re
door renatep May 31, 2005 om 13:02
Vakantie & reizen

Schoonhouden van zwembadje

Als het mooi weer is zet ik het zwembadje op voor de kinderen. Na twee a drie dagen is de bodem van het badje echter veranderd in een groenige glibbervloer. Hoe kan ik dit voorkomen? Behalve natuurlijk elke dag die honderden liters water eruit gooien en opnieuw vullen.

5112 4 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jun 2, 2005 om 09:04
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Renate P.,

In stilstaand water kunnen makkelijk algen ontstaan. Ik vermoed dat dit het ook is. Er is een middel dat tegen algen werkt, het schijnt Alganex te heten en is als ik het goed heb verkrijgbaar in tabletten en jerrycans. Een goede buitensport winkel zou het moeten verkopen mijns inziens.

Ik weet niet wat de werkzame stoffen zijn, of dit product geschikt is voor een opblaasbadje of dat er mogelijke gezondheidsrisico's bestaan bij gebruik, dus laat u goed informeren in de winkel.

Het spijt me dat ik geen gedetailleerde informatie verder heb (mijn kennis is ook maar beperkt op dit gebied), maar ik hoop dat ik u een ingang gegeven heb om het probleem op te lossen.

Brynnar

vladja
door vladja - Jun 2, 2005 om 09:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Type bij Google: "zwembad+algen" in en je krijgt een hele lijst van oplossingen,  teveel om hier weer te geven.

Vladja

door 2468 - Jun 8, 2005 om 21:27
6 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt ook, het badje in de schaduw zetten. Wij hebben ook altijd het badje buiten staan, maar altijd in de schaduw, anders komen er bij ons ook altijd algen.

kevinfl
door kevinfl - Jun 27, 2005 om 23:08
8 Antwoorden / 3 Vragen

chloor tabletten erin doen.

deze zijn bij elke zwembadden specialist te verkrijgen.
mvg kevin