ES
door ESVDR Oct 3, 2023 om 19:16
Vakantie & reizen

Vakantie madeira geschikt?

Hallo allemaal, ik wil op vakantie naar madeira maar kan niet heel lang wandelen. Kan iemand me adviseren of Madeira dan wel geschikt is voor mij? ik wil wel wat ondernemen maar niet uren wandelen. Zijn er ook activiteiten en bezienswaardigheden die ik kan genieten zonder lange wandelingen te hoeven maken? En welke plek op madeira moet ik dan kiezen? Alle tips worden gewaardeerd.

1937 4 Rapporteer
sjjoppy
door sjjoppy - Oct 3, 2023 om 19:49
7225 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is  dit   iets voor u.

sira
door sira Oct 3, 2023 om 20:21
2380 Antwoorden / 24 Vragen

Mooie pagina zeg

tenormin
door tenormin Oct 3, 2023 om 22:25
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Goede site heb je gevonden @ sjjoppy. Want 'niet lang wandelen' is voor ons rekbaar. Ik kan b.v. niet wandelen. Maar zie dus ook je met een auto laten vervoeren en mooie dingen te zien.

Ja
door JannyBoe - Oct 4, 2023 om 08:05
531 Antwoorden / Vragen

Hallo, er zijn veel wandelingen langs de levadas van Madeira. Die wandelingen langs irrigatiekanaaltjes zijn erg fraai en gelukkig nooit stijl.
Ze zijn er in allerlei lengtes. Als u niet te veel wilt wandelen kunt u ook met de auto (of de bus) op fraaie plekken komen. Je hebt een leuke markt in Funchal.
En de markt in Santo de Serra is een echte aanrader. Gezellig en heel lokaal. Je kunt er zelf heenrijden (pittig tochtje) of vanuit Funchal een busje nemen.
Het is een schitterend eiland, echt een aanrader weet ik uit ervaring.
Één ding: het eiland is groen en dat is niet zo maar ;)  Als u kunt plannen is een jaargetijde met weinig neerslag (juni-november) de beste keuze.
Veel plezier!

Br
door Brtt6 - Oct 6, 2023 om 20:28
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn ook veel kleine wandelroutes voor minder ervaren wandelroutes. En anders kan je naar de stad of strand als je niet wilt wandelen. er is genoeg te doen op madeira. Qua plek is Calheta of Funchal goed. anders moet je kijken op https://vakantiesmadeira.nl/