kg
door kgj.pauls@proton.me Mar 2, 2013 om 12:36
Vakantie & reizen

Volkskrant: tablet/telefoon cadeau???

Op 16 februari 2013 heb ik mij aangemeld voor een zaterdag-plus abonnement van de Volkskrant. Daar bleek een geweldig cadeau bij te zitten: een Samsung Galaxy Tab 2.0 7 inch. Volgens het filmpje op de website en de specificaties daaronder kun je met de tablet telefoneren en heeft de tablet 3G. Ik was helemaal blij. Ik heb de specificaties ingelezen in een Word-document, gewoon printen was niet mogelijk. Zo kon ik mij verheugen op het komende cadeau. Het lijkt er nu op dat de Volkskrant mij heeft blij gemaakt met een dooie mus.
26 februari ontdekte ik bij toeval dat de Volkskrant de 3G- en telefoon-specificaties heeft weggehaald van de website, maar het filmpje met een telefonerende jongen staat er nog wel op, en dat je telefoongesprekken kunt voeren als met je mobiel staat er ook nog op. Toch kreeg ik argwaan en heb een dag later een e-mail gestuurd aan de klantenservice van de Volkskrant. Antwoord: u krijgt inderdaad een tablet, maar zonder 3G en u kunt er niet mee bellen.
Dit voelt voor mij als misleiding. Mag dat zo maar? Kan ik hier iets aan doen? Je mag een gegeven paard niet in de mond kijken, maar ze komen hun belofte niet na.

6895 13 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 2, 2013 om 13:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt de overeenkomst vermoedelijk ontbinden obv van het niet nakomen van de eerdere belofte.

zoekster
door zoekster - Mar 2, 2013 om 13:48
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Ja, denk ik ook. Een domme fout van de Volkskrant.

Cookies
door Cookies - Mar 2, 2013 om 13:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

3G staat nog steeds bij de specificaties:

De ideale tablet voor onderweg

Lichtgewicht 7” tablet
Android™ 4.0 (Ice Cream Sandwich)
Telefoongesprekken voeren zoals met je mobiel
Meer geheugen met MicroSD-kaart
Snelheid met 1 GHz dualcore processor

Platform
Android 4.0 ICS
Android Browser
SAR waarde: 0,819 W/Kg

Fysieke specificaties
Afmetingen: 193,7 x 122,4 x 10,5 mm
Gewicht: 345 g

Batterijen
Capaciteit: 4000 mAh
Spreektijd: 1 410 min (3G)
Standby-tijd: 1 080 uur

Design
Full touch bar

Display
Technologie: PLS TFT LCD
Resolutie: 1 024 x 600 pixels (WSVGA)
7 inch

jo
door jorisw - Mar 2, 2013 om 14:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

3G wil overigens niet zeggen dat je er per definitie mee kunt bellen.

"Telefoongesprekken voeren zoals met je mobiel" kan je trouwens op meerdere manieren uitleggen. Je kunt immers ook met bijv. Skype bellen. Net als met je mobiele telefoon.

kg
door kgj.pauls@proton.me - Mar 3, 2013 om 09:38
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor jullie reacties.
De Volkskrant heeft de specificaties inderdaad nogal slordig opgeschoond, maar onder Platform stond toen ik het abonnement afsloot:

Platform
• Quad Band (850 / 900 / 1 800 / 1 900 MHz)
• GPRS
• EDGE
• HSPA+ / HSUPA 5.76
• Android 4.0 ICS
• Android Browser
• SAR waarde: 0,819 W/Kg

Met Quad Band kun je gewoon bellen. Samsung heeft 2 versies van deze tablet, één met 3G, Quad Band en Wifi en één met alleen Wifi.

Natuurlijk kan ik de overeenkomst verbreken of proberen om te zetten naar het normale abonnementstarief zonder tablet, maar ik kan die tablet ook op Marktplaats zetten.

Het punt is dat de Volkskrant de luxe versie op de website zet en die belooft als je een abonnement afsluit, maar vervolgens de goedkopere versie cadeau geeft.

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Mar 3, 2013 om 14:43
132 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=karinp123 schreef op zondag 3 mrt 2013, 09:38]Dank voor jullie reacties.
De Volkskrant heeft de specificaties inderdaad nogal slordig opgeschoond, maar onder Platform stond toen ik het abonnement afsloot:

Platform
• Quad Band (850 / 900 / 1 800 / 1 900 MHz)
• GPRS
• EDGE
• HSPA+ / HSUPA 5.76
• Android 4.0 ICS
• Android Browser
• SAR waarde: 0,819 W/Kg

Met Quad Band kun je gewoon bellen. Samsung heeft 2 versies van deze tablet, één met 3G, Quad Band en Wifi en één met alleen Wifi.

Natuurlijk kan ik de overeenkomst verbreken of proberen om te zetten naar het normale abonnementstarief zonder tablet, maar ik kan die tablet ook op Marktplaats zetten.

Het punt is dat de Volkskrant de luxe versie op de website zet en die belooft als je een abonnement afsluit, maar vervolgens de goedkopere versie cadeau geeft.

Volgens mij heb je daar wel een punt en moeten ze dit leveren.
Misschien dat anderen hier meer verstand van hebben.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Mar 9, 2013 om 03:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote]De Volkskrant met korting en ontvang de Samsung Galaxy Tab (t.w.v. 239,-) CADEAU
Die met 3G is ongeveer 100 euro duurder, je had het dus kunnen weten.

Maar de vermelde informatie wijst een hele andere kant op, vind dan ook dat de volkskrant het omschreven product moet leveren of je de mogelijkheid bieden kosteloos op te zeggen.

st
door stabijjack - Apr 25, 2013 om 12:46
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij de Volkskrant geklaagd want ook ik had verwacht een "telefoon" Tablet te ontvangen.
Ben benieuwt of er meer slachtoffers geklaagd hebben!

st
door stabijjack - Apr 25, 2013 om 23:58
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn mail aan de volkskrant over deze verkeerde levering werd nog dezelfde middag beantwoord.
Het boetekleed werd direct aangedaan en ik krijg wat er oorspronkelijk was beloofd.
Een Galaxy met 3G mogelijkheid.

Ik wil de Volkskrant dan ook voordragen voor een positieve reactie van dit programma.

zoekster
door zoekster - Apr 26, 2013 om 00:17
10966 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=stabijjack schreef op donderdag 25 apr 2013, 23:58]Mijn mail aan de volkskrant over deze verkeerde levering werd nog dezelfde middag beantwoord.
Het boetekleed werd direct aangedaan en ik krijg wat er oorspronkelijk was beloofd.
Een Galaxy met 3G mogelijkheid.

Ik wil de Volkskrant dan ook voordragen voor een positieve reactie van dit programma.

Heel netjes van de Volkskrant!

ixjeer1300
door ixjeer1300 - Apr 26, 2013 om 00:20
132 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi. Wat je belooft, moet je ook leveren. Dat zal ze leren.
Proficiat!

kg
door kgj.pauls@proton.me - Apr 26, 2013 om 08:01
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb na wat mail- en telefoonverkeer en antwoorden waar ik niet blij van werd op 3 april een uitgebreide brief geschreven, waarom ik vond dat ze moesten leveren wat ze hadden beloofd. Die is op een ander bureau terecht gekomen dan mijn eerdere pogingen. Op 10 april stond de Volkskrant op mijn antwoordapparaat: ik zou de beloofde tablet krijgen, binnen een week. Helaas is er toen iets mis gegaan met de verzending, dus ik moest weer bellen. Toen was de coördinator van de actie er niet. Toen ik haar een paar dagen later wel sprak is het snel opgelost. Sinds afgelopen dinsdag (23-4) heb ik eindelijk mijn tablet met 3G.
Uiteindelijk heeft de Volkskrant geleverd wat ze hebben beloofd, het is netjes opgelost, ik ben er erg blij mee, maar het ging niet soepel...

ro
door rogerjanssen - Jul 24, 2013 om 15:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb me laten verleiden door de volkskrant om met deze 3G tablet abonnee te worden.
We zijn nu reeds 5 maanden bezig om de juiste, beloofde tablet te mogen ontvangen maar
ik word keer op keer het bos ingestuurd. Dan word het opgestuurd, dan is het onderweg, dan weet men niet
wat ermee te doen, dan word het verkeerde tablet opgestuurd....enfin u snapt het al...de manier waarop de volkskrant met zijn abonnees omgaat daar heb ik geen goed woord voor over. Het ergste vind ik nog dat ze
leugen na leugen vertellen en dat er absoluut niks gebeurd. Laatste bericht was vijf minuten geleden.......
WE BELLEN U SNEL TERUG MET EEN OPLOSSING! !