Fr
door Fredjuh May 31, 2021 om 18:21
Vakantie & reizen

Vakantie in denemarken kan doorgaan volgens sol og strand maar met quarantaine,

Ik heb een vakantiehuis gehuurd via dansk.nl in 2020 dit ging niet door door corrona,  voucher gekregen en voor dit jaar een ander huis gehuurd.
Nu zegt Sol og strand dat ik gewoon naar Denemarken kan komen met een quarantaine van 10 dagen dus geen geld ontvang als we niet komen.
Mag dit???
Dansk.nl is vorig jaar gestopt en zegt niets te kunnen doen want het is niet hun verantwoording omdat zij alleen bemiddelde.

1383 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 31, 2021 om 18:28
11590 Antwoorden / 51 Vragen

kunt naar Denemarken, echter met quarantaine, dus zij kunnen aan hun kant de huur door laten gaan. Het reizen staat buiten de huur.

rj
door rjw - May 31, 2021 om 18:46
3294 Antwoorden / 5 Vragen

Op dag 4 van je quarantaine mag je opnieuw een PCR test doen en als die negatief hoef je niet meer in quarantaine.

Effectief praat je dan maar om 3 dagen van je vakantie in quarantaine en dan proberen zo vroeg mogelijk op dag 4 een test doen. Als het een vrijstaand vakantiehuis is, is het te doen lijkt me. Je kunt wel gewoon in de tuin verblijven. Slechts een kwestie van voldoende eten en drinken meenemen. Een hotelkamer zou wat dramatischer zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 31, 2021 om 18:48
2119 Antwoorden / Vragen

Zelf boeken en zelf alles regelen is goedkoper, totdat je ook zelf de problemen op moet lossen. Ze hebben gelijk, het is niet de verantwoordelijkheid van de verhuurder of u in quarantaine moet, u kunt immers ook tijdig vertrekken. Kunt u niet in het huisje in quarantaine? Houdt u aub ook rekening met eventuele beperkingen op uw reisverzekering.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 31, 2021 om 19:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt gewoon naar dat huis. Dat u in qurantaine zou moeten is niet hun probleem, u hebt tenslotte weer geboekt.

tenormin
door tenormin - May 31, 2021 om 19:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Dansk.nl heeft zich gehouden aan de nu geldende maatregelen. U heeft voucher gekregen. Plus u zit in een apart huis. Neem aan dat, na, wat @rjw al schrijft, de pcr test het goed mogelijk is, men ook in Denemarken naar een winkel mag gaan om eten enz. te kopen. Tja, de mogelijkheden zijn overal nog wat moeizaam met het zich verplaatsen om alles te bezoeken wat u wilde. Met een beetje improviseren bent u toch een tijdje uit uw "eigen omgeving", probeer er maar uit te halen wat erin zit. Succes en... plezier gewenst.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 31, 2021 om 19:42
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Met het Prik Certificaat  zullen vele landen alles weer vrij geven,  Juli word krap...  Augustus vermoedelijk Quarantaine  afgeschaft.