Joke
door Joke Mar 28, 2020 om 19:35
Vakantie & reizen

Vakantie annuleren

Wij hebben een familiehuis geboekt voor een weekend van 28 mei 2020. Wij wilde dat een jaar opschuiven maar dan moesten we 900 euro extra betalen. Nu hebben we het gecanceld en zijn we de borg van 370 euro kwijt, mag dit.
vriendelijke groeten Luuk Divendal

5743 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 28, 2020 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het zo in de voorwaarden staat, ja dan mag dat.

tijger1
door tijger1 - Mar 28, 2020 om 19:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

u hebt toch geannuleerd? Dat kost geld.

Ka
door Kassagebruiker - Mar 28, 2020 om 20:33
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mag dit? Ja, U heeft gecanceld, dus U bent de borg kwijt. Er is niet gecanceld door de verkoper/verhuurder.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2020 om 11:25
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Volgens Europees recht, ik verwijs naar een artikel met een uitspraak van een hoogleraar consumentenrecht in 'de Telgraaf' pag. T30 d.d. 28 maart jl. dat zowel de reiziger als de reisorganisaator de overeenkomst kan beëindigen als door overmacht de reis niet volgens deverwachtingen van de reiziger kan worden uitgevoerd. De reisorganisator moet dan volgens die hoogleraar, de kosten volledig terugbetalen in geld en binnen 14 dagen. Wie er echt op staat om het geld terug te krijgen kan de juridische weg kiezen en middels een aangetekende brief de reisorganisatie in gebreke stellen Daarna vogt dan een incassotraject In het uiterste geval kan men het faillissement aanvragen.

Nu is het wel zo naar mijn mening dat indien velen dat gaan doen de reisorganisator binnen de korste keren werkelijk failliet zou gaan en daar heeft dan niemand iets aan omdat er dan weinig of niet 'te halen' zal zijn.

In uw geval is aan de orde dat u een tegenbofd heeft gekregen om de reis uit te stellen maar dat u dan wel € 900,00 meer zou moeten betalen en dat is m.i. zeer onredelijk. Het lijkt er dan erg op dat men daarmee de schade van nu compenseert.

Maar zal indien u nu gaat procedren er naar mijn mening toch een uitspraak komen dat u onvoldoende redenen had om nu te annuleren omdat u de reis wel degelijk zou kunnen maken en dan uisluitend er een uitspraak zou komen over het al of niet onredelijk zijn van de verhoging met € 900,00. Kort samengevat: dat is m.i.het enige waarover u jurisch zou kunnen handelen. Zie voor voorbeeldbrieven o.a. https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/voorbeeldbrieven/overzicht of https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/

rj
door rjw Mar 29, 2020 om 18:07
3293 Antwoorden / 5 Vragen

Niet relevant in dit geval. Als het huis beschikbaar is kan TS er gewoon heen en heeft de verhuurder geleverd wat geleverd moest worden.

tijger1
door tijger1 Mar 29, 2020 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hetemietkreeft

Het gaat over het huren van een familiehuis.

Iv
door Ivo W Mar 29, 2020 om 23:33
737 Antwoorden / Vragen

Heel verhaal wat niet van toepassing is. Er is geen reis geboekt maar slechts een vakantieverblijf gehuurd.

deexpert
door deexpert Mar 30, 2020 om 23:04
104 Antwoorden / 2 Vragen

Heremietkreeft, zoek even op Recron voorwaarden, waarom zijn die er dan.

Je antwoord is onjuist.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 31, 2020 om 11:03
16887 Antwoorden / 202 Vragen

@DEEXPERT? Ik citeer (ook als jurist) uitpraken van eenReisRecht jurist en een Hoogleraar consumentenrecht die zich baseren op Europees recht en m.i. zeker expert zijn op dit gebied. En hoe u er als expert ook overdenkt: als iemend het niet eens is met welke gang van zaken dan ook of indien naar diens mening voorwaarden niet worden nageleefd, dan is de enigste weg een juridische (of een geschillencommissie als voorportaal).

aurora1
door aurora1 - Mar 29, 2020 om 18:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat mag. U annuleert zelf toch? Zie de voorwaarden.

ne
door neodutchio - Mar 29, 2020 om 18:16
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Waarom hebt u geannuleerd?

marita5
door marita5 - Mar 29, 2020 om 18:36
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Halo Joke ,

Kan ik de losse accommodatie of het ticket kosteloos annuleren?

Gaat uw vlucht nog, maar wilt u zelf niet meer gaan? Of is uw accommodatie nog beschikbaar, maar wilt u zelf niet meer gaan of kunt u er niet meer komen? Dan kan de aanbieder de dienst nog leveren, alleen maakt u er geen gebruik meer van. Of u in dat geval kosteloos mag annuleren is afhankelijk van de voorwaarden. Vooral in voorwaarden van accommodaties staat soms dat u nog tot kort voor uw komst kosteloos mag annuleren. Als de voorwaarden dit recht niet geven, kan het zijn dat u uw geld niet terugkrijgt. Neem contact op met de accommodatie of de luchtvaartmaatschappij om te vragen of u geld terugkrijgt en hoe veel. Mogelijk biedt de aanbieder u een voucher aan. Het kan verstandig zijn om die te accepteren (zie vraag 3 en 4).

Krijgt u geen geld of voucher terug? Maar hebt u een reisverzekering? Bekijk dan ook wat die vergoedt. Het Verbond van Verzekeraars geeft antwoord op vragen over uw verzekering en het coronavirus.

Is uw accommodatie nog wel beschikbaar, maar zijn alle faciliteiten die erbij horen dicht? Dan kunt u op grond van de wet ook een deel van uw geld terugvragen. De accommodatie levert immers niet meer alles waar u voor betaalde.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus

mo
door mof - Mar 30, 2020 om 12:39
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, als dit zo in de voorwaarden staat dan mag dat, u  bent een overeenkomst aangegaan waar ws ontbindende voorwaarden in staan. Het kan zelfs zijn dat de borg niet voldoende is. Vaak bent u de helft of zelfs het hele huurbedrag schuldig afhankelijk van wanneer u afzegt.

koekeloer
door koekeloer - Mar 30, 2020 om 13:05
562 Antwoorden / 19 Vragen

Heee Luuk en Joke, leuk om jullie hier nu eens te ontmoeten.
Groet, Jan, Plonie

jhogaarts
door jhogaarts - Mar 30, 2020 om 13:09
101 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit zelf annuleren

1paul
door 1paul - Mar 30, 2020 om 14:37
3188 Antwoorden / 0 Vragen

ja, u heeft geannuleerd...