Vlucht door maatschappij verzet
Ik had een vlucht geboekt op een zondag. Een maand later kreeg ik te horen dat die vlucht geannuleerd is en ben ik overgeboekt naar de zaterdag ervoor.
Die zaterdag was, ook toen ik boekte, goedkoper.
Ik heb gebeld of ik het verschil in prijs terugkrijg.
Antwoord maatschappij: "Nee. U heeft naar deze bestemming geboekt, en omdat uw vlucht geannuleerd is, hebben wij u naar een andere vlucht naar dezelfde bestemming overgeboekt. U betaalt de oorspronkelijke prijs."
Is dat correct?
M.I. is dit correct. U heeft geboekt voor een prijs waar u mee accoord was. Zou u hebben bijbetaald als de reis op de andere dag duurder was geworden.?
Soms wil je iemand ook wel eens een min geven voor een stom antwoord.
Als uw vlucht waarvoor u een geldig ticket heeft is geannuleerd heeft u recht op een schadevergoeding.
(Lees hier)
Als je de voorwaarden leest voor schadevergoedingen bij annulering denk ik niet dat dit relevant is voor TS:
"Als u niet binnen een redelijke tijd naar een vervangende vlucht wordt omgeboekt, kunt u hiervoor een schadeclaim indienen."
Hier is voor de vlucht al een alternatief geboden.
U bent akkoord gegaan met de omboeking en gaat dus 1 dag vroeger. Gaat u ook 1 dag vroeger terug of blijft dat de oorspronkelijke datum. Ergo heeft u 1 dag extra?
Kost ook 1 dag hotel/eten en leven extra. Is niet altijd een voordeel.
Diewilik
Ligt er natuurlijk aan wat voor soort reis je geboekt hebt. Neem aan dat het een charter is dus misschien alles inclusief. Vragensteller laat niets meer horen dus ................
Het was een losse vlucht. De terugvlucht blijft staan. Ik heb dus ee dag langer vakantie en heb gisteren voor die nacht een hotel geboekt, vlak bij het vliegveld. Ik heb namelijk een aansluitende vlucht op de oorspronkelijke dag.
Die extra dag vind ik geen probleem. M. i. heeft de maatschappij de vlucht naar VOREN verplaatst omdat er dan ggen vergoeding voor vertrsging betaald hoeft te worden.
Ik ben akkoord gegaan met de verplaatsing.
Maar dat is niet mijn probleem. Bij de nieuwe e-tickets zat ook een nieuwe (LAGERE) rekening. En daar beroep ik mij op, maar de maatschappij (geen prijsvechter) geeft niet thuis. Die zegt dst dst inmiddels de dagprijs is.
Krijgt u de hotelkosten van deze dag wel vergoed of heeft u het daar niet over gehad. Bent u misschien te vlug akkoord gegaan.
Iemand kan wel regelingen getroffen hebben voor het vervoer op zondag, wat nu misdchien op zaterdag niet kan. Of wat extra kosten oplevert.
Naar mijn mening is dat niet correct, u krijgt immers niet meer het geboekte. Ze zouden dus ook minimaal de mogelijkheid moeten bieden om kosteloos te annuleren, maar dat is wellicht niet waar u op zit te wachten. Betreft het overigens een lijnvlucht of een charter, misschien maakt dat nog verschil.
Er is ook een verschil, heeft u een geregelde vlucht geboekt of een ongeregelde charter?
Het is een normale vlucht volgens dienstregeling (die nu dus gewijzigd is) bij een reguliere maatschappij. Geen prijsvechter.
Ik vind dat u in ieder geval een schadevergoeding moet krijgen voor het wijzigen van de vlucht. En als de zaterdag goedkoper was toe u boekte moet u natuurlijk de zaterdagprijs krijgen. Want anders kan deze maatschappij voortaan wel alle boekingen van zondag op zaterdag zetten en zo lekker cashen.
Zondag is een duurdere boekingsdag, daar heeft u indertijd voor gekozen. Nu moet u 1) zaterdag vliegen, wat eigenlijk niet uw wens was, en nu laten ze u 2) alsnog de duurdere prijs betalen. Echt idioot.
Welke maatschappij is dit die zo met zijn klanten omgaat?
Die schadevergoeding heb ik wasrschijnlijk verspeeld door akkoord te gaan met een vlucht een dag eerder. Maar ik hik tegen die lagere rekening aan die er bij de omgeboekte tickets zit. Ik ga er maar een brief aan wagen.
Doe dat maar. En anders gaat u een beetje anti-reclame maken voor deze maatschappij.
@Renehk ,
Passagiersrechten bij schemawijziging
Mag dit zomaar? Dit is een vraag die wij bij EUclaim regelmatig voorbij zien komen. Staat de luchtvaartmaatschappij hierbij in hun recht en waar heb je als passagier dan eigenlijk recht op?
Het is zo dat luchtvaartmaatschappijen hun schema’s mogen wijzigen of zelfs vluchten geheel uit het schema mogen halen, tot ten minste twee weken vóór vertrek. Dit heeft voor hen geen consequenties en passagiers hebben geen recht op een vergoeding.
Welke rechten zijn er dan wel als je vlucht meer dan twee weken voor vertrek wordt geannuleerd of gewijzigd?
Je hebt recht op een alternatieve vlucht of teruggave van de ticketprijs. Het probleem blijft dan echter bestaan dat de kosten die al gemaakt zijn voor het boeken van de overige onderdelen van de reis, zoals bijvoorbeeld autohuur of hotelkosten, erg lastig te verhalen zijn. Het is zeker verstandig om je van tevoren goed te laten informeren over de mogelijkheden deze kosten te kunnen verzekeren bij je annuleringsverzekering.
Wanneer de schemawijziging binnen twee weken voor vertrek wordt doorgegeven ligt het aan de oorspronkelijk geboekte vertrek- en aankomsttijden en de uiteindelijke gewijzigde tijden of er recht is op een vergoeding. Is dit je overkomen, voer dan je vluchtgegevens in op de website van EUclaim om te berekenen waar je recht op hebt.
Bron : euclaim.nl
Iedereen bedankt voor de reacties. Ik denk dat er voor mij niets te claimen valt. Het blijft een beetje schimmig, maar ja.
Interessant blijft dat ze mij overgeboekt hebben naar een EERDERE vlucht. Bij navraag is dat de standaard procedure. Bij overboeking naar een latere vlucht moet er in de meeste gevallen schadevergoeding betaald worden. Ik heb nu overigens wel een extra hotelnacht moeten boeken, maar ja, ik heb ook een reis van een dag langer.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Waar is het pensioen gebleven van he Pannevis metaaltechniek bedrijf uit Utrecht?
Het bedrijf pannevis machinefabriekuit utecht is opgeheven. Maar wie is nu de rechtsopvolger? Het pensieon is het poseidon fonds blijkbaar maar dat bestaat ook al niet meer. Wie weet waar dit pesioen heen is gegaan? We lopen vast. Bedankt voor iedere tip die u kunt geven. Lees meer
Wie weet de naam van het metaalbedrijf dat in de Kanaalstraat zat in Utecht?t
Waarschijnlijk in de jaren 60 - 60. Het kan ook een zinkbedrijf geweest zijn of gieterij maar het was iets met metaal. Tips welkom. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer