijn wel.

Net als Vaccinatie naar  nog iets verder landen.

Als ik voor een ver en onbekend land alles moet uitzoeken, blijf ik wel thuis....

Of ga naar klein plaatselijk kantoortje met ervaren personeel die snel en voordelig alles foutloos ingevuld heeft.

Mijn  Talen kennis  is naast Nederlands vooral beTALEN....

Ook via dit soort meer service gevende kom je er ook achter dat je niet alles hoeft te regelen.

In Tunesië  vervoer van vliegveld tot Hotel f45,- toen nog.

Maar  slechts 350 meters lopen  met rolkoffer is gratis!

Prima advies en ik wist nu  ook dat ik ze regelmatig overdag zag vliegen!

7x per dag landen en opstijgen bleek alles te zijn.

Maar als Tui plaatselijk geen service  bied, gewoon verder zoeken.