ho
door hontsveld7 Nov 20, 2019 om 17:56
Vakantie & reizen

Uit eten 1 man krijgt hartaanval en moest wel betalen ook voor zijn vrouw

uit eten met groep van 80 man bij binnenkomst krijgt 1 man een hartaanval is met de ziekenwagen opgehaald en samen met zijn vrouw naar het ziekenhuis gebracht.
nu krijgen ze de rekening van het restaurant van 60 euro dat ze moeten betalen omdat er voor hen gereserveerd was. is dit normaal en wat kunnen we hier aan doen.

9888 33 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 20, 2019 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Helemaal niets, of misschien kunnen die 78 overige personen de man een euro neerleggen?

diumenge
door diumenge - Nov 20, 2019 om 18:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Vriendelijk is het niet en of het normaal is maakt niet uit. Het mag, dus er valt weinig aan te doen. Zoals aangeven als alle andere gast anderhalve euro lappen, dan is het gedeelde smart. En dan maar niet meer bij dat restaurant gaan eten in het vervolg...

tijger1
door tijger1 Nov 21, 2019 om 00:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Driekwart euro is  voldoende.

diumenge
door diumenge Nov 21, 2019 om 00:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt ja, dacht dat het om zestig euro pp ging.

tenormin
door tenormin - Nov 20, 2019 om 18:17
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Ongelofelijk a-sociaal restaurant. Helaas niets aan te doen. Zoals al geschreven: allemaal nog wat erbij leggen en nooit meer naar die tent toegaan.

ne
door neodutchio - Nov 20, 2019 om 18:18
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn eerste zorg is hoe het met de man is afgelopen.
Verder is er gereserveerd voor 80 personen, dat wil zeggen dat er  voor 80 personen betaald moet worden. Coulance zou op z’n plek zijn, maar dat is geen verplichting.
Een beetje restaurant zou het geld in mindering brengen en zelfs nog een etentje aanbieden aan meneer en mevrouw. Helaas kiest dit restaurant voor de koude aanpak en vraagt er om om niet meer bezocht te worden.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2019 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

is dit normaal
Tja, wat is 'normaal'.....
Er was gereserveerd en dan dient er ook betaald te worden.
Maar ... er is ook nog zoiets als coulance, medeleven, gevoeligheid.

wat kunnen we hier aan doen.
Niets.
Maar ik zou toch wel even bij de leiding van die eetgelegenheid informeren of ze wel weten wat er aan de hand is geweest. Wellicht is er een administratief persoon op de administratie die de rekening 'op de automatische piloot' heeft opgestuurd.

Overigens: hopelijk goed afgelopen met de patiënt?
Een etentje om dat te vieren? ;-) (maar dan wel in een andere gelegenheid).

Beps
door Beps - Nov 20, 2019 om 18:32
75 Antwoorden / Vragen

Ze hebben ingekocht naar de hoeveelheid reserveringen. Netjes is het niet van dat restaurant, voortaan onder voorwaarde afspreken dat er alleen betaald wordt voor de echte aanwezigen en dus niet voor degene die niet komen of ziek zijn. De kans is namelijk altijd aanwezig bij zo'n hoeveelheid personen dat er een paar niet komen.
Geef een recentie bij maps over dit feit, dan kun je ook gelijk hier je mening over het eten geven.
Mensen kunnen dan zelf een conclusie trekken over dit restaurant.

Deel die € 60.00 over de overige personen dat is een extra €0,77 pp, zo erg is het in dit geval niet en ontlast de twee ongelukkige die niet mee hebben kunnen doen.

ju
door juliomariner Nov 20, 2019 om 21:41
1328 Antwoorden / 2 Vragen

Ik wens u alvast suc6 bij het vinden van een restaurant die op die manier wil reserveren van een groepsetentje. Ik denk dat het e ht zoeken kost

Donuts
door Donuts - Nov 20, 2019 om 18:35
1203 Antwoorden / 2 Vragen

78 man vinden het toch ook normaal om gezellig het etentje voort te zetten? Iemand krijgt een hartinfarct en u maakt zich druk om een paar centen? Zo druk zelfs dat u hiervoor een account aan maakt.

Magnum007
door Magnum007 - Nov 20, 2019 om 18:55
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Hontsveld,

Om welk restaurant gaat het?

Heb je contact gehad met de eigenaar van het restaurant?

Ik kan mij niet voorstellen,dat een eigenaar zo asociaal is,dat hij kosten in rekening brengt voor dit getroffen echtpaar.....:-(

Donuts
door Donuts Nov 20, 2019 om 19:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U wilt aan naming en shaming  doen? Naam van het restaurant is hier niet belangrijk. TS kan een negatieve review plaatsen op daarvoor bestemde sites.

aurora1
door aurora1 - Nov 20, 2019 om 19:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u daaraan kunt doen? Als u het zo enorm onrechtvaardig vindt dan had u als groep toch allang dat bedrag bijeen gelapt? De man 1 euro lappen en het is betaald met nog geld over voor een troostbloemetje.
Er was immers voor 80 personen gereserveerd, eten ingekocht etc., dus logisch dat dat betaald moet worden.
En als men het allemaal zo hevig vreselijk vindt/vond, dan begrijp ik niet dat men het etentje gewoon liet doorgaan. Ik begrijp net zomin dat u hier deze vraag stelt.

jo
door jorisw - Nov 20, 2019 om 19:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe gaat het met de man die een hartaanval kreeg? Ik zou me eerlijk gezegd in zo'n situatie het minst druk maken over die rekening. Maar kennelijk is een paar tientjes voor sommige mensen belangrijker dan de gezondheid van een goede bekende.

panter22
door panter22 - Nov 20, 2019 om 20:39
6599 Antwoorden / Vragen

Kreeg iedereen dan apart een rekening? Dus 40 rekeningen zijn verstuurd?
Zo niet, dan heb je voor een groep van 80 mensen gereserveerd en betaald.
Het is dan aan de organisatie die gereserveerd heeft hoe dit op te lossen.
Dus de rekening delen door 80 of 78.personen.
Waarom vind je dat  dit voor rekening van het restaurant is?

user123
door user123 - Nov 20, 2019 om 23:58
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is zo bizar dat ik mij niet kan voorstellen dat dit het hele verhaal is.

panter22
door panter22 Nov 21, 2019 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Het is gelukkig niet iets alledaags.
En als zoiets gebeurt in je restaurant, dan bel je 112 en sta je te trillen op je benen.
Dan moet je ook nog eens direct een groep van 78 mensen bedienen
En wie denkt dan aan de rekening?

r.kemperman
door r.kemperman - Nov 21, 2019 om 09:04
423 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ga zonder extra info toch meer voor de reactie van Edric:
De boekhouder weet niets van wat er gebeurt is en schrijft gewoon een rekening voor 80 personen.

Wat zei het bedrijf toen u op nette toon contact opnam met de vraag of u inderdaad voor beide couverts moet betalen of heeft u het bedrijf totaal niet benaderd?

panter22
door panter22 Nov 21, 2019 om 10:40
6599 Antwoorden / Vragen

Precies. Er is alleen maar een rekening onvangen en dan wordt het al klagen.

ho
door hontsveld7 Nov 21, 2019 om 11:58
1 Antwoorden / 2 Vragen

het bedrijf zij dat het was afgesproken voor 80 personen en dat er extra personeel was opgeroepen en het eten besteld het was trouwens een uigebreide lunch met een kop soep en kroket ik vond dit al aan de dure kant voor 30euro per persoon.we waren met een vereniging die heeft alles betaald wij kregen de rekening van de vereniging van 60 euro dit is automatisch afgeboekt.

panter22
door panter22 Nov 21, 2019 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Dat het restaurant wil dat de rekening zoals afgesproken moet worden betaald, daar kan ik mij iets bij voorstellen.Het restaurant heeft een afsprak gemaakt met het bestuur van de vereniging.
Het kan de afspraak van de vereniging  zijn dat je ondanks dat je door ziekte verhinderd bent, toch moet betalen voor de lunch.
Maar als je ter plekke een hartaanval krijgt en de vereniging je dan nog laat betalen, dat is echt erg. Het bestuur had in dit geval kunnen zeggen dat die €60 door de vereniging zou worden betaald.
En moest je nu zelf aan het resturant vragen om jouw bijdrage niet in rekening te brengen? Dat had het bestuur moeten doen, jij bent geen partij in deze.Soms overkomt het je, het is niet anders. Ik hoop dat het nu weer beter gaat met je gezondheid,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 21, 2019 om 09:58
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mijn eerste vraag: hoe is het gesteld met de man van de hartaanval?
En dan of het normaal is? Ik vind het evenals al hiervoor ook opgemerkt niet normaal en als men dat bij een restaurant kennelijk wel normaal is is mijn idee, zeg het voort opdat dit handelen in brede kring bekent wordt en het restaurant dat goed zal gaan voelen.

U kunt daarom bijv. hier een melding doen: https://www.klacht.nl/klachtmelden/restaurants/

lo
door lovewinnie - Nov 21, 2019 om 10:53
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ja netjes is het niet . Ze mogen zich kapot schamen. Maar het mag denk ik wel.
Maar is het niet gewoon de standaard rekening die uit de computer rolt

holstein
door holstein - Nov 21, 2019 om 12:10
922 Antwoorden / 16 Vragen

Kun je niks aan doen, maar het is natuurlijk wel een ballentent als ze daar geen begrip voor kunnen opbrengen.

Iv
door Ivo W - Nov 21, 2019 om 20:02
729 Antwoorden / Vragen

Gezien het karakter van het etentje en de grootte van de groep, wordt er ingekocht op basis van het opgegeven aantal. Er is hiervoor vooraf een offerte met een totaalbedrag verstuurd aan het 'hoofd van de groep', en deze heeft daarop akkoord gegeven. Vaak is in de voorwaarden opgenomen dat een afwijking van maximaal 10% in het aantal deelnemers kan worden doorgegeven tot bijvoorbeeld 48 uur voor het etentje. En dat daarna het aantal niet meer gewijzigd kan worden.

De factuur wordt vervolgens gewoon opgemaakt aan de hand van het door de klant ingekochte arrangement. Al zouden er maar 10 personen komen opdagen, dat maakt niets uit.

En ja, het voelt best lullig dat je moet betalen voor een arrangement wat niet meer zal worden afgenomen. In de familie kunnen we daarover helaas mee praten.

Betalen en niet druk over maken. Voordat er nog iemand een hartaanval krijgt. Het gaat om tientjes werk...

rebek
door rebek - Nov 22, 2019 om 12:05
228 Antwoorden / 97 Vragen

Gaar het geld naar het restaurant of het bedrijf via wie jullie uit eten zouden gaan.
Ga met de juiste partij in overleg en kijk of er n coulanse mogelijk is. Maar ja, het mag wel -mits er iets in de voorwaarden voor gelijke situaties is opgenomen

omehenk
door omehenk - Nov 22, 2019 om 12:12
10 Antwoorden / 1 Vragen

GAARNE NAAM RETAURANT

tijger1
door tijger1 Nov 22, 2019 om 12:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Doe niet zo dwaas. En schelden doet u maar elders.

diumenge
door diumenge Nov 22, 2019 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee.

sinypots
door sinypots - Nov 22, 2019 om 12:12
55 Antwoorden / 1 Vragen

asociaal, is niet waar, kan het bijna niet geloven. Dit kan niet. dit zijn gastheren/vrouwen!

le
door leenpres - Nov 22, 2019 om 12:19
79 Antwoorden / 7 Vragen

Het klink niet leuk maar ja er zijn inkopen gedaan op zoveel mensen .

lo
door lovewinnie - Nov 22, 2019 om 14:14
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Maar je bent met z'n grote groep. Is het niet gewoon optie allemaal 2 euro extra op te betalen ?  Dan houdt je nog zelfs geld over voor mooie bos bloemen en fruitschaal voor de man en zijn vrouw

1paul
door 1paul - Nov 22, 2019 om 14:36
3153 Antwoorden / 0 Vragen

er is gerekend voor deze persoon, ingekocht dus ja, dit mag men rekenen...

Grunnen.
door Grunnen. Nov 22, 2019 om 15:01
509 Antwoorden / Vragen

Onzin Je hebt duidelijk nooit in een restaurant gewerk.Je betaald ten alle tijde voor het aantal aanwezige  personen .

ne
door neodutchio Nov 22, 2019 om 20:46
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Nee Grunnen, bij groepen regel je vooral alles. Je geeft het aantal eters door en het menu. In geen enkel restaurant kan je even met 80 man binnenlopen om a la carte te gaan eten. Je bespreekt vooraf met hoeveel mensen je komt en wat het menu zal zijn. Op een bepaald moment moet je de totaal aantal gasten doorgeven zodat het restaurant rekening kan houden met de inkoop.
U bent duidelijk nooit met een groep op stap geweest.

1paul
door 1paul Nov 23, 2019 om 14:14
3153 Antwoorden / 0 Vragen

er word gereserveerd en deze "moet je betalen, nakomen dus...

of er gegeten word of niet maakt niets uit, het gaat erom dat er een afspraak ligt tussen degene die gereserveerd heeft en het bedrijf...

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 22, 2019 om 14:58
509 Antwoorden / Vragen

Ligt er aan of het gebeuren voor of  na de maaltijd was. Is er na het sturen van de rekening contact geweest met het restaurant dat er maar 78 personen waren i.p.v.80 ? Als er 78 personen gegeten hebben hoef je niet voor 80 te betalen tenzij het een all in prijs is.

ho
door hontsveld7 Nov 22, 2019 om 15:22
1 Antwoorden / 2 Vragen

het was voor het brood eten het was namelijk een uigebreide broodmaaltijd  met soep en kroket

ne
door neodutchio Nov 22, 2019 om 20:43
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Grunnen, als je met een groep gaat eten geef je van te voren de wensen door. Ook geef je het aantal personen door dat tot 1 of 2 dagen van te voren, mits overlegd, aangepast kan worden. Het bedrijf koopt in voor 80 personen en heeft voor 80 personen werk. Op het laatste moment aantallen aanpassen is altijd voor rekening van de klant.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 28, 2019 om 15:18
509 Antwoorden / Vragen

@ Neoduthio

Wat een onzin .Ik kan wel merken dat je niet in de HORECA werkt.Als je met 85 man komt , eten die 5 man extra ook mee tegen betaling

cor buissant des amorie
door cor buissant des amorie - Nov 22, 2019 om 15:00
104 Antwoorden / Vragen

Wat uit uw verhaal niet blijkt of deze mensen een eigen rekening ontvangen hebben of dat er een rekening binnen gekomen is voor 80 personen en dat die afzonderlijk betaald dient te worden aan degende die het etentje georganiseerd heeft.

panter22
door panter22 Nov 22, 2019 om 15:17
6599 Antwoorden / Vragen

DOOR HONTSVELD7 21 NOV. 2019 OM 11:58
1 ANTWOORDEN / 2 VRAGEN

het bedrijf zij dat het was afgesproken voor 80 personen en dat er extra personeel was opgeroepen en het eten besteld het was trouwens een uigebreide lunch met een kop soep en kroket ik vond dit al aan de dure kant voor 30euro per persoon.we waren met een vereniging die heeft alles betaald wij kregen de rekening van de vereniging van 60 euro dit is automatisch afgeboekt.

mo
door mof - Nov 22, 2019 om 15:21
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is een beetje gevoelloos van het restaurant, maar het mag wel. HEt restaurant heeft kosten gemaakt en daarvoor blijft de man aansprakelijk.

reinoud10
door reinoud10 - Nov 22, 2019 om 16:51
14 Antwoorden / 0 Vragen

Ik lees dit met verbazing, dat er altijd weer mensen tussen zitten die de vraag niet eens goed lezen. En dan ook nog bepalen of die vraag hier wel of niet gesteld mag worden. Voor diegenen ; alleen de vraag beantwoorden en niet iemand afkraken omdat de vraag JULLIE niet past

diumenge
door diumenge Nov 22, 2019 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En ik lees dit met verbazing...

ma
door malhy2 Dec 14, 2019 om 17:13
309 Antwoorden / 13 Vragen

Helaas dat is praten tegen dovemansoren.
Er zitten mensen op dit forum die leven om andere mensen af te branden en overal op MOETEN antwoorden. Nee beter gezegd die op elk bericht moeten reageren.

Patriciaadelheid
door Patriciaadelheid - Nov 22, 2019 om 17:04
9 Antwoorden / 1 Vragen

Bijzonder onsympathiek van betrokken restaurant. Zet het op facebook en nagel ze aan de schandpaal.
Of aardiger: de groep haalt geld op voor de 60 euro en maakt er actie van de in het openbaar aan het restaurant te geven mert de vermelding dat de gast nog leeft.......

diumenge
door diumenge Nov 22, 2019 om 19:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is tegenwoordig de moraal hè, zonder beide kanten van het verhaal te kennen direct het bedrijf op social media aanpakken. Sneu en middeleeuws gedrag.

ne
door neodutchio Nov 22, 2019 om 20:40
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Het restaurant is niets verplicht Patricaadeheid. Op basis van fatsoen en moraal iemand aan de schandpaal nagelen is niet netjes.

panter22
door panter22 - Nov 22, 2019 om 17:28
6599 Antwoorden / Vragen

Nog even voor de duidelijkheid.
Het restaurant wilde de rekening voor 80 personen volledig betaald hebben.
Mogelijk op basis van een afgesproken prijs.
Vervolgens deelde de vereniging de rekening door 80 personen en bracht de €60 bij ts in rekening, ondanks de hartaanval in het restuarant.
Dus je kunt niet alleen wijzen naar het restaurant, maar ook de vereniging had anders kunnen beslissen.

dm
door dmv - Nov 22, 2019 om 19:23
71 Antwoorden / 11 Vragen

Wat ik begrijp is dat de vereniging een offerte voor 80 leden was overeengekomen. De factuur daarvoor is nu door het restaurant vverstuurd. De vereniging incasseert nu bij u 60 euro. Ik vind dat de vereniging hierin toch ook wel meer voor zijn leden had mogen opkomen en dit op zich had mogen nemen. Had u immers wel gegeten dan was de prijs toch gelijk gebleven voor ze?

Pi
door PimJoris - Nov 25, 2019 om 16:36
78 Antwoorden / Vragen

Ja, op zich is dat normaal: er zijn kosten gemaakt. Een beetje inlevingsvermogen en souplesse zou het restaurant echter wel gesierd hebben. Ik hoop voor het echtpaar ze daar niet te lang bij stil blijven staan. Er zijn belangrijker dingen. En wilt u persé er werk van maken. Schrijf dan op persoonlijke titel een brief aan de eigenaar waarin u uw verbazing en teleurstelling uitspreekt over de bekrompen, weinig empathische handelwijze. Of het vergoeding oplevert, geen idee
En als het écht om die 60euro gaat...  78 man bleven over.. iedereen één euro....???Dan heeft u naast compensatie van het bedrag voor de patiënt en zijn vrouw genoeg voor ook nog een mooie bos bloemen voor beterschap en als troost voor het gemiste etentje.

bu
door burgos - Nov 25, 2019 om 17:01
96 Antwoorden / 7 Vragen

Niet mee levend van dat bedrijf,maar ze doen helemaal niets verkeerd.
De toko moet draaien ,en ja,gereserveerd he ze hadden er andere betalende
gasten aan tafel kunnen zetten.

ma
door malhy2 - Dec 14, 2019 om 17:09
309 Antwoorden / 13 Vragen

Slechte recentie schrijven op google en tripadvisor.
Verder tegen iedereen dit verhaal vertellen die het wil horen.