Pr
door Projampro Oct 22, 2017 om 09:30
Vakantie & reizen

Schoolreis geannulleerd geen geld terug

In april/mei j.l zou mijn zoon met zijn klas naar Londen gaan.In februari/maart heb ik de reissom à €250,- overgemaakt.Door bepaalde omstandigheden in de klas en de terreurdreigingen besloot mijn zoon niet mee tegaan.Ik heb dit meteen dmv mails aangegeven.In eerste instantie werd hier niet op gereageerd maar later werd te kennen gegeven dat we de reissom niet terug kregen.Dit terwijl uiterste betaaldatum nog niet verstreken was.Na mijn rechtbijstand te hebben ingeschakeld hebben we na veel mailverkeer te horen gekregen dat de school juridisch in zijn recht staat.Maar volgens mij kan het niet zo zijn dat je de reissom kwijt bent.De school laat ook niets meer van zich horen en van enige coulance is ook geen sprake.

4430 10 Rapporteer

ma
door malhy2 - Oct 22, 2017 om 09:44
309 Antwoorden / 13 Vragen

Dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd maar Ik had in deze situatie eerst bij de school gevraagd wat de annulering voor consequenties had gehad.
Als uw rechtsbijstandverzekering zegt dat de school in haar recht staat dan moeten U daar denk ik van uit gaan. En als de school de annulering van Uw zoon niet kan verhalen op de reisorganisatie waarom zouden zij U dan schadeloos stellen?

Gr Ed

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2017 om 09:59
16840 Antwoorden / 108 Vragen

De redenen die u noemt om annulering denkt te krijgen geldt natuurlijk niet. Er was geen negatief reisadvies en de terreurdreiging was er misschien wel maar werd niet doorgevoerd. Anders zou de hele klas niet hebben kunnen gaan. Dus zelfs van coulance kan geen sprake zijn: de school is collectief verzekerd, neem ik aan.

edrick3
door edrick3 - Oct 22, 2017 om 10:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zoon besloot niet mee te gaan.
Maar er was wel al voor hem geboekt.
Dat was dus zijn keus. Daar heeft de school niets mee van doen.
Dat blijkt ook wel uit de reactie van de rechtsbijstand.
Niets aan te doen dus.
Maar volgens mij kan het niet zo zijn dat je de reissom kwijt bent.
Wel dus.

lo
door lovewinnie - Oct 22, 2017 om 10:35
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Als u een reis boekt en besluit niet te gaan zonder geldige rede dan krijgt u ook u geld niet terug. School staat compleet in zijn recht. U heeft geen recht op geld terug. Ook al betaaldatum nog niet versterken. Dat maakt in dit geval niks uit want als u al akkoord had gegeven voor de reis had u de rekening waarschijnlijk ook gewoon gehad. Wat hij te ziek geweest, gebroken been of iets dergelijks wat het vergoed vanuit de annulering verzekering. Nu heeft u, tja pech.

ne
door neodutchio - Oct 22, 2017 om 10:44
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Zie het als een vakantie. U boekt een vakantie bij een reisburo en wilt achteraf niet meer gaan. Welke reden denkt u te hebben om dan het geld terug te krijgen. Uw zoon wilt niet meer, dat is zijn keuze.
En waarom zou u coulance willen hebben? Coulance is een gunst, geen recht. En wat hoopt u hier voor andere reakties te krijgen als wat uw rechtbijstand u medegedeeld heeft?

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2017 om 11:16
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Dit terwijl uiterste betaaldatum nog niet verstreken was.
U zal voor die uiterste datum wel hebben moeten opgeven of uw zoon wel of niet zou mee gaan. Aan de hand van die gegevens zijn er door de school kosten gemaakt voor b.v. reservering e.d. Die kosten kan de school niet verhalen bij de organisator van de reis.
Terecht dat ze deze niet terug betalen. Dit was wel het geval geweest als de school had besloten de reis te annuleren. U gaat er wel erg makkelijk overheen dat uw zoon besluit niet mee te gaan.

he
door henk51 - Oct 22, 2017 om 11:20
90 Antwoorden / 0 Vragen

Projampro

U schakelt uw rechtsbijstandsverzekering in omdat u denkt gelijk te hebben die stellen u in het ongelijk.Wat wilt u nog meer dan.Veel bijval zult u hier niet krijgen.
De school had hoogst waarschijnlijk de boekingen al gemaakt die krijgen dus ook niets terug omdat een scholier niet mee wil.
Het is net zoals een gewone reis als u geen zin heeft om op dat moment mee te gaan bent u ook uw reissom kwijt.Anders had het geweest als uw zoon
iets zou mankeren wat door een annulerings verzekering gedekt is.En geen zin hebben of terreurdreiging ( welke er al meer dan 1 jaar van toepassing was.)
vallen daar niet onder.

groeten Henk

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2017 om 11:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De schoolreis is niet geannuleerd, uw zoon is niet meegegaan. Dat is heel wat anders.

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2017 om 12:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Uw zoon wil niet mee en dat is iets anders dan een reis die geannuleerd wordt. Dat is u ook al door uw rechtsbijstandsverzekering duidelijk gemaakt. Wat verwacht u dan nog van dit forum?
Waarom laat u uw zoon die kosten niet aan u vergoeden? In geld of diensten. Hij heeft tenslotte u die kosten laten maken.

Ra
door Raadgeverij - Oct 22, 2017 om 16:52
16 Antwoorden / 1 Vragen

Er is misschien een "muizengaatje".
Stel dat de school de reis heeft geboekt en bestaat uit verschillende componenten. Bijv. vervoer en hotel en die dus separaat heeft geboekt en betaald.
Er zijn hotels die niets in rekening brengen als je 48 uur van te voren annuleert.
Dat zou dan betekenen dat de school die kostencomponent niet hoef te betalen.
U zou de school eens daarnaar kunnen vragen.
Zou dat wel het geval zijn dan kan de school u dat deel van de kosten teruggeven.
Dat de school niets meer van zich laat horen vind ik een slechte zaak. Ga daarover eens in contact met de ouderraad als die er is.

panter22
door panter22 Oct 22, 2017 om 17:34
6599 Antwoorden / Vragen

Die school boekt zelf het hotel en vervoer niet. Er zijn verschillende reisorganisaties die zich daarmee bezighouden.
Op zo'n reisje heb je minimaal een tweepersoonskamer. Als dan een leerling niet meegaat, dan scheelt dat echt geen hotelkamer.