li
door lidasteekers Feb 28, 2017 om 10:58
Vakantie & reizen

Wie heeft deze ervaring met verrassingstickets van de Hema

Wij vonden het leuk om gebruik te maken van het aanbod van de Hema om een verrassingsweekend te boeken. Wel eerst gekeken tot hoelang dit gebruikt kon worden. De agenda stond tot oktober open. Geboekt en de voucher ontvangen. Moest voor een bepaalde tijd verzilverd worden. Wij gedaan. Toen al verassingen voor alles moet extra betaald worden. Zelfs om naast elkaar te zitten. Wij 4 luchthavens opgegeven en twee data via hun kalender aangegeven in oktober. Wij ontvingen bericht terug dat deze data helaas niet beschikbaar waren en ontvingen van hun een voorstel met data in maart. Maar wij willen in oktober en dat kon worden aangegeven. Wij hebben de data afgewezen na eerst een mail gestuurd te hebben. In het antwoord werd met klem verzocht toch te kiezen voor deze data. Hoewel wij hadden aangegeven dat wij zeker in de maanden maart, april mei niet konden en eind juni tot eind juli met vakantie waren.

Na afwijzing ontvingen wij een nieuw voorstel met ook een keuze voor een ander vliegveld. Echter dat is erg ver weg en komen er zelfs waarschijnlijk kosten van extra overnachting bij. Wel een data in oktober maar met € 60,00 bij betaling. Dat was niet de bedoeling. Hoezo een goedkoop weekendje weg.

Met Hema contact gehad. Zij kunnen niets hierin betekenen. Op een tweede mail naar Fly wise werd niet gereageerd. Als wij het tweede voorstel afwijzen dan krijgen wij nog eenmaal een voorstel kunnen wij dan ook niet dan is ons geld weg want terug geven doen zij niet. Zij beroepen zich op beschikbaarheid. Hebben jullie hier ook ervaring mee en hoe hebben jullie dit opgelost.

8744 15 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2017 om 11:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt me niks, een verassingsweekend.;-) En daar moet je dan ook nog voor betalen? Edit: zie dat je je foutje gecorrigeerd hebt.

akkerdistel
door akkerdistel Mar 1, 2017 om 13:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Daar moet je ook nog eens flink voor betalen, zelf (vergeet http://static-media.webwinkel.anwb.nl/media/catalog/product/cache/1/image/c96a280f94e22e3ee3823dd0a1a87606/8/7/8718451000556_Image1_1.jpg niet) de kist afgeven bij de poort kost al 400 euro.

li
door lidasteekers - Feb 28, 2017 om 11:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Het leek ons juist leuk om van te voren niet te weten waar je naar toe vliegt.

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U houdt blijkbaar niet erg van "verrassingen". U kunt niet wanneer het moet en ook niet waar vandaan. En ook niet voor wat u al betaald hebt.:-((

Ik zou maar in het vervolg gewoon boeken wat u wilt, dan kunt u nog voor genoeg "verrassingen" te staan komen.

Al die "reisjes" zijn toch gewoon "vulling".

Cookies
door Cookies - Feb 28, 2017 om 11:16
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maar je weet nu zelfs niet wanneer en vanwaar je vliegt. Lees hetzelfde gesodemieter wel vaker, en niet alleen van de Hema.

DOOR LIDASTEEKERS - 28 FEB. 2017 OM 11:09
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het leek ons juist leuk om van te voren niet te weten waar je naar toe vliegt.

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 11:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de kalender tot  oktober open is, kan je natuurlijk niet in oktober boeken.

ne
door neodutchio - Feb 28, 2017 om 11:44
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Dat de kalender tot oktober open staat en u zelf vluchthavens kunt uitzoeken wil niet zeggen dat u ook vanaf die vluchthavens kunt vertrekken in de periode die u wilt. En ja, dat ze dan een andere vluchthaven aanbieden om dan wel te gaan wanneer u wilt wordt u boos, want dat is te ver weg.

En ja, het is goedkoop, tenzij u anders wilt dan het aangeboden. Kwestie van vooral informatie opdoen van deze manier van reizen boeken.

li
door lidasteekers - Feb 28, 2017 om 12:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen aan deze reacties heb ik niets. De agenda stond open tot en met oktober. En ik wordt niet boos omdat de vluchthaven ver weg is maar ik had al vier vluchthavens uitgezocht. Mij dunkt dat dit voldoende moet zijn om een weekendje aan te bieden. Ja en de volgende keer zal ik zelf iets boeken. Heb trouwens al eens eerder een verrassingsweekend geboekt via een andere reisorganisatie en dat is mij prima bevallen.

costnix
door costnix - Feb 28, 2017 om 12:07
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat was de verrassing, dat het niet door op de door u gewenste data.

fa
door familyman - Feb 28, 2017 om 12:33
888 Antwoorden / 1 Vragen

Ik maak zelf de verrassingstrip voor mijn partner, en zij voor mij, Dat is pas een verrassing.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 12:46
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LidaSteekers ,

Lees deze ervaring eens , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vakantie-reizen/misleidende-deal-tussen-hema-en-verrassingstickets?id=588681

21. De actie is te boeken voor aankomsten in de periode van 30 januari t/m 30 juni 2017. De laatste aankomstdatum is 30 juni 2017.
22. De aankomstdata als genoemd in artikel 21 zijn op basis van beschikbaarheid. De mate van beschikbaarheid is in beheer van Vacansoleil. HEMA heeft hierover geen zeggenschap.

li
door lidasteekers - Feb 28, 2017 om 13:12
4 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben de algemene voorwaarden gelezen. Wij reizen met flywise en hebben geen campingvlucht van vacance solei. Wij hebben eel degelijk uitgezocht tot hoe lanng er geboekt kon worden dat was tot en met oktober 2017. Dus dat is het probleem niet. Bij het boeken konden wij deze data aangeven. Was dat niet het geval dan hadden wij nieteboekt.

edrick3
door edrick3 - Feb 28, 2017 om 13:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Gelukkig heb ik die ervaring niet.;-)

Zet je klacht op www.klachtenkompas.nl

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2017 om 19:22
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee, daar heb ik gelukkig geen ervaring mee want ik houd niet van verrassingen. Ik boek iets van mijn voorkeur als ik iets wil boeken, ergens heen wil. Via omwegen begin ik ook niet aan, die onzin van vouchers e.d.
U heeft in ieder geval nu al wel wat verrassingen gehad....

li
door lidasteekers - Mar 1, 2017 om 12:55
4 Antwoorden / 1 Vragen

Beste mensen toch iets goeds over Flywise, de reisorganisator van de verrassingsweekenden. Vanmorgen werden wij gebeld en hebben een aanbod gekregen op de door ons geselecteerde data. Ook had ik de klacht op consumenten kompas gezet maar onder mijn naam en niet van mijn vriend waar de tickets op stonden. Wij zijn er blij mee.

marita5
door marita5 Mar 1, 2017 om 13:01
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Fijn om te horen , dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

edrick3
door edrick3 - Mar 1, 2017 om 13:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vanmorgen werden wij gebeld en hebben een aanbod gekregen op de door ons geselecteerde data.
Mooi zo! Netjes opgelost.
Bedankt voor de feedback.