Ja
door Jantje P Sep 17, 2024 om 11:35
Vakantie & reizen

Slechte accommodatie via Booking.com en geen geld terug

Wij hebben via Booking.com een accommodatie voor 5 nachten op Kalymnos geboekt. Dit appartement viel zo tegen dat wij na 1 nacht vertrokken zijn. Alles was te vies om beet te pakken, matrassen waren niet beslaapbaar, etc.
Wij hebben via een officiele klacht bij Booking.com een compensatie gevraagd overigens nadat wij bij het appartementen complex ook al ons geld terug gevraagd hadden, die stuurde ons door naar Booking.com.
Wij worden nu afgescheept met een bedrag dat nog niet eens 1 nacht dekt qua kosten en ze zeggen dat wij dat bij het complex terug moeten vragen.
Wij kopen een product bij Booking.com en zijn daar niet tevreden over maar wij krijgen ons geld niet terug.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand wat de volgende stap is als ik bij de helpdesk van Booking.com geen enkel begrip of gehoor krijg?

Bedank alvast

441 7 Rapporteer
Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 17, 2024 om 12:13
2246 Antwoorden / Vragen

Ik zou beginnen met een schriftelijk klacht, uit het antwoord moet blijken waarom ze je dan geen volledige compensatie willen geven want dat blijft nu in het ongewisse.

Topantwoord

sira
door sira - Sep 17, 2024 om 12:53
2521 Antwoorden / 24 Vragen

U had ter plekke eigenlijk al contact moeten opnemen met Booking.com èn met de verhuurder. U had dan al filmend met de telefoon kunnen aantonen hoe de accommodatie eruit zag.

Heeft u wel foto's van alles wat u noemt genomen? Die kunt u dan uitprinten en toevoegen aan de aangetekende brief.

Komt er dan nog geen reactie dan kunt u beter uw rechtsbijstandverzekering inschakelen of naar het Juridisch Loket, maar u moet het wel kunnen aantonen. Misschien heeft uw reis- of annuleringsverzekering nog tips voor u.

Ja
door Jantje P Sep 17, 2024 om 13:46
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb terplekke ook contact met zowel Booking.com als het complex gehad, ik heb ook een uitgebreid filmpje gemaakt van alle misstanden.
De aangetekende brief ga ik inderdaad versturen.

Dank u wel voor uw feedback

sira
door sira Sep 17, 2024 om 14:10
2521 Antwoorden / 24 Vragen

Graag gedaan en succes

ro
door ronny530 - Sep 17, 2024 om 14:56
2882 Antwoorden / 41 Vragen

U had bij aankomst al aan kunnen geven dat het appartement smerig was want dan hadden de receptiemedewerkers alsnog een schoonmaakploeg kunnen laten komen.
De matrassen zijn niet van hotel kwaliteit en ik lees wel vaker dat de matrassen niet zo comfortabel zijn zo als we in Nederland gewend zijn maar terzijde.
Booking.com vindt het uiteraard naar voor u en compenseerd deels die ene nacht maar gaat niet het gehele bedrag terug betalen en van de verhuurder van het appartement hoeft u ook niets te verwachten want u heeft besloten te vertrekken en dat maakt dat u geen recht meer hebt op een terugbetaling van van het betaalde bedrag.
Een appartement in het buitenland bij booking.com boeken is welliswaar voordelig maar verwacht geen luxe verblijf omdat booking.com geen reisorganisatie is maar een platform waarop externe verhuurders zelfs nog een omgebouwde kippenschuur met een bed er in mogen verhuren onder de noemer autenthiek landelijk gelegen accommodatie.

rj
door rjw - Sep 17, 2024 om 16:56
3360 Antwoorden / 5 Vragen

Wat was de prijs van de accommodatie (per nacht)?