bo
door bornsol Jan 14, 2014 om 16:30
Vakantie & reizen

Visum Tukye

Hallo,wij willen in April naar Turkye,maar heb geen creditcard en wil er ook geen ,en ook niet van iemand lenen,Arke gebeld of zij dit bij de boeking willen verzorgen,maar dat was negatief,wie weet de oplossing

2856 25 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 16:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De vraag vind ik wat onduidelijk. Als onderwerp staat visum Turkije en in uw bericht spreekt u over een creditkaart.
Misschien is het handig om persoonlijk naar een Arke reisbureau toe te gaan.
Verder kunt u klik hier alvast iets lezen over geld en Turkije.

hutch
door hutch - Jan 14, 2014 om 16:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klik * * ("U kunt betalen met een Mastercard of Visa credit/debit card.")

(PS: een Turks visum heeft niets met een 'gewoon' visum te maken, maar is niets anders dan een ordinaire toeristenbelasting.)

door 14peter - Jan 14, 2014 om 16:51
567 Antwoorden / 2 Vragen

@aurora1; tegenwoordig moet je online een visum regelen en dat kun je alleen per creditcard betalen. Was pasgeleden op 't nieuws omdat er dit soort problemen verwacht worden.

@bornsol; U zult er toch aan moeten geloven als ik alles wel heb begrepen. Wellicht is een prepaid creditcard een oplossing zoals deze

bo
door bornsol - Jan 14, 2014 om 17:09
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=14peter schreef op dinsdag 14 jan 2014, 16:51]@aurora1; tegenwoordig moet je online een visum regelen en dat kun je alleen per creditcard betalen. Was pasgeleden op 't nieuws omdat er dit soort problemen verwacht worden.

@bornsol; U zult er toch aan moeten geloven als ik alles wel heb begrepen. Wellicht is een prepaid creditcard een oplossing zoals deze

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 17:14
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank @14peter. Dat bericht ben ik dan kennelijk misgelopen, zij het dat ik wel wist dat je tegenwoordig ook via internet een visum kunt aanvragen, maar ik wist niet dat dat tegenwoordig nog alleen via internet kan. Ik dacht ook aan een prepaid creditcard, maar zag daar het nut niet van in als je in Turkije gewoon je bankpas kunt gebruiken om geld op te nemen e.d., vandaar de gegeven link.
Het reisbureau had dan eigenlijk wel wat meer informatie mogen geven als ik het bericht van vraagsteller lees, want daar zal een dergelijke vraag toch wel vaker voorkomen (tenzij ook daar de vraag wat minder duidelijk gesteld is).

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 17:17
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@bornsol, als u wilt reageren kunt u uw tekst in het grijs-blauwe vak onder Reageren tikken.

bo
door bornsol - Jan 14, 2014 om 17:25
133 Antwoorden / 35 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:17]@bornsol, als u wilt reageren kunt u uw tekst in het grijs-blauwe vak onder Reageren tikken.

costnix
door costnix - Jan 14, 2014 om 17:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@14peter
Dat is helemaal een slecht ding, heeft u de tarieven gezien?

edrick3
door edrick3 - Jan 14, 2014 om 17:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bornsol,

Het ligt aan de datum waarop je in april in Turkije aankomt.
Tot 10 april geldt de oude regeling nog.
Vanaf 10 april 2014 wordt het visum bij aankomst volledig vervangen door een E-visum (ETA). Vakantiegangers naar Turkije met vertrek vanaf 10 april 2014 moeten bij vertrek naar Turkije in het bezit zijn van een geprint exemplaar van hun ETA-visum en dit kunnen tonen aan (o.a.) luchthaven-en douanepersoneel.
Vanaf 10 april kunnen vakantiegangers hun visum alleen nog online bestellen. De kosten voor het visum zijn €15,- en moeten per creditcard betaald worden.

Fijne vakantie.

Als je wilt reageren ná een quote, zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat. Geef Enter en je kunt typen. óf: Reageer in het Reageerveld hieronder.

door 14peter - Jan 14, 2014 om 17:40
567 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 14 jan 2014, 17:28]@14peter
Dat is helemaal een slecht ding, heeft u de tarieven gezien?

Dat heb je met creditcards, maar als jij een betere suggestie hebt....

Jonne11
door Jonne11 - Jan 14, 2014 om 17:42
87 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi, wij gaan ook naar Turkije en willen ook geen creditcard. Zijn afgelopen zaterdag bij Arke reisbureau geweest en die kunnen WEL een visum voor je aanvragen. Alleen duurt het dan wat langer en zitten er extra kosten aan vast die wel zo'n 40 tot 50 euro kunnen bedragen. Ook kun je online je visum aanvragen en laten betalen door iemand die wel een creditcard heeft. En dan betaal jij diegene gewoon terug.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2014 om 17:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@costnix, als u betere voorstellen heeft kunt u die natuurlijk hier melden.

