Vlucht Transavia naar Spanje
Wij hebben een vlucht geboekt met Transavia naar Spanje op 9 juni, echter we komen gelet op de Corona maatregelen het land niet in.
Transavia wil de vlucht niet annuleren cq terug betalen of een voucher!
ze geven aan geen rekening te houden met de van de autoriteiten !
Dit kan toch niet
Graag reactie
[edit redactie; persoonsgegevens verwijderd]
U hebt een vliegticket en de vlucht gaat. Transavia wil en kan zich aan de overeenkomst houden. Het is sneu, maar als u niet gaat komt dat voor eigen rekening.
Ze vliegen wel maar of u Spanje in komt is een tweede. U moet een resident van Spanje zijn of kunnen bewijzen dat u daar woont. Het land is open voor vakantiegangers in Spanje zelf.
Dit kan toch niet,
Dit kan toch wel, u heeft alleen de vlucht geboekt en die vlucht wordt uitgevoerd. Dat u het land niet in mag is geen zaak van Transavia.
Hallo A Westerhuis ,
Veelgestelde Vragen ,
Mijn vlucht gaat wel door , maar ik wil mijn reis liever uitstellen . Mag ik kosteloos omboeken ?
Heb je een vlucht geboekt die vertrekt in de periode van 4 juni t/m 30 september ? Dan kun je je vlucht ( naar dezelfde bestemming ) zonder wijzigingskosten verplaatsen naar uiterlijk 31 maart 2021 .
Als je vlucht doorgaat , heb je geen recht op een voucher of teruggave .
Voor verdere informatie , klik op de rode regel .
https://www.transavia.com/nl-NL/update-coronavirus/
Zoals marita5 al gedeeld heeft kunt u kosteloos omboeken. Is dat niet genoeg?
Ik zou er maar werk van maken voor het te laat is.
@AWesterhuis ,
Nog een aanvulling ,
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/transavia-vlucht-omboeken-in-eerste-helft-juni-is-kosteloos-maar-je-hebt-geen-recht-op-een-voucher/
De reacties van de mensen kloppen niet. Ook wij hebben een vlucht naar Spanje in juni die doorgaat terwijl het land code oranje heeft. Op de pagina van Transavia is te lezen dat je kosteloos kan omboeken. Bij inloggen met je vluchtgegevens staat er doodleuk dat je €50,- per ticket/vlucht extra moet betalen..is dus een extra bedrag van €100,- p.p plus nog de extra kosten als de datum duurder is (en ja, alle dagen zijn ineens duurder). Je bent als reiziger dus je geld kwijt aangezien een geheel nieuwe boeking goedkoper is. De reacties dat het niet aan Transavia ligt? Kom op! Kunnen de theaters ook een voorstelling uitverkopen maar u mag niet de voorstelling zien of de zaal in..ach u bent toch in het theater?
Als je in Spanje woont mag je gewoon het land in. Het is niet aan Transavia om te beoordelen of je het land in mag of niet (en er wonen genoeg Nederlanders in Spanje, dus zo gek is het ook niet dat ze op Spanje vliegen). De vergelijking met een theater gaat niet op: die vallen onder de Nederlandse regels.
Je kunt inderdaad kosteloos omboeken. Ik kan me niet voorstellen dat Transavia daarover liegt op haar website. Velen hebben zonder klachten al omgeboekt.
Misschien gaat er in uw geval iets mis? Neem dan contact op met Transavia om dit op te helderen.
Het kan best zijn dat er op die pagina die u noemt de standaard omboekinformatie wordt gegeven, zoals hier:
https://www.transavia.com/nl-NL/informatie/vlucht-wijzigen/
Maar dat is niet van toepassing in deze uitzonderlijke coronatijden.
Let wel: het kosteloos omboeken moet wel gaan over dezelfde bestemming.
@marita5, dat is niet van toepassing. Die links gaan over de regels in geval van 'geannuleerde vluchten'. Van een geannuleerde vlucht is hier geen sprake.
Ze hoeven niks aan te bieden bij losse vlucht . Dus wrm moet het hun geld kosten ?? Ze kunnen toch vliegen. U mag als toerist alleen het land niet in maar dat is niet probleem van vliegmaatschappij maar van u. Bij pakketreis is het anders. Ze kunnen dan resord etc niet garanderen dus krijgt u voucher .
Bij losse vlucht mag u heen vliegen. Dat kunnen ze doen. Dus kosteloos omboeken tot maart 2021 ( al zeer nette service) of tegen betaling zomer 2021 is ook een optie.
Succes
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer