e.
door e.vos Nov 17, 2013 om 13:31
Vakantie & reizen

Vrij te ontvangen ned Publieke omroep

we werden gebeld door canal digital. wij hebben ooit een kaart gekocht voor de schotel en ontvangen daarmee de publieke zenders. Zij vertelden dat de publieke omroepen door de bezuinigingen niet meer gratis gaan doorgeven per 1 jan.2014. De publieke omroepen gaan een hoog tarief vragen, gelijk vaan een abonnement van canal digital, dus dan kun je beter een abonnement nemen. Is dit waar, ik kan er nergens iets over vinden of is het een verkooppraatje ( en dat deugt dan dus niet). vriendelijke groet fam. Vos

17264 22 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2013 om 13:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat lijkt mij een verkooppraatje.

De televisienetten van de publieke omroep worden in heel Nederland digitaal als basisvoorziening gratis, d.w.z. zonder abonnement, via terrestrische zenders uitgezonden (bron). Daar betalen wij met ons allen belasting voor, zodat je niet nog apart hoeft te betalen. Kan mij niet voorstellen dat dat voor de satelliet anders zou zijn.

Vraag het na bij de publieke omroep. Als daar uit blijkt dat het verhaal van CD niet klopt dan zou ik haast denken dat u dit ergens, reclame code commissie misschien, zou moeten melden.

tijger1
door tijger1 - Nov 17, 2013 om 14:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er staat niets over op hun site. En ik geloof er ook niets van. Die verkopers van CD zijn zeer onbetrouwbaar. Ik heb zelf ook nog zo'n kaartje, ben benieuwd of ze mij ook gaan bellen.

we
door webcarecanaldigitaal - Nov 19, 2013 om 11:36
8 Antwoorden / 0 Vragen

Beste e.vos,

Het klopt dat de Nederlandse Publieke Omroepen (Nederland 1, 2 en 3) in de loop van 2014 niet meer vrij te ontvangen zijn.
Dit is een direct gevolg van de bezuinigingen bij de NPO.
Onze medewerkers nemen momenteel contact op met gebruikers van het gratis Standaard NL pakket om deze te informeren over de wijziging en een voordelig aanbod op een abonnement te doen.
Indien u nog vragen heeft, kunt u onze klantenservice contacteren op 0900-9323 (0,15 ct p/m).

Met vriendelijke groet,
Webcare Team CanalDigitaal

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2013 om 15:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ben toevallig van de week ook door CD gebeld over een andere kwestie, maar zij hebben uw onderwerp helemaal niet aangeroerd.

Ik heb ook nergens in de media gelezen dat de NPO dat zou gaan doen.

En het verhaal is natuurlijk ook raar. Stel dat de NPO € 10 gaat vragen per maand, dan moet CD dat toch ook minstens rekenen en alle andere abonnementen met dit tarief gaan verhogen? En wat dacht u van Digitenne en alle andere providers die de publieke omroepen doorgeven?

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2013 om 18:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb evenmin daarover iets in de media gelezen en mij lijkt het een verkooppraatje.
Ik kwam klik hier tegen en daar wordt niets gemeld over dat N1, 2 en 3 niet meer kosteloos te ontvangen zullen per 2014.
Verder geldt dat de NPO een Uitzending Gemist Plus wil gaan beginnen naast de gewone Uitzending Gemist: klik hier.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2013 om 18:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja over dat Uitzending gemist Plus las ik ook. Volgens mij niets mis mee als daar voor gerekend wordt.

Maar ja, CD munt niet uit in betrouwbaarheid.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2013 om 18:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Zit die webcare van CD dan zomaar wat te zwammen?

Ik zag overigens dat die webcare dit verhaal op verschillende forums plaatst. Dus webcare kom eens met een link die je verhaal ondersteunt.

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2013 om 18:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@zoekster

Als het web care team bestaat uit de medewerkers van CD die je aan de lijn krijgt als je belt, dan kunt u er met een gerust hart van uitgaan dat ze zwammen. (Lol)

Trouwens de medewerkers die mail beantwoorden zijn van hetzelfde niveau.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2013 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben er ook wel benieuwd naar waar CD dergelijke informatie vandaan haalt.

zoekster
door zoekster - Nov 23, 2013 om 18:35
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Er zit sowieso al een discrepantie in het verhaal van CD.

De belsmurf van CD vertelt dat de verandering per 1 januari 2014 ingaat en de websmurf beweert dat het in de loop van 2014 staat te gebeuren.

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2013 om 18:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hebben de smurfen het verhaal onderling niet goed op elkaar afgestemd?

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2013 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar dat is standaard bij CD. Als je telefonisch een wijziging doorgeeft, duurt het maanden voordat zoiets helemaal is afgewikkeld.

diumenge
door diumenge - Nov 30, 2013 om 12:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het klopt, behalve de datum.

[quote]Klopt het dat de gratis satellietverspreiding van tv- en radiokanalen via CanalDigitaal stopt?

Ja. Op 1 augustus 2014 loopt de huidige overeenkomst tussen de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) en CanalDigitaal voor de verspieding van de televisie- en radiokanalen via de satelliet af. Vanaf die datum brengt CanalDigitaal de publieke zenders onder in zijn abonnement.(bron)

Zie ook hier.

zoekster
door zoekster - Nov 30, 2013 om 13:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de duidelijkheid van de link van Diumenge

Ik wil wel Nederland 1, 2 en 3 blijven kijken, maar ik wil niet maandelijks betalen voor een abonnement. Is er een gratis alternatief?

Ja. In Nederland kunt u via de ether (DVB-T) gratis Nederland 1, 2, 3 en een regionale zender ontvangen. Met behulp van een DVB-T antenne en een DVB-T ontvanger (de meeste nieuwe tv’s hebben een ingebouwde DVB-T ontvanger) is het mogelijk een digitaal TV-signaal op te vangen, zonder dat daarvoor een abonnement bij een distributeur hoeft te worden afgesloten. In het buitenland blijft het Beste van Vlaanderen en Nederland (BVN) via de satelliet gratis toegankelijk.

Het waarom

Waarom stopt de NPO met de gratis verspreiding van de televisiekanalen en de radiozenders via de satelliet?

De NPO stopt hiermee omdat de NPO eenzelfde soort afspraak met CanalDigitaal wil als hij heeft met de aanbieders van kabeltelevisie en IPTV. Het medialandschap is sinds 15 jaar (het moment waarop de satellietverspreiding start) erg veranderd. Alle distributeurs zijn commerciëler geworden. Sinds een aantal jaren betalen aanbieders van kabeltelevisie en IPTV de NPO daarom een rechtenvergoeding. De NPO vindt het een logische stap dat dat ook voor satelliet gaat gelden.

ja
door jadetje - Dec 24, 2013 om 16:06
66 Antwoorden / 25 Vragen

Ook ik krijg net bericht van CD, een aanbieding [gelijk 2 jaar er aan vast] en beslissen voor 31 december, voor de publieke zenders.
Kijk en luistergeld is verrekend in de belasting, krijgen we dit terug? ha. ha
We laten ons weer pakken met z`n allen!
trouwens die 3 zenders zijn wel heel duur.

CD is al een hele moeilijke firma, reageren nooit op mijn mail. {en lees de klachten over hen op Google]
mijn set top box pakket [de goedkoopste] heeft CD ook al uit hun assortiment.
moeten we dit allemaal slikken? een kamer antenne is voor mij geen optie.
Zijn er andere mogelijkheden om gratis de Nederland 1,2,en 3 te ontvangen?

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2013 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zolang u het set top box pakket houdt u dat. Is al jaren niet meer af te sluiten. Ik zal niets goeds zeggen over CD want het is een verschrikkelijk bedrijf, maar als zij niet meer betaald worden voor doorgifte, ligt het niet aan hen. Dus daarvoor moet u bij de politiek zijn. En als u een abonnement neemt, kunt u het set top box pakket opzeggen, kost ook € 75 per jaar.

U hoeft geen twee jaar te nemen, maar als u dat doet, krijgt u twee jaar 50% korting.

En naast die drie zenders hebt u dan natuurlijk ook de commerciële.

En CD Reageert wel op mail, niet dat de inhoud van hun antwoord ergens op slaat, maar u moet dat doen via het contact formulier.

ja
door jadetje - Dec 24, 2013 om 16:46
66 Antwoorden / 25 Vragen

bedankt Tijger1, maar ik kan geen 75 euro vinden voor abonnement; tijdelijk nu 12,95 per maand

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2013 om 16:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jadetje

Het Set Top Box Pakket nu € 75 per jaar is al jaren niet meer af te sluiten. Komt dus ook niet meer op de site van CD voor.

U kunt nu als goedkoopste alleen kiezen voor basis of familie, met één of twee jaar 50% korting.

Als u nu dat STBP niet hebt, hebt u alleen maar NED. 1,2 en 3. Bij basis uiteraard ook de commerciële

Basis tijdelijk € 6,45 eventueel twee jaar lang. Niet voor niks, maar natuurlijk niet duur..

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2013 om 17:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit staat er in de mail die ik kreeg.

Zo blijft u kijken naar Nederland 1, 2 en 3
Speciaal voor u hebben we een zeer scherpe aanbieding ontwikkeld. U kunt daarbij kiezen uit het Basis-pakket of het Recreatie-pakket:

Het Recreatie-pakket is een abonnement ideaal voor gebruik tijdens het recreatieseizoen, van 21 maart tot en met 21 september (normaal € 11,95 per maand).
Met het Basis-pakket kijkt u het hele jaar door (normaal € 12,95 per maand).
Neemt u nu een abonnement, dan ontvangt u één of twee jaar lang iedere maand maar liefst 50% korting! Voor u is het Recreatie-pakket dus € 5,98 per maand. En het Basis-pakket € 6,48 per maand.
Ga naar www.canaldigitaal.nl/npo voor meer informatie. Hier kunt u ook uw gegevens achterlaten, dan bellen wij u terug om de mogelijkheden te

ja
door jadetje - Dec 24, 2013 om 17:22
66 Antwoorden / 25 Vragen

bedankt Tijger1. dit wordt zeer tricky , ik heb al betaald tot september, en dan zou ik nu een nieuw abonnement nemen, en die laat CD natuurlijk direct ingaan, U en ik kennen deze firma, die "pakt" je! en op hun site staan deze bedragen niet, en niks is bij deze firma terug te schroeven. diverse kennissen hebben bij deze firma eens een aanbieding tijdelijk genomen, maar hen zijn "genomen".
erg hè, dat ik zo achterdochtig ben, maar bij CD kan dit niet anders, helaas.

tijger1
door tijger1 - Dec 24, 2013 om 17:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat hebt u al betaald tot september? Het STB pakket? Dat wordt echt wel verrekend. Maar die aanbieding die ik kreeg is natuurlijk deels flauwekul. Want men moet er gebruik van maken vóór 31 december 2013. Aan de andere kant, als je dan twee jaar neemt, betaal je het ene jaar de helft en het andere eigenlijk de volle mep, omdat je zeven maanden voor niets betaalt. Er zal ook beslist "pakket activeringskosten" betaald moeten worden.

De administratie van CD is een puinhoop. Ga er beslist niet over bellen, want dan wordt het helemaal een zooitje.

Ze stuurden dit aan mij, terwijl ik die kaart allang opgezegd heb. Ben nog met over een andere kwestie met hen bezig, ik weet niet hoeveel mails en ook telefoontjes van hun kant, "Nu komt het echt in orde". Maar niet heus, je moet blijven aanhouden en een lange adem hebben.

Dit aanbod staat uiteraard niet op hun site, want is voor bestaande klanten, of "slachtoffers". ;-)

ja
door jadetje - Dec 24, 2013 om 18:08
66 Antwoorden / 25 Vragen

precies! Tijger1 slachtoffers!! dus mensen pas op voor CD