ronald138
door ronald138 Jul 4, 2004 om 14:19
Vakantie & reizen

Vakantie in Duitsland

Ik ben op zoek naar een leuk vakantie plaats of omgeving in Duitsland waar overdag wat te zien is en s'avonds leuk uit kunt gaan. Ik ben al regelmatig naar Cochem aan de moezel geweest maar ik wil wel eens wat anders zien.Wie heeft er een suggestie of goede of leuke ervaring ?

1010 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 4, 2004 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Persoonlijk ken ik niet veel plaatsen in Duitsland met leuke bezienswaardigheden. Wat in ieder geval leuke plaatsen met bezienswaardigheden zijn, zijn de soms kleine steden langs de rijn. Maar ook steden als Keulen, Munchen, Stuttgart, Dresden en Berlijn hebben leuke bezienswaardigheden! MVG

ve
door verwijderd - Jul 5, 2004 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij gaan met de familie dit jaar naar de Bodensee, dit schijnt een hele leuke omgeving te zijn met het grootste binnenmeer van europa en een bergachtige en afwisselende omgeving.

Het is wel moeilijk om een huisje of hotel te regelen omdat het aanbod laag is.

ve
door verwijderd - Jul 5, 2004 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat dat uitgaan betreft: daar weet ik niet zoveel van af. Hangt ook af van hoe oud je bent, of je naar disco, of meer ouderwets uitgaan als theater wilt. Zoals in ieder land is daarvoor de grote stad het beste reisdoel. Ook universiteitssteden  als Heidelberg, Keulen, Münster (dichtbij) hebben natuurlijk wel nachtleven. Overdag wat te zien: ook Heidelberg, bovendien mooie omgeving. in de Harz (wel vrij nat) Goslar, Hahnenklee (toeristisch); het Zwarte Woud: Titisee (toeristisch, meertje), Freiburg (stad zoals Utrecht); de Oostzeekust met het eiland Rügen (rustiger en ietwat alternatief), de steden Hamburg (uitgaans-leven) , Lübeck (oude Hanzestad), Stralsund (oude kerken); evt. uitstapje naar Stettin in Polen.  In het zuiden München (musea, uitgaan in Schwabing), Garmisch-Partenkirchen (Alpen, bergwandelen, duur);  en dan natuurlijk DE stad in Duitsland waar veel gebeurt en nog meer te zien is: Berlijn.

Ook leuk vanuit Heidelberg , ca 100 km oost: Rothenburg ob der Tauber, klein schilderachtig maar druk toeristisch stadje, mooie kerk,  veel Japanners e.d., aan toeristische autoroute Romantische Strasse.

Dat is wat ik er van weet.

Veel vakantieplezier!

ve
door verwijderd - Jul 5, 2004 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo,

ik weet niet of je met kleine kinderen gaat, mocht dat ik geval zijn heb ik een tip op een camping met manege in Zwergen. Dat ligt 25km ten noord-westen van Kassel. Ook leuk is de omgeving van Hameln en dan de camping in Halvestorf met leuk zwembad. heb je al wat grotere kinderen is het interessant in de buurt van Neurenberg en dan op de camping bij Erlangen. nadeel hier is dat het een doorreiscamping is. Dichter bij huis kun je naar de stadscamping in Muenster veel historische plaatsen camping op fietsafstand van de binnenstad hele goede camping hoog gedecoreerd. mocht je nog meer willen weten kun je ook kontakt met mij opnemen.(ik werk niet voor een duitsverkeersburo) ik ben er opgegroeid.

mvrgr, freek

ve
door verwijderd - Jul 5, 2004 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je van kleine plaatsjes houdt: Rotenburg aan de Tauber is heel leuk voor een paar dagen en niet zo ver. Dan kun je de Romantische route een stuk volgen. De omgeving van Fussen en de kastelen van Wilhelm II, Fussen ligt helemaal in het zuiden, is druk maar in de omgeving zijn dorpen. De omgeving van Kassel, de Wilhelmshohe met zijn beroemde waterwerken en kastelen, het is de omgeving van de gebroeders Grimm. Kassel is 3,5 uur rijden. Niet in Kassel logeren maar in plaatsjes in de omgeving is mijn advies. De Bodensee vond ik ook geweldig mooi en dan is er altijd nog het beroemde Zwarte woud. Veel plezier!

ve
door verwijderd - Feb 26, 2005 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

een fijne omgeving is Bodemzee veel te zien en ook in plaatsen als Friedrichshafen , Ravensburg goede uitgaan mogelijkheden.

Campings of gasthofen zijn er voldoende en voor redelijke prijzen

ve
door verwijderd - Aug 9, 2013 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

NEDERLANDERS TANKEN MASSAAL OVER DE GRENS.
MAAR WORD ER NIET VERGETEN DAT DUITSERS MASSAAL NAAR NEDERLAND GAAN OM DIESEL TE TANKEN?

ve
door verwijderd - Aug 9, 2013 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

als het nog duurder word dan ruim ik de auto op
en het is geen wonder dat automobilisten weg rijde zonder te betalen.dat zijn geen dieven .
maar de overheid wel ik heb er geen goed woord voor over en het is niet de brandstof
maar alles het zijn dieven in den haag zelf zitten ze goed met een dik salaris het woord tijd dat heel nederland alles plat gaan goien