Ch
door Charlottecc Mar 24, 2023 om 21:16
Vakantie & reizen

Verborgen kosten bij boeken reis Vacanselect

Wij hebben een vakantie geboekt bij Vacanselect. Na betaald te hebben, kregen we de bevestiging in onze mail. Hierin werden extra kosten genoemd, voor airco (8 euro per dag) en verwarming (nog eens 8 euro per dag). Voor ons komt dit op een vakantie van twee weken, neer op meer dan twee honderd euro aan extra kosten. Als ik de klantenservice hierover bel, dan blijven zij herhalen, dat ik zelf met al hun voorwaarden akkoord ben gegaan, maar dit is niet waar, want deze extra kosten, kwamen tijdens het boekingsproces niet voren. Ook in de algemene voorwaarden, staan ze niet beschreven. Op mijn mails (inmiddels drie mails verstuurd) naar de klachtenservice, waarbij ik het verzoek indien om mijn boeking kostenloos te annuleren, wordt niet gereageerd. Wat kunnen we nog doen?

3761 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Mar 25, 2023 om 00:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Charlottecc ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .( neem contact op met ACM , scroll naar beneden )

https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/algemeen/prijzen-reizen-vakanties

Ch
door Charlottecc Mar 25, 2023 om 18:15
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip!! Ga ik doen!

marita5
door marita5 Mar 25, 2023 om 22:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

rj
door rjw - Mar 25, 2023 om 06:39
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn dit geen optionele kosten? Of moet je die nu al betalen?

ju
door juliomariner Mar 25, 2023 om 08:07
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Inderdaad lijken mij dit optionele kosten. Meestal staat er in de beschrijving van de reis, optioneel: airo 8 euro/dag ter plaatse te voldoen. etc. Dit is dus zoals er staat optioneel, je hoeft dat niet te gebruiken/boeken. Het ligt eraan waar je naar toe gaat in welk seizoen en hoe vaak/lang je op de kamer bent of je dit eigenlijk nodig hebt.

Ch
door Charlottecc Mar 25, 2023 om 18:10
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas geen optionele, maar verplichte kosten. Tijdens het boekingsproces, kwamen er ook optionele opties naar voren, zoals bedlinnen, maar daar stonden deze verplichtte kosten niet tussen, die kreeg ik pas voor het eerst te zien na het bevestigen van mijn boeking.

Gr
door Grunn1 - Mar 25, 2023 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Alle verplichte kosten moeten bij het boeken bekend zijn en gespecificeerd op de factuur staan.

De mogelijkheid om optionele zaken bij te boeken dienen ook vooraf bekend te worden gemaakt of in elke geval te worden vermeld.
Ook dient vooraf bekend te worden gemaakt als er ter plaatse nog verplichte kosten zijn met een prijs indicatie.

Ch
door Charlottecc Mar 25, 2023 om 18:14
Antwoorden / 1 Vragen

Deze verplichte en extra kosten, heb ik niet gezien tijdens het boekingsproces. Het gaat om kosten, die ter plekke op de camping betaald dienen te worden. De kosten zijn tijdens het boekingsproces niet zo in mijn beeldscherm verschenen en ik heb voor deze kosten nergens akkoord aangevinkt. Bij de klantenservice werd mij verteld, dat er onder het bedrag een knopje met details stond en als ik daar op had geklikt, dan had ik van deze kosten kunnen weten. Ik heb dit knopje echter niet gezien.

rj
door rjw Mar 25, 2023 om 19:04
3254 Antwoorden / 5 Vragen

Om welke camping en welke type accommodatie gaat het?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Mar 25, 2023 om 22:08
2039 Antwoorden / Vragen

Als je geschillencommissie reizen bevoegd is kunt u het "voor weinig" aanvechten en naar ik inschat ook winnen. Anders zou het wel eens een dure grap kunnen worden je gelijk te halen.

Ch
door Charlottecc Mar 26, 2023 om 09:46
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de tip!

drevil
door drevil - Mar 26, 2023 om 10:25
223 Antwoorden / 14 Vragen

Je zou toch zeggen dat je 1 van de 2 niet nodig hebt? Op dagen dat je de airco gebruikt, heb je doorgaans toch geen verwarming nodig en vise versa?

Ik denk dat het als volgt zit:

Voor 8 euro per dag, krijg je toegang tot de airco. Daarmee kan je verwarmen of koelen, afhankelijk van het seizoen.

Deze 8 euro is optioneel en dien je ter plaatse te betalen. Je kan per dag kiezen of je er gebruik van maakt. Zo werkte dat op onze laatste vakantie in iedergeval .
 Mischien dat je de eigen website van de accomodatie kan opzoeken, om te kijken of dit klopt.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Mar 26, 2023 om 17:22
2039 Antwoorden / Vragen

Hoewel speculatief lijkt mij dit een uitstekende verklaring voor het hele verhaal. Dan moet TS natuurlijk wel een essentieel detail uit z'n verhaal weggelaten hebben, dat er geen airco is toegezegd maar dat deze optioneel is, maar we weten allemaal hoe selectief het geheugen van mensen kán zijn als ze gelijk willen hebben. Afijn mocht deze wel zijn toegezegd en nu extra worden berekend, dan is het een simpele kwestie voor TS om zijn of haar gelijk te halen en anders ihvv beter lezen.

1paul
door 1paul - Mar 28, 2023 om 14:51
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als je de info goed leest dan staat bij elke kamer of dit erbij zit of dat je dit ter plekke kunt bestellen.

1 van de 2 gebruik je en niet alletwee tegelijk!!