bo
door bornsol - Jan 14, 2014 om 17:46
133 Antwoorden / 35 Vragen

Ik doe niet aan internet bankieren [heerlijk geen last van storingen] vorig jaar stond ik met 15 Euro in me handen stempel in mijn paspoort en doorlopen,wat een romslomp tegenwoordig,en ook geen medewerking van Arke,maar ze vegeten in April NIET de laadbagage toelag te vrhogen

costnix
door costnix - Jan 14, 2014 om 18:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een mail naar de Turkse ambassade gestuurd, dat zij voor een andere manier moeten zorgen om aan een visum te komen. Verder heb ik ze verteld, dat om deze reden niet naar Turkije op vakantie ga, maar naar Griekenland. Dat zal ze leren. (Voor Griekenland heb geen visum nodig)

door 14peter - Jan 14, 2014 om 18:07
567 Antwoorden / 2 Vragen

@Bornsol; Dat ligt niet aan Arke, maar aan de turken die dit besloten hebben.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2014 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:06]Ik heb een mail naar de Turkse ambassade gestuurd, dat zij voor een andere manier moeten zorgen om aan een visum te komen. Verder heb ik ze verteld, dat om deze reden niet naar Turkije op vakantie ga, maar naar Griekenland. Dat zal ze leren. (Voor Griekenland heb geen visum nodig)Dat zal wel een diplomatieke rel worden ;-)

edrick3
door edrick3 - Jan 15, 2014 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bornsol,

Je kunt een visum natuurlijk ook laten verzorgen, maar .... dat kost € 36,30 EXTRA per persoon excl. de verzendkosten. (voorbeeld bij visum.nl)
Dan lijkt het me toch handiger(en voordeliger) om een creditcard te nemen.
Of de visa door iemand uit de vrienden-/kennissenkring met een creditcard te laten betalen.

Suc6

costnix
door costnix - Jan 15, 2014 om 13:01
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@dimenge
Ik kreeg een niets zeggend mailtje terug, dat ze mij een prettige vakantie in Turkije wenste. DUHUH!!

Gr
door Grunn1 - Jan 15, 2014 om 13:58
1427 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:06]Ik heb een mail naar de Turkse ambassade gestuurd, dat zij voor een andere manier moeten zorgen om aan een visum te komen. Verder heb ik ze verteld, dat om deze reden niet naar Turkije op vakantie ga, maar naar Griekenland. Dat zal ze leren. (Voor Griekenland heb geen visum nodig)

Denk je nou echt dat ze daar wakker van liggen.
We leven tegenwoordig niet meer in de jaren zeventig en veel zaken gaan tegenwoordig makkelijker en vooral sneller met de komst van het internet (ohja dat is er ook al meer dan 10 jaar).
Wanneer je een online betaling wil doen heb je of een creditcard of Ideal of Paypall nodig.
Een elektronische visa aanvragen scheelt weer wachttijd bij aankomst in Turkije of welk ander land dan ook waar je een visum voor nodig hebt. Ook kunnen ze op voorhand al zien of je geen dubieus verleden hebt en je een visum wordt geweigerd, reis je niet voor niks naar Turkije. Het heeft meer voordelen dan nadelen.
Als je geen creditcard wil dan betaal je toch lekker extra aan een reisburo waarbij de kosten nog hoger zijn dan die van een prepaid creditcard.

jpm
door jpm - Jan 15, 2014 om 15:32
820 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=costnix schreef op dinsdag 14 jan 2014, 18:06]Ik heb een mail naar de Turkse ambassade gestuurd, dat zij voor een andere manier moeten zorgen om aan een visum te komen. Verder heb ik ze verteld, dat om deze reden niet naar Turkije op vakantie ga, maar naar Griekenland. Dat zal ze leren. (Voor Griekenland heb geen visum nodig)
Fantastisch costnix. Dat zal ze zeker leren. Ik denk dat de Turkse autoriteiten nu wel bakzeil gaan halen. Uw voorbeeld zal velen richting Griekenland drijven, dat is pas vet cool. Dan hoeven wij die Grieken niet steeds opnieuw te spekken. Geweldige zet.

jo
door jossezwols - Feb 5, 2014 om 18:41
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt je visum voor Turkije nu ook aanschaffen via . Hier kost een visum 25 euro, maar je kunt hem dan wel met iDeal betalen. Dan heb je dus geen creditcard meer nodig!

jo
door jossezwols - Feb 5, 2014 om 18:42
3 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt je visum voor Turkije nu ook aanschaffen via www.turkijevisum.nl. Hier kost een visum 25 euro, maar je kunt hem dan wel met iDeal betalen. Dan heb je dus geen creditcard meer nodig!

costnix
door costnix - Feb 5, 2014 om 20:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jpm

Ze hebben (o.a.) toch naar mij geluisterd!

jpm
door jpm - Feb 6, 2014 om 12:00
820 Antwoorden / 28 Vragen

@costnix.
Geweldig toch? Je moet je nooit op je kop laten zitten.

st
door stuivertje85 - Mar 20, 2015 om 10:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Vakantiegangers die naar Turkije willen kunnen straks geen visum meer kopen bij aankomst in het land.Turkse minister van Cultuur en Toerisme heeft afgelopen maandag verklaard dat het postzegel toeristenvisum volgend jaar zal gaan verdwijnen. http://forums.hababam.nl/showthread.php?t=173066 In de plaats hiervan is er een e-visum, dat online te koop is.