Verborgen kosten bij boeken reis Vacanselect
Wij hebben een vakantie geboekt bij Vacanselect. Na betaald te hebben, kregen we de bevestiging in onze mail. Hierin werden extra kosten genoemd, voor airco (8 euro per dag) en verwarming (nog eens 8 euro per dag). Voor ons komt dit op een vakantie van twee weken, neer op meer dan twee honderd euro aan extra kosten. Als ik de klantenservice hierover bel, dan blijven zij herhalen, dat ik zelf met al hun voorwaarden akkoord ben gegaan, maar dit is niet waar, want deze extra kosten, kwamen tijdens het boekingsproces niet voren. Ook in de algemene voorwaarden, staan ze niet beschreven. Op mijn mails (inmiddels drie mails verstuurd) naar de klachtenservice, waarbij ik het verzoek indien om mijn boeking kostenloos te annuleren, wordt niet gereageerd. Wat kunnen we nog doen?

Hallo Charlottecc ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .( neem contact op met ACM , scroll naar beneden )
https://www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodaties/algemeen/prijzen-reizen-vakanties
Bedankt voor de tip!! Ga ik doen!

Graag gedaan , suc6
Zijn dit geen optionele kosten? Of moet je die nu al betalen?
Inderdaad lijken mij dit optionele kosten. Meestal staat er in de beschrijving van de reis, optioneel: airo 8 euro/dag ter plaatse te voldoen. etc. Dit is dus zoals er staat optioneel, je hoeft dat niet te gebruiken/boeken. Het ligt eraan waar je naar toe gaat in welk seizoen en hoe vaak/lang je op de kamer bent of je dit eigenlijk nodig hebt.
Helaas geen optionele, maar verplichte kosten. Tijdens het boekingsproces, kwamen er ook optionele opties naar voren, zoals bedlinnen, maar daar stonden deze verplichtte kosten niet tussen, die kreeg ik pas voor het eerst te zien na het bevestigen van mijn boeking.
Alle verplichte kosten moeten bij het boeken bekend zijn en gespecificeerd op de factuur staan.
De mogelijkheid om optionele zaken bij te boeken dienen ook vooraf bekend te worden gemaakt of in elke geval te worden vermeld.
Ook dient vooraf bekend te worden gemaakt als er ter plaatse nog verplichte kosten zijn met een prijs indicatie.
Deze verplichte en extra kosten, heb ik niet gezien tijdens het boekingsproces. Het gaat om kosten, die ter plekke op de camping betaald dienen te worden. De kosten zijn tijdens het boekingsproces niet zo in mijn beeldscherm verschenen en ik heb voor deze kosten nergens akkoord aangevinkt. Bij de klantenservice werd mij verteld, dat er onder het bedrag een knopje met details stond en als ik daar op had geklikt, dan had ik van deze kosten kunnen weten. Ik heb dit knopje echter niet gezien.
Om welke camping en welke type accommodatie gaat het?

Als je geschillencommissie reizen bevoegd is kunt u het "voor weinig" aanvechten en naar ik inschat ook winnen. Anders zou het wel eens een dure grap kunnen worden je gelijk te halen.
Bedankt voor de tip!

Je zou toch zeggen dat je 1 van de 2 niet nodig hebt? Op dagen dat je de airco gebruikt, heb je doorgaans toch geen verwarming nodig en vise versa?
Ik denk dat het als volgt zit:
Voor 8 euro per dag, krijg je toegang tot de airco. Daarmee kan je verwarmen of koelen, afhankelijk van het seizoen.
Deze 8 euro is optioneel en dien je ter plaatse te betalen. Je kan per dag kiezen of je er gebruik van maakt. Zo werkte dat op onze laatste vakantie in iedergeval .
Mischien dat je de eigen website van de accomodatie kan opzoeken, om te kijken of dit klopt.

Hoewel speculatief lijkt mij dit een uitstekende verklaring voor het hele verhaal. Dan moet TS natuurlijk wel een essentieel detail uit z'n verhaal weggelaten hebben, dat er geen airco is toegezegd maar dat deze optioneel is, maar we weten allemaal hoe selectief het geheugen van mensen kán zijn als ze gelijk willen hebben. Afijn mocht deze wel zijn toegezegd en nu extra worden berekend, dan is het een simpele kwestie voor TS om zijn of haar gelijk te halen en anders ihvv beter lezen.

als je de info goed leest dan staat bij elke kamer of dit erbij zit of dat je dit ter plekke kunt bestellen.
1 van de 2 gebruik je en niet alletwee tegelijk!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Informatie over een elektrische doorstroomboiler.
Wie heeft er wat informatie over het kopen en plaatsen van een elektrische doorstroomboiler om te gebruiken in de douche voor een persoon.
Er is veel tegenstrijdige informatie, wel of geen krachtstroom, te weinig druk, waar kopen of bestellen.
Ook het plaatsen hiervan, er zijn ( nog) niet veel monteurs die dit kunnen.
Wie o wie kan mij informeren, vast bedankt en groet.
Lees meer
VanMoof betrouwbaarheid
Mijn VanMoof S3 al voor de vierde keer een error 17 en error 2. Gerepareerd door een nieuwe batterij er in te zetten maar error komt blijkbaar steeds terug. Laatste keer een maand moeten wachten en nu moet ik 2 maanden wachten voordat ik fiets kan brengen. Servicecenter was kort konden er niets aan doen moest fiets maar laten repareren. Dit is toch niet hoe je met je klanten om gaat zeker als je f ... Lees meer

Pensioenvoldoen
Wat lees ik nu, Door een fout in de pensioenwetgeving mochten pensioenfondsen niet indexeren in de periode van 2008 tot en met 2021!
Op pensioenvoldoen.nl kan je inschrijven om je verlies weer in te halen, of zit daar toch weer een addertje onder het gras en waarom komen pensioenvondsen daar niet zelf mee? Foutje in de wetgeving, maar het gaat hier nu toch om flinke bedragen wat de staa
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer