em
door emirats May 12, 2012 om 20:45
Vakantie & reizen

Roep naam op ticket ipv naam die in mijn paspoort staatEmiraten -

Wij hebben via Tix.nl tickets geboekt bij Emirates voor een retourvlucht naar Brisbane na mijn boeking komen we er tot onze schrik er achter dat wij onze roepnaam i.p.v. onze paspoortnaam in de tickets hebben gezet.
Na vele telefoontjes en mailtjes is Emirates heel strict in zijn regels.
Naamwijzigingen worden niet toegestaan.
Wij moeten de tickets annuleren en nieuwe tickets boeken.

Uiteindelijk krijgen wij 1 ticket geheel terug plus luchthaven belasting voor de ander ticket. (We hebben tot op heden nog niks retour ontv.)
Totale EXTRA kosten 1790euro voor een naam wijziging vind ik wel erg veel..
Dus als je bij Emirates boekt, let erg goed op dat je de eerste naam uit je paspoort in je ticket zet.

1453 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 12, 2012 om 23:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet alleen bij Emirate, bij elke luchtvaartmaatschappij. Lullig om te zeggen, maar dat hoor je gewoon te weten, anders moet je niet online boeken en gewoon via een reisbureau je tickets kopen.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - May 13, 2012 om 07:43
53 Antwoorden / 3 Vragen

U hoort inderdaad te weten dat de namen uit het paspoort op het vliegticket horen.
Zelf heb ik ook een keer een fout gemaakt met een reis die via internet (wel via reisbureau) was geboekt. Het omboeken van de naam koste me ergens rond de 30 euro. Dat vond ik ook terecht, het zijn immers de kosten die gemaakt moeten worden om mijn fout te herstellen.
De 1790 euro die u noemt vind ik buitensporig. Het zal er vanaf hangen hoe ver het voor de vlucht is (in mijn geval was dat 1 dag) maar volgens mij kan een vliegtuigmaatschappij vrij eenvoudig de naam wijzigen op een ticket.
Emirates is blijkbaar niet echt klantvriendelijk, desnoods hadden ze 100 euro gevraagd voor het omboeken van 1 ticket, de 1790 vind ik absurd.
We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Als het bij Emirates zelf fout was gegaan kost het ze zeker geen 1790 euro om het weer te corrigeren.
Toch nog een prettige reis.

ultraglide1998
door ultraglide1998 - May 13, 2012 om 09:30
149 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.

jo
door jorisw - May 13, 2012 om 11:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Het lijkt erop dat deze luchtvaartmaatschappij bij foute boekingen domweg de eerste boeking annuleert en dat je een nieuwe moet kopen. Kenneliijk gaat het goed genoeg bij die vliegmaatschappij dat ze zich dit beleid kunnen veroorloven.

Tryingtohelp
door Tryingtohelp - May 13, 2012 om 18:11
53 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op zondag 13 mei 2012, 09:30]U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.

Het is inderdaad algemeen bekend dat de naam op het ticket de naam uit het paspoort moet zijn. Bij het maken van een boeking kan ik mij goed voorstellen dat iemand bij de vraag 'Voornaam' de roepnaam invult. Wellicht is dat bij de vraagsteller van dit topic ook gebeurd.
Natuurlijk heeft u gelijk, maar niet op iedere site waarbij je boekt staat 'Voornamen identiek aan paspoort gegevens' (o.i.d.). Persoonlijk ben ik destijds ook de fout in gegaan omdat ik nog een mail of verzoek voor de exacte paspoort gegevens verwachtte. Gelukkig ben ik destijds op een normale manier behandeld (alleen administratiekosten). De kosten die nu aan vraagsteller in rekening worden gebracht vind ik persoonlijk buitensporig. Binnen 2 uur na mijn verzoek en betaling had ik nieuwe tickets via email (wellicht heb ik geluk gehad).

em
door emirats - May 13, 2012 om 18:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Juist ik dacht ook mijn exacte paspoort gegevens in een later stadium in te moeten
vullen

diumenge
door diumenge - May 13, 2012 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Even los van het feit dat de prijs om dit te corrigeren inderdaad belachelijk hoog is (melkkoe'tje voor de luchtvaartmaatschappijen?), zie je bij het boeken bij Tix het volgende staan als je de "Eerste voornaam" gaat invoeren: [quote]Vul de eerste voornaam van de reizger (sic) in. De eerste voornaam dient vermeld te worden zoals aangegeven in het paspoort.Beetje vreemd om te denken dat je in een later stadium nog je exacte gegevens zou moeten invoeren, dat zou dubbel werk opleveren.

em
door emirats - May 13, 2012 om 19:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zeg ook niet dat het aan Tix ligt die doen er alles aan om dit op te lossen
maar ik dacht de gegevens exact in te vullen bij een latere bevestiging!!!

het blijft inderdaad een stomme fout van mijn, iedereen maakt fouten

diumenge
door diumenge - May 13, 2012 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien kan je hier nog iets mee. Daar stelde Emirates zich uiteindelijk soepel op, maar daar was de fout kennelijk wel gemaakt door de boekingsite.

van leyden
door van leyden - May 13, 2012 om 22:18
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=ultraglide1998 schreef op zondag 13 mei 2012, 09:30]U hebt een dure les geleerd. Gelukkig is dat voor de meesten in ons land niet nodig want het is toch algemeen bekend dat de namen op het ticket moeten overeenkomen met de namen in het paspoort.

Een dure les geleerd? Dit heeft niks met les te maken maar met oplichting!
Roof zelfs, zelfs legaal en dat maakt het allemaal nog erger!
Man, dit slaat toch alles, bijna 1800 euro door een foutje..
En wat bij jou algemeen bekend is hoeft dat niet persee bij een ander ook zo te zijn,
Iedereen kan een foutje maken, maar als elke fout duizenden euro s moet kosten zou de hele wereld failliet gaan.

jo
door jorisw - May 14, 2012 om 08:31
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=van leyden schreef op zondag 13 mei 2012, 22:18]Een dure les geleerd? Dit heeft niks met les te maken maar met oplichting!
Roof zelfs, zelfs legaal en dat maakt het allemaal nog erger!
Man, dit slaat toch alles, bijna 1800 euro door een foutje..
En wat bij jou algemeen bekend is hoeft dat niet persee bij een ander ook zo te zijn,
Iedereen kan een foutje maken, maar als elke fout duizenden euro s moet kosten zou de hele wereld failliet gaan.

Legale roof bestaat niet....

ultraglide1998
door ultraglide1998 - May 14, 2012 om 09:13
149 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jorisw schreef op maandag 14 mei 2012, 08:31][quote=van leyden schreef op zondag 13 mei 2012, 22:18]Een dure les geleerd? Dit heeft niks met les te maken maar met oplichting!
Roof zelfs, zelfs legaal en dat maakt het allemaal nog erger!
Man, dit slaat toch alles, bijna 1800 euro door een foutje..
En wat bij jou algemeen bekend is hoeft dat niet persee bij een ander ook zo te zijn,
Iedereen kan een foutje maken, maar als elke fout duizenden euro s moet kosten zou de hele wereld failliet gaan.

Legale roof bestaat niet....

Dat was ook mijn eerste reactie maar je was me voor.

em
door emirats - May 14, 2012 om 09:38
3 Antwoorden / 1 Vragen

maar bij de Emirates WEL

eva369
door eva369 - May 14, 2012 om 10:06
308 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=emirats schreef op maandag 14 mei 2012, 09:38]maar bij de Emirates WEL

is geen roof. gewoon beleid waar je mee akkoord gaat als je er boekt.