Roep naam op ticket ipv naam die in mijn paspoort staatEmiraten -
Wij hebben via Tix.nl tickets geboekt bij Emirates voor een retourvlucht naar Brisbane na mijn boeking komen we er tot onze schrik er achter dat wij onze roepnaam i.p.v. onze paspoortnaam in de tickets hebben gezet.
Na vele telefoontjes en mailtjes is Emirates heel strict in zijn regels.
Naamwijzigingen worden niet toegestaan.
Wij moeten de tickets annuleren en nieuwe tickets boeken.
Uiteindelijk krijgen wij 1 ticket geheel terug plus luchthaven belasting voor de ander ticket. (We hebben tot op heden nog niks retour ontv.)
Totale EXTRA kosten 1790euro voor een naam wijziging vind ik wel erg veel..
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet.
Niet alleen bij Emirate, bij elke luchtvaartmaatschappij. Lullig om te zeggen, maar dat hoor je gewoon te weten, anders moet je niet online boeken en gewoon via een reisbureau je tickets kopen.
U hoort inderdaad te weten dat de namen uit het paspoort op het vliegticket horen.
Zelf heb ik ook een keer een fout gemaakt met een reis die via internet (wel via reisbureau) was geboekt. Het omboeken van de naam koste me ergens rond de 30 euro. Dat vond ik ook terecht, het zijn immers de kosten die gemaakt moeten worden om mijn fout te herstellen.
De 1790 euro die u noemt vind ik buitensporig. Het zal er vanaf hangen hoe ver het voor de vlucht is (in mijn geval was dat 1 dag) maar volgens mij kan een vliegtuigmaatschappij vrij eenvoudig de naam wijzigen op een ticket.
Emirates is blijkbaar niet echt klantvriendelijk, desnoods hadden ze 100 euro gevraagd voor het omboeken van 1 ticket, de 1790 vind ik absurd.
We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Als het bij Emirates zelf fout was gegaan kost het ze zeker geen 1790 euro om het weer te corrigeren.
Toch nog een prettige reis.
U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.
Het lijkt erop dat deze luchtvaartmaatschappij bij foute boekingen domweg de eerste boeking annuleert en dat je een nieuwe moet kopen. Kenneliijk gaat het goed genoeg bij die vliegmaatschappij dat ze zich dit beleid kunnen veroorloven.
[quote=ultraglide1998 schreef op zondag 13 mei 2012, 09:30]U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.
Het is inderdaad algemeen bekend dat de naam op het ticket de naam uit het paspoort moet zijn. Bij het maken van een boeking kan ik mij goed voorstellen dat iemand bij de vraag 'Voornaam' de roepnaam invult. Wellicht is dat bij de vraagsteller van dit topic ook gebeurd.
Natuurlijk heeft u gelijk, maar niet op iedere site waarbij je boekt staat 'Voornamen identiek aan paspoort gegevens' (o.i.d.). Persoonlijk ben ik destijds ook de fout in gegaan omdat ik nog een mail of verzoek voor de exacte paspoort gegevens verwachtte. Gelukkig ben ik destijds op een normale manier behandeld (alleen administratiekosten). De kosten die nu aan vraagsteller in rekening worden gebracht vind ik persoonlijk buitensporig. Binnen 2 uur na mijn verzoek en betaling had ik nieuwe tickets via email (wellicht heb ik geluk gehad).
Even los van het feit dat de prijs om dit te corrigeren inderdaad belachelijk hoog is (melkkoe'tje voor de luchtvaartmaatschappijen?), zie je bij het boeken bij Tix het volgende staan als je de "Eerste voornaam" gaat invoeren: [quote]Vul de eerste voornaam van de reizger (sic) in. De eerste voornaam dient vermeld te worden zoals aangegeven in het paspoort.Beetje vreemd om te denken dat je in een later stadium nog je exacte gegevens zou moeten invoeren, dat zou dubbel werk opleveren.
Ik zeg ook niet dat het aan Tix ligt die doen er alles aan om dit op te lossen
maar ik dacht de gegevens exact in te vullen bij een latere bevestiging!!!
het blijft inderdaad een stomme fout van mijn, iedereen maakt fouten
[quote=ultraglide1998 schreef op zondag 13 mei 2012, 09:30]U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.
Een dure les geleerd? Dit heeft niks met les te maken maar met oplichting!
Roof zelfs, zelfs legaal en dat maakt het allemaal nog erger!
Man, dit slaat toch alles, bijna 1800 euro door een foutje..
En wat bij jou algemeen bekend is hoeft dat niet persee bij een ander ook zo te zijn,
Iedereen kan een foutje maken, maar als elke fout duizenden euro s moet kosten zou de hele wereld failliet gaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Vattenfall
vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?
Lees meer
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?
Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer