J
door J T Seesink Apr 22, 2023 om 10:01
Vakantie & reizen

Vakantie

Ik heb in November een pakket reis geboekt bij (Tui in Roosendaal) compleet inclusief comfort klasse.
Nu kreeg ik vorige week een mail met daarin de  vermelding dat er een vlucht wijziging was.
Er waren in dat toestel minder comfort klasse stoelen werd er gemailt.
Bij navraag op het reisburo vertelden ze mij dat er helemaal geen comfort klasse stoelen aanwezig zijn.
De onkosten van de comfort klasse stoelen hebben ze met mij al verrekend.
Nu is mijn vraag als men deze reis zo verkoopt in November aan mij,kan Tui dan zo maar zeggen zonder er een compensatie tegenover te stellen dit is het.
Een kleine compensatie zou toch op zijn plaats zijn denk ik..

2666 6 Rapporteer

sira
door sira - Apr 22, 2023 om 10:07
2354 Antwoorden / 24 Vragen

De extra kosten van de comfort klasse stoelen zijn toch al verrekend met u?

Welke compensatie had u zelf dan nog meer in gedachten?

getty
door getty - Apr 22, 2023 om 10:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

U heeft het extra betaalde zonder gezeur teruggekregen. Meer schade heeft u niet.
Dus nee, u heeft nergens anders recht op.

mahadma
door mahadma - Apr 22, 2023 om 10:19
11559 Antwoorden / 51 Vragen

Als er in dat vliegtuig, niemand weet welk vliegtuig u krijgt, geen comfort stoelen zijn, en tui dat al met u verrekend heeft, dan heeft u alleen gedurende de vlucht van een paar uur wat minder comfort. Dit ongemakje zal toch niet uw hele vakantie verstoren. Als er een "vergoeding" zou komen is dat hooguit een paar tientjes. Ik neem aan dat u toch ook wat fooi achterlaat op uw hotelkamer voor de schoonmaak. Zie de zonnige kant en niet dit toch al luxe vorm van reizen.

tenormin
door tenormin - Apr 22, 2023 om 12:17
16841 Antwoorden / 108 Vragen

Prima geregeld door TUI Roosendaal. U gaat nu ietsje minder confortabel reizen, met in de wetenschap dat het door u teveel betaalde reeds in de pocket zit. Welke compensatie had u in gedachte? Ik zero, eerlijk gezegd.

rj
door rjw - Apr 22, 2023 om 15:58
3273 Antwoorden / 5 Vragen

Stel je overigens niet teveel voor van "comfortklasse". Meestal is het niet meer dan een paar centimeter extra beenruimte. Het is vaak goedkoper om gewoon een beetje extra te betalen voor een plek bij de nooduitgang. Dan heb je pas echt veel ruimte.

ro
door ronny530 - Apr 23, 2023 om 10:19
2789 Antwoorden / 41 Vragen

U bent al voor het niet beschilkbaar zijn gecompenseerd dat had niet u niet hoeven doen en had de pakketreis kunnen annuleren. Blijkbaar bent u toch met met de compensatie akkoord gegaan en dat maakt dat u geen recht op een soort van ongemaksvergoeding heeft. M.i. wil u dolgraag op vakantie en alsnog probeert uit de wijziging een slaatje te slaan.