Vlucht gemist door vriend
Ik heb vorige week mijn vlucht gemist door een vriend die ik bezocht in curacao.
Hij had aangegeven dat je tegenwoordig niet meer 2 uur van te voren op vliegveld in curacao zou hoeven zijn.
Aangezien hij meerder familie leden op bezoek heeft gehad dacht ik dat hij wist waarover hij praten.
En heeft mij dus 1 uur en 15 minuten op het vliegveld afgezet.
Bij aankomst bleek het geval dat je dus wel 2 uur van te voren aanwezig moest zijn.
Gevolg nieuw ticket boeken.
Vraag hoe zit dit met de kosten van mijn nieuwe ticket?
Ik ben bang dat dit een welles nietes questie gaat worden
Alvast bedankt.
Topantwoord
Topantwoord
Nee, je hebt je vlucht gemist omdat je jezelf niet goed had geinformeerd.
De kosten voor je ticket zijn geen welles-nietes kwestie, daar draai je gewoon zelf voor op.
Misschien niet duidelijk in mijn vorige bericht.
Ik had bij hem aangegeven dat ik dus 2 uur van te voren aanwezig moest zijn.
Hij antwoorden daarop dat dat tegenwoordig niet meer hoefte.
Maakt niets uit, je blijft zelf verantwoordelijk.
Dus als al gezegd: verhalen op uw vriend of .... . Uw vtriend heeft verder pech met u. OP Schiphol dien je altijd twee uren van te voren aanwezig te zijn en zeker bij intervcontinentale vluchten.
@heremietkreeft: 3 uur bij Intercontinentale vluchten aanwezig. Curaçao behoort daaronder. Vanuit Nederland dan. Lijkt dus vanaf Curaçao een uur korter te zijn.
@joiylona, dat doet alles niet ter zake. U kunt uw eigen verantwoordelijkheden niet op anderen afschuiven.
Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar u doet er wel een goede poging tot het stellen van zo'n vraag.
U zou het kunnen proberen bij uw tot op dat moment vriend ( en na het stellen van de vraag aan hem ex vriend)
Ze zeggen wel eens dat domme vragen niet bestaan maar u doet er wel een goede poging tot het stellen van zo'n vraag.
U zou het kunnen proberen bij uw tot op dat moment vriend ( en na het stellen van de vraag aan hem ex vriend)
Buiten het feit dat het niet mijn vriend/partner is en een gewone vriend.
Jou informatie compleet nutteloos en zou je dus beter niet reageren of je moet echt niets anders met je tijd kunnen?!
Ik probeer hier iets helder te krijgen
Wie een achtelijke vraag stelt kan een dom antwoord terugkrijgen. Denk u nu werkelijk dat u dit ergens zou kunnen claimen ( behalve dan bij uw kennis)?
U zou hem voor de rechtbank kunnen aanklagen maar ik geef u een zeer geringe kans
Vraagsteller: het is niet aan u om te bepalen of en hoe op uw vraag gereageerd wordt.
Toch normaal als je , je niet aan de regels houd?
Zo te lezen kan je knap van je afbijten,had je tegen
die vriend moeten doen.
terug vlucht was met TUI.
ik heb al in de voorwaarden gezien dat je 1,5 uur van te voren aanwezig moest zijn.
Spijtig , dan maar uw vriend aan zijn jasje trekken , maar dit zal moeilijk gaan op zo`n afstand ;-)) Het staat ook duidelijk vermeld op de site van Tui : Inchecken bij TUI fly op Aruba, Bonaire, Curaçao en Sint Maarten : Inchecken kan op de dag van de reis vanaf 3 uur tot 1.5 uur voor vertrek.
1uur en 15 minuten is en blijft dus te weinig!
Wat is uw doel van uw vraag? Of u de kosten van het nieuwe ticket op kan verhalen? En zo ja, op wie? Heel simpel, in de papieren staat wanneer u aanwezig moet zijn. Dan is het ook aan u om er dan te zijn. U kunt in de spiegel kijken omdat u het zelf wist en u kunt uw vriend aanspreken op zijn verkeerde informatie. Dus bij uzelf en bij uw vriend aankloppen.
U probeert iets helder te krijgen? U vliegt, dus u bent verantwoordelijk. Dus die extra kosten zijn voor u. Heel eenvoudig.
Hi Joyilona, nou, het enige wat je kan doen is je vriend hartstikke bedanken voor de verkeerde info. Enfin, je hebt al geschreven dat je wist dat je anderhalf uur minimaal van te voren aanwezig moest zijn; jammer dat je je oren liet hangen naar de foute info. Schrijf hem een 'lief bedankje'. En mocht hij volgende keer bij jou op bezoek komen: probeer hem schaakmat te zetten door te zeggen dat de tijden om op Schiphol aanwezig te moeten zijn ook gewijzigd zijn:
eenhalf uur voor vertrek. ☺ Maar inderdaad hartstikke zonde van je geld, tenzij de vriend je zijn nederige excuus plus geld voor ticket geeft wat je hebt moeten kopen. Jij kent je vriend het beste dus of het welles/nietes gaat worden: geen idee.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Zomerbloesen met borstzakje moeilijk te krijgen
Ik heb altijd wat in mijn borstzakje ,diabetes meter ,maar bloezen met zo'n zakje zijn bijna niet meer te krijgen in NL Lees meer
Welke smartfone maakt mooie foto's?
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer