Vele tussentijdse vluchtwijzigingen, kan dat?
Ruim een half jaar geleden hebben we -via Tix.nl- een vlucht vanaf Amsterdam naar Lilongwe, Malawi geboekt, met een overstap in Frankfurt. Sinds die tijd hebben we al 4 keer een vluchtwijziging doorgekregen van de luchtvaartmaatschappij Ethiopian Airlines. (Via Tix). Het komt erop neer dat we nu 3 tussenstops maken, zowel op heen- als terugreis en dus 5 keer stijgen en dalen per vlucht! Zo stoppen we voor technisch onderhoud in Rome, Malawi zelf en op de terugreis ook in Malawi en Saudi Arabië. Kan dit allemaal zo maar?
Tja, het is kennelijk geen winst gevende route en dan moeten dit soort maatschappijen iets om inkomsten te generen of kosten te besparen.
Kennelijk is besloten een aantal vluchten samen te voegen. U heeft betaald om van A naar B gevlogen te worden. Zolang dat gebeurd kunt u eigenlijk niet klagen.
edrick3: Ethiopië mag dan een arm land zijn, zijn gerenommeerde vliegmaatschappij is niet bepaald lowcost. Het betreft hier een normale lijnvlucht (geen charter) en deze maatschappij is de enige die op deze bestemming, op de betreffende data vliegt. We hebben het niet over Easyjet en een bedrag van € 2100,- is geen kattenpis. Wij hebben in principe gekozen voor een vlucht via Frankfurt (rechtstreeks is niet mogelijk) maar 3 extra tussenstops naderhand vind ik toch wel veel.
@gumo,
.....Ethiopië mag dan een arm land zijn, zijn gerenommeerde vliegmaatschappij is niet bepaald lowcost. ....
OK, mijn fout.
En kan me levendig voorstellen dat je baalt van al die tussenstops; kost een hoop extra reistijd!
Maar blijkbaar zien ze geen andere mogelijkheid.
Al eens bij Tix.nl geïnformeerd?
In ieder geval een goede vlucht gewenst.
Met vr.gr.
Ook een gerenommeerde maatschappij moet naar de kosten kijken. En als het niet vol genoeg zit dan zullen ze dit soort dingen doen om te voorkomen dat ze met verlies vliegen.
Transavia doet dat ook,rechtstreeks geboekt lijnvlucht A,dam- Mallaga 19-07-2014 vertrek 07.00 uur,per mail uw vlucht is gewijzigd naar 16.15 uur ons excuus daarvoor,geen opgave van de rede gemeld
Wat mij nog het meest frustreert, is het feit dat we expres lang vooruit hebben geboekt om alle opties te kunnen bekijken wat vluchten betreft en hebben gekozen voor een vlucht met de minste stop overs (alleen Frankfurt). Hiervoor moesten we wel meer betalen dan voor een ticket met meer overstappen maar dat hadden we er graag voor over gezien het reisgemak. Hiervan is nu niets meer over. Om van de risico's op verloren bagage maar te zwijgen! We moeten steeds in andere toestellen! We balen echt verschrikkelijk. :(
In 2011 boekten we een reis naar Kreta; duur van de vlucht vanaf Schiphol 3,5 uur
Twee weken voor vertrek kregen we te horen dat we een tussenlanding in Antalya zouden maken, er waren twee vluchten om economische redenen gecombineerd.
Duur van de vlucht nu 6,5 uur!!
De reisorganisatie vond dit maar gewoon, dus heb ik geklaagd bij de geschillencommissie: ik wilde wel eens weten of dit zomaar kan.
Uitspraak van de commissie: Ja hoor dit mag allemaal , want ergens in de kleine lettertjes staat dat de route en duur van de vlucht af kan wijken en een verdubbeling vindt deze commissie nog steeds aanvaardbaar en zeker geen reden voor kosteloos annuleren en/of compensatie.
NB We hadden extra pech, het was heel slecht weer boven Antalya ,veel turbulentie en een vervelende landing, we mochten niet uit het vliegtuig, maar moesten zonder eten of drinken en zonder gebruik te mogen maken van de toiletten op onze stoel blijven zitten een uur lang tot we weer opstegen .( Het reisbureau had gezegd dat we in Antalya konden gaan eten )
Volgende keer via Madrid naar Parijs of via Moskou naar Berlijn?
In de luchtvaart is de klant beslist geen koning
[quote=screbbeltje12 schreef op vrijdag 2 mei 2014, 19:05]In 2011 boekten we een reis naar Kreta; duur van de vlucht vanaf Schiphol 3,5 uur
Twee weken voor vertrek kregen we te horen dat we een tussenlanding in Antalya zouden maken, er waren twee vluchten om economische redenen gecombineerd.
Duur van de vlucht nu 6,5 uur!!
De reisorganisatie vond dit maar gewoon, dus heb ik geklaagd bij de geschillencommissie: ik wilde wel eens weten of dit zomaar kan.
Uitspraak van de commissie: Ja hoor dit mag allemaal , want ergens in de kleine lettertjes staat dat de route en duur van de vlucht af kan wijken en een verdubbeling vindt deze commissie nog steeds aanvaardbaar en zeker geen reden voor kosteloos annuleren en/of compensatie.
NB We hadden extra pech, het was heel slecht weer boven Antalya ,veel turbulentie en een vervelende landing, we mochten niet uit het vliegtuig, maar moesten zonder eten of drinken en zonder gebruik te mogen maken van de toiletten op onze stoel blijven zitten een uur lang tot we weer opstegen .( Het reisbureau had gezegd dat we in Antalya konden gaan eten )
Volgende keer via Madrid naar Parijs of via Moskou naar Berlijn?
In de luchtvaart is de klant beslist geen koning
Ik denk dat als er een meerprijs is gevraagd om comfortabel met maar één tussenstop te kunnen vliegen, dag men het verschil van die meerprijs weer terug zou moeten geven als dat comfort naderhand verdwijnt door de veranderingen. Heeft u de maatschappij daarop gewezen en dat bedrag teruggevraagd?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Audi etron... dure auto... maar.. kwalitatief uitermate teleurstellend
Dure EV gekocht. Audi RS Etron GT, Leuke auto, maar veel problemen. Na problemen met de verwarming (in de winter viel de verwarming uit, helaas geen verwarming, handschoenen aan om zonder bevroren vingers te sturen) nu recent drie keer achter elkaar is de auto volledig stilgevallen. Tijdens het inhalen op de snelweg tijdens de drukke avondspits, viel de auto gewoon volledig uit. Via gevaarlijke ma ... Lees meer
Niet geïndexeerde begrafenisverzekering
Onlangs ontdekt: heb een begraf.verzek. van €908 (=2000 gulden) Stopgezet per 1-9-1970. Dus destijds door ouders bijeen gespaard met zuur verdiende centjes. De afgelopen 54! jaar hebben de diverse verzekeringsmaatschappijen hier gigantisch geld mee verdiend. Zie ik daar helemaal niets van terug? Allemaal misschien volgens de regeltjes, maar t blijft bizar! Is daar nog iets aan te doen, want ik v ... Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer