Bo
door Bowling Aug 26, 2020 om 13:05
Vakantie & reizen

Waarom bij boeking altijd pp

Waarom staat er bij een boeking altijd pp want dat lijkt voor mij dat je dubbel moet betalen voor de zelfde kamer als je die voor 1 persoon neemt volgens mij maakt het niet bij het schoonmaken van de kamer.
In Asia is het normaal dat je 1 kamer neemt en maakt niet uit voor 1 of 2 personen de prijs is het zelfde.

11712 12 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 26, 2020 om 13:09
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Bij een boeking betekent pp: per persoon dus geen dubbele betaling.

justmeagain
door justmeagain Aug 27, 2020 om 00:23
623 Antwoorden / 8 Vragen

Wel dus als je met 2 personen gaat, dat is wat ts bedoelt. Ts wil de prijs per kamer zien onafhankelijk of ja alleen of met 2 personen gaat.

sjjoppy
door sjjoppy Aug 27, 2020 om 06:58
7188 Antwoorden / 3 Vragen

De prijs per kamer blijft gelijk, alleen de personen betalen p.p.

diumenge
door diumenge Aug 27, 2020 om 08:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Meestal staat er 'p.p. bij 2 personen', dus dan klopt het wel. De p.p. is bij een boeking voor 1 persoon meestal hoger.

tijger1
door tijger1 - Aug 26, 2020 om 13:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan in het vervolg maar bij Asia boeken.

mahadma
door mahadma - Aug 26, 2020 om 14:10
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als je dan de lijn doortrekt, dan krijg je weer commentaar van de alleengaanders die zich dan weer gediscrimineerd voelen.

ro
door ronny530 - Aug 26, 2020 om 16:34
2779 Antwoorden / 41 Vragen

Prijs per persoon is gebaseerd op 2 personen die gebruik maken van één kamer en dat kunt u als u iets verder leest ook weten. Met schoonmaken van de kamer heeft weinig van doen maar wel met de bezetting van de kamer. Twee keer zeg 100 euro pp is 200 euro en als u alleen die kamer gebruikt is dat maar 100 euro terwijl als u de kamer verlaat die schoongemaakt dient te worden. Hotels e.d. zijn niet ingericht op alleengaande personen en als er al kamers beschikbaar zijn ze alsnog duurder en vaak al bezet.

rj
door rjw - Aug 26, 2020 om 23:08
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Als het niet uitmaakt of de kamer door 1 of 2 personen wordt gebruikt betaal je dus voor 2 personen. Ik boek voor de zekerheid altijd voor 2 personen ook al ga ik alleen Zodat ik zeker weet dat ik een groot bed heb.

mi
door missgoogle Aug 28, 2020 om 15:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

En wat zeg je dan tegen de hotelmedewerker bij het inchecken? Dat die 2e persoon ziek geworden is of zo iets?

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Aug 28, 2020 om 11:04
30 Antwoorden / Vragen

Bowling
Er zijn vrijwel altijd 2 persoonsbedden of 2 losse, in de hotels, omdat de kamers voor een getrouwd stel=2 personen zijn ontworpen. Maar je kunt ook in je eentje logeren. Dan betaal je de prijs van de pp. Logeer je met ze tweeën, dan betaal je 2x de pp-prijs.

Tr
door Trostomaat Aug 28, 2020 om 11:17
239 Antwoorden / Vragen

Zo werkt het dus meestal niet. Als het een tweepersoonskamers is, waar je alleen verblijft, dan betaal je meestal de volle mep: (ongeveer) 2x de p.p. prijs dus.

koekeloer
door koekeloer - Aug 28, 2020 om 11:36
562 Antwoorden / 18 Vragen

Een boeking van een (hotel) kamer maken bij booking.com is nooit pp, maar per kamer (je geeft aan met hoeveel personen je wilt komen), dus hoe komt u er  bij dat het ALTIJD zo is?

cdi
door cdi - Aug 28, 2020 om 11:44
16 Antwoorden / 3 Vragen

pp is weliswaar per persoon maar dat houdt niet in dat je als 1 persoon ook daadwerkelijk die prijs betaalt voor een kamer. meestal betaal je dan de prijs voor 2 personen voor een 1 persoonskamer. de kamerprijs is gebaseerd op een bezetting van 2 personen.

pi
door piet limburg Aug 28, 2020 om 12:04
232 Antwoorden / 15 Vragen

Vaak niet altijd.
Als je een 2 persoonskamer reserveert wordt meestal een toeslag berekend als je alleen bent.....dus niet de volle prijs voor een tweede persoon.
Eigenlijk logisch....de verhuurder heeft er meer baat bij om de kamer aan 2 personen te verhuren.
Komt ook vaak omdat ze niet de beschikking hebben over voldoende eenpersoonskamers

do
door domboot - Aug 28, 2020 om 16:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

OOK Booking begint met 2 personen per kamer!!
Als je dit veranderd betaal je(nagenoeg) dezelfde prijs voor 1 persoon
DUS de standaard prijs is voor 2 personen

jantom
door jantom - Aug 28, 2020 om 18:12
377 Antwoorden / 0 Vragen

Ik (alleenganger) betaal altijd voor een kamer; het gebeurt uiterst zelden dat ik een 1-persoonskamer aangeboden krijg.

Die is dan wel goedkoper (maar ook kleiner).

Ik verbaas met telkens als ik lees: "pp". Want het betekent ook "per paar" maar dat lijkt te zijn vergeten. Maar normaliter wordt daar onder verstaan "per persoon".

sjjoppy
door sjjoppy Aug 28, 2020 om 18:22
7188 Antwoorden / 3 Vragen

Goed om te weten, ik heb altijd aangenomen dat pp alleen per persoon betekende.

mo
door mof - Aug 30, 2020 om 07:18
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als er pp staat en je boekt die kamer voor 1 persoon betaal je ook maar voor 1 persoon. Dan kunnen ze niet dubbel rekenen. Juist het huren tegen vaste prijs, onafh van het aantal personen, is ongunstig. Juist dan betaal je dubbel.

re
door reinier53 - Sep 1, 2020 om 09:31
4 Antwoorden / 2 Vragen

Niet bij alle reserveringen is het P.P. bij het boeken. Bij bv HotelSpecials boek je meestal per 2 persoonskamer vaak incl. ontbijt. Leuke website ook.