ag
door agnesnico Aug 21, 2008 om 11:26
Vakantie & reizen

Verandering vertrektijd binnen 24 uur

hallo,


wij hadden een vakantie geboekt vertrek 28-06 om 10.40 uur met onur air. wij werden de avond ervoor gebeld dat het vliegtuig stuk was en dat we pas om 20.30 uur zouden gaan. dit is ook gebeurd. de verklaring was het vliegtuig is stuk, maar de volgende dag bleek hij wel te hebben gevlogen alleen het vliegtuig was kleiner dus er konden minder mensen in, dus het werd een willekeur van wie wel mee mocht en wie niet. wij waren met z'n 7e dus werd gezegd grote groep ga maar later. toen we 'savonds op schip[hol waren zijn we 2 uur bezig geweest om in te checken want we stonden niet op de lijst.op schiphol kregen we advies om via euclaim een klacht in te dienen, dat hebben we gedaan, die zeiden direct u komt in aanmerking voor een vergoeding( tenslotte waren we wel een dag kwijt, we kwamen pas om 6 uur 'sochtends aan in het hotel). 2 weken later kregen we bericht dat ze niets konden doen, want onur air zat niet in nederland. dus helemaal niets.


nu is mijn vraag: weet iemand waar ik wel terecht kan? we hadden nl. voor vervoer gezorgd in de ochtend en die moesten we weer afzeggen. niet zo leuk als iemand zijn dienst heeft geruild voor jou,nu zijn we met de trein gegaan. en 1 dag minder vakantie

394 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aquarius
door aquarius - Aug 21, 2008 om 22:56
259 Antwoorden / 63 Vragen
0

Dag Agnes en Nico,


In de regel heeft men recht op een compensatie als de geboekte vlucht niet naar behoren is uitgevoerd.


Je krijgt echter geen compensatie als de luchtvaartmaatschappij zich kan beroepen op "buitengewone omstandigheden". In veel gevallen verschuilt een luchtvaartmaatschappij zich echter achter deze term om geen compensatie te hoeven uitkeren.


Kijk eens op www.euroclaim.nl. Zij weten van elk vliegtuig precies wat er is gebeurd en kunnen dan ook vaak aantonen dat er van een "buitengewone omstandigheid" geen sprake was. Daarnaast zijn hun juristen gespecialiseerd in de specifieke wetgeving over dit onderwerp en weten precies welke argumenten en feiten nodig zijn om met sukses een vergoeding uitbetaald te krijgen. Ze werken op "no cure, no pay" basis en ik zie op hun website dat ze bij een andere Turkse maatschappij en een Aziatiche, een claim hebben ingediend.


Sukses.


Sukses.

ag
door agnesnico - Aug 22, 2008 om 09:00
8 Antwoorden / 23 Vragen
0

hallo aquarius


bedankt voor de reactie,maar wij hebben  bij euclaim al een klacht ingedient en die kunnen niets voor ons doen, omdat onur air geen kantoor in nederland heeft. we kunnen alleen een klacht indienen bij inspectie verkeer en waterstaat, maar dan kom je op de grote hoop en word er toch niets aan gedaan. onurair beroept zich dan op overmacht. Wij vroegen ons af of er nu nergens iets is waar onze klacht dan wel behandeld wordt. Turkije staat erom bekend dat ze klachten heel makkelijk afdoen met ""overmacht"".dus ze kunnen maar doorgaan met dit soort zaken. Misschien dat iemand anders ookzoiets heeft meegemaakt?


bedankt

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Campingguest
Campingguest - Jun 18, 2024 om 21:50
Vakantie & reizen
Camping houtenhuisje geïmpregneerd hout binnen slaapkamers en bedden mag dat?

Camping houtenhuisje geïmpregneerd hout binnen slaapkamers en bedden mag dat?

Ik zit op een camping en heb een houtenhuisje wat bestaat uit geïmpregneerd hout, oke voor buiten. Alleen binnen zit het ook vol met geïmpregneerd hout waarvan de slaapkamers en bedden ook. Zelfs de kinder en peuter slaapkamers. Mag dit? En is dit niet slecht voor de gezondheid? Lees meer

Ka
Karlien1 - Jun 18, 2024 om 21:23
Winkels & webshops
Biologisch katoenen kleding, echt biologisch?

Biologisch katoenen kleding, echt biologisch?

Ik heb bij de C&A verschillende kledingstukken  gekocht met daar aan kaartjes dat het van biologisch katoen is gemaakt. 
Thuis keek ik in de labels binnenin de kledingstukken en daar staat in de beschrijving van het materiaal, 100% katoen. Hier staat niet bij dat het om biologisch katoen gaat.
Nu vraag ik me af of het wel echt biologisch katoenen kleding is, omdat alle andere biolo ... Lees meer

Am
Amuart - Jun 18, 2024 om 17:05
Winkels & webshops

Problemen met zichtgarantie bril

Eind 2022 meting voor bril gehad in optiekwinkel en begin 2023 bril met enkelvoudige glazen ontvangen. € 238 per glas. Vanaf begin aangegeven hier niet goed mee te kunnen zien. En ook verergering van zicht en hoofdpijn klachten.

Vaak gemeld ook per mail. Werd telkens aangegeven dat bril goed is. Uiteindelijk werd het geschoven op een hersen probleem, te hoge eisen aan gezichtsvermoge ... Lees meer