gumo
door gumo Apr 30, 2014 om 12:33
Vakantie & reizen

Vele tussentijdse vluchtwijzigingen, kan dat?

Ruim een half jaar geleden hebben we -via Tix.nl- een vlucht vanaf Amsterdam naar Lilongwe, Malawi geboekt, met een overstap in Frankfurt. Sinds die tijd hebben we al 4 keer een vluchtwijziging doorgekregen van de luchtvaartmaatschappij Ethiopian Airlines. (Via Tix). Het komt erop neer dat we nu 3 tussenstops maken, zowel op heen- als terugreis en dus 5 keer stijgen en dalen per vlucht! Zo stoppen we voor technisch onderhoud in Rome, Malawi zelf en op de terugreis ook in Malawi en Saudi Arabië. Kan dit allemaal zo maar?

4693 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

sw
door swat1500 - Apr 30, 2014 om 12:46
3790 Antwoorden / 0 Vragen
0

Tja, het is kennelijk geen winst gevende route en dan moeten dit soort maatschappijen iets om inkomsten te generen of kosten te besparen.
Kennelijk is besloten een aantal vluchten samen te voegen. U heeft betaald om van A naar B gevlogen te worden. Zolang dat gebeurd kunt u eigenlijk niet klagen.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2014 om 14:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo gumo,

.....Kan dit allemaal zo maar? ......

Tja, lowcost maatschappij.

Lees de info van Consuwijzer hier.

Met vr.gr.

gumo
door gumo - Apr 30, 2014 om 14:59
39 Antwoorden / 28 Vragen
0

edrick3: Ethiopië mag dan een arm land zijn, zijn gerenommeerde vliegmaatschappij is niet bepaald lowcost. Het betreft hier een normale lijnvlucht (geen charter) en deze maatschappij is de enige die op deze bestemming, op de betreffende data vliegt. We hebben het niet over Easyjet en een bedrag van € 2100,- is geen kattenpis. Wij hebben in principe gekozen voor een vlucht via Frankfurt (rechtstreeks is niet mogelijk) maar 3 extra tussenstops naderhand vind ik toch wel veel.

edrick3
door edrick3 - Apr 30, 2014 om 18:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@gumo,

.....Ethiopië mag dan een arm land zijn, zijn gerenommeerde vliegmaatschappij is niet bepaald lowcost. ....

OK, mijn fout.

En kan me levendig voorstellen dat je baalt van al die tussenstops; kost een hoop extra reistijd!
Maar blijkbaar zien ze geen andere mogelijkheid.
Al eens bij Tix.nl geïnformeerd?

In ieder geval een goede vlucht gewenst.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Apr 30, 2014 om 18:58
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook een gerenommeerde maatschappij moet naar de kosten kijken. En als het niet vol genoeg zit dan zullen ze dit soort dingen doen om te voorkomen dat ze met verlies vliegen.

bo
door bornsol - May 2, 2014 om 11:30
133 Antwoorden / 35 Vragen
0

Transavia doet dat ook,rechtstreeks geboekt lijnvlucht A,dam- Mallaga 19-07-2014 vertrek 07.00 uur,per mail uw vlucht is gewijzigd naar 16.15 uur ons excuus daarvoor,geen opgave van de rede gemeld

gumo
door gumo - May 2, 2014 om 14:09
39 Antwoorden / 28 Vragen
0

Wat mij nog het meest frustreert, is het feit dat we expres lang vooruit hebben geboekt om alle opties te kunnen bekijken wat vluchten betreft en hebben gekozen voor een vlucht met de minste stop overs (alleen Frankfurt). Hiervoor moesten we wel meer betalen dan voor een ticket met meer overstappen maar dat hadden we er graag voor over gezien het reisgemak. Hiervan is nu niets meer over. Om van de risico's op verloren bagage maar te zwijgen! We moeten steeds in andere toestellen! We balen echt verschrikkelijk. :(

sc
door screbbeltje12 - May 2, 2014 om 19:05
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

In 2011 boekten we een reis naar Kreta; duur van de vlucht vanaf Schiphol 3,5 uur
Twee weken voor vertrek kregen we te horen dat we een tussenlanding in Antalya zouden maken, er waren twee vluchten om economische redenen gecombineerd.
Duur van de vlucht nu 6,5 uur!!
De reisorganisatie vond dit maar gewoon, dus heb ik geklaagd bij de geschillencommissie: ik wilde wel eens weten of dit zomaar kan.
Uitspraak van de commissie: Ja hoor dit mag allemaal , want ergens in de kleine lettertjes staat dat de route en duur van de vlucht af kan wijken en een verdubbeling vindt deze commissie nog steeds aanvaardbaar en zeker geen reden voor kosteloos annuleren en/of compensatie.
NB We hadden extra pech, het was heel slecht weer boven Antalya ,veel turbulentie en een vervelende landing, we mochten niet uit het vliegtuig, maar moesten zonder eten of drinken en zonder gebruik te mogen maken van de toiletten op onze stoel blijven zitten een uur lang tot we weer opstegen .( Het reisbureau had gezegd dat we in Antalya konden gaan eten )
Volgende keer via Madrid naar Parijs of via Moskou naar Berlijn?
In de luchtvaart is de klant beslist geen koning

bo
door bornsol - May 2, 2014 om 20:44
133 Antwoorden / 35 Vragen
0

[quote=screbbeltje12 schreef op vrijdag 2 mei 2014, 19:05]In 2011 boekten we een reis naar Kreta; duur van de vlucht vanaf Schiphol 3,5 uur
Twee weken voor vertrek kregen we te horen dat we een tussenlanding in Antalya zouden maken, er waren twee vluchten om economische redenen gecombineerd.
Duur van de vlucht nu 6,5 uur!!
De reisorganisatie vond dit maar gewoon, dus heb ik geklaagd bij de geschillencommissie: ik wilde wel eens weten of dit zomaar kan.
Uitspraak van de commissie: Ja hoor dit mag allemaal , want ergens in de kleine lettertjes staat dat de route en duur van de vlucht af kan wijken en een verdubbeling vindt deze commissie nog steeds aanvaardbaar en zeker geen reden voor kosteloos annuleren en/of compensatie.
NB We hadden extra pech, het was heel slecht weer boven Antalya ,veel turbulentie en een vervelende landing, we mochten niet uit het vliegtuig, maar moesten zonder eten of drinken en zonder gebruik te mogen maken van de toiletten op onze stoel blijven zitten een uur lang tot we weer opstegen .( Het reisbureau had gezegd dat we in Antalya konden gaan eten )
Volgende keer via Madrid naar Parijs of via Moskou naar Berlijn?
In de luchtvaart is de klant beslist geen koning

jpm
door jpm - May 5, 2014 om 11:26
820 Antwoorden / 28 Vragen
0

Ik denk dat als er een meerprijs is gevraagd om comfortabel met maar één tussenstop te kunnen vliegen, dag men het verschil van die meerprijs weer terug zou moeten geven als dat comfort naderhand verdwijnt door de veranderingen. Heeft u de maatschappij daarop gewezen en dat bedrag teruggevraagd?

gumo
door gumo - May 5, 2014 om 13:17
39 Antwoorden / 28 Vragen
0

@jpm: wij hebben inderdaad contact opgenomen hierover, en de enige optie is om op andere dagen te vliegen - als er plek is op de betreffende vluchten- , of helemaal niet vliegen en geld terug vragen. Beide is voor ons geen optie omdat wij gebonden zijn aan de data waarop wij worden verwacht voor ons vrijwilligerswerk in Malawi. Alles is daar al geregeld voor wat betreft onderdak en maaltijden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ke
Kees Velker - May 3, 2024 om 17:47
Auto & vervoer
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend

Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer

Pe
Pedro Harmsen - May 3, 2024 om 17:16
Garantie & verzekeringen

Niet geïndexeerde begrafenisverzekering

Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